French Jura Tour 1. Day Yamaha Tenere XT 1200 ZE 17.06.2023. Morteau Doubs Comté Roche de Prêtre

• Опубликовано: 11 окт 2024
  • Post with pictures on the Facebook page Walker 88.
    Poszt képekkel Facebookon Walker 88 oldalon. Csekkold!!!
    Jura Tour (FR) 1. nap 17.06.2023.
    Jura-túra 🇫🇷⛰🏍🐮🌲☀️🌳🚜🧀🪨
    Poszt képekkel:
    m.facebook.com...
    Eljöttünk felderíteni a Jura-hegységet, az öreg rögöt, mely Franciaország és Svájc közt húzódik mintegy 300 km hosszan, 65 km szélességben.
    Első nap Morteau irányába indultunk. A nagyon hangulatos, rendezett kis város a róla elnevezett füstölt kolbászáról és óramesterségéről híres. 🌭🕰
    Egész nap a Doubs-folyó partján haladtunk, gyönyörű a környék. Jobbról-balról alacsony hegyek, fenyvesek, tisztások, mindenfelé 🐮-k, kis falvak tipikus, a régióra jellemző építkezéssel.
    A híres Comté sajt gyártásával is több üzem foglalkozik errefelé. 🧀
    Meg szerettük volna nézni a Doubs-folyó “vízesését” (Saut de Doubs), de voltak olyan rendes túrázók, akik onnan visszajövet azt mondták, hogy hagyjuk: nincs víz, épp csak csordogál valami, mellesleg több kilométert kell addig gyalogolni…
    Aztán találkoztunk kevésbé rendes túrázókkal is, akik tanácsolták, hogy menjünk fel az “échelles de la mort” nevű helyre… óriási szívás volt…. 🤬
    Függőhíd, meg sziklamászásra kialakított hely, de a tetejére fel lehet menni, “laza kis túra” aha persze… és onnan szép a kilátás. Hát annyira nem volt szép, hogy szétkínozzuk magunkat érte hegymenetben motoros felszerelésben. 😡 sok időt és energiát vesztettünk itt…
    A nap további része laza kanyargásokkal telt. A nap végén a Cirque de la Consolation területén időztünk: valami apátság sziklás-vízesésekkel tarkított völgyben, persze víz itt sem volt, így a fő látványosság kimaradt. Viszont találtunk máshol egy klassz vízesést, és felmentünk a Roche de Prêtre nevű kilátóhoz, ahonnan gyönyörű látvány tárult a völgyre és a környező hegyekre. ⛰🌲