French Jura Tour 4. Day Yamaha Tenere XT 1200 ZE 20.06.2023 Annecy Albertville Le Massif des Bauges

• Опубликовано: 11 окт 2024
  • Jura Tour 4. nap 20.06.2023.
    Ez nem is Jura, de nem baj:
    Le Massif des Bauges (FR) 🇫🇷⛰🏍🌲🌳⚓️🌊
    Poszt képekkel
    / xmzd4zl486rtqvsq
    Nevezhetnénk “Alpok kezdőcsomagnak is”, ha valaki nem egyből akar nekivágni a nagy csúcsoknak, de már valami hangulatra vágyik.
    A Jurából átpattantunk egy körre, mert na hát legyen már valami komolyabb is… meg itt van Annecy, amin már kétszer is áthaladtunk, de sosem álltunk meg, pedig nagyon szép és rengeteg a látnivaló. Most pont belefért. 🌊⛰
    Ez is jó nagy és fárasztó túrára sikerült.
    Annecy városát elhagyva már komolyabb hegyek völgyében kanyarogtunk Albertville-ig.
    Felmentünk a Miolans-i középkori várhoz is, nagyon szép és a völgybe néz. 🏰🍇
    Ezután 1000m körüli magasságban motoroztunk hegyi szerpentineken. Kevés volt az erdős szakasz, inkább a napon sültünk meg. 🥵
    Chambéry-be, a megyeközpontba érve már extrém meleg lett, szakadt rólunk a víz 🫠, így a városközpontot kihagytuk, mert persze oda sem lehet behajtani, gyalogolni meg öngyilkosság lett volna. 🥵
    Felüdülés volt ezután újból a magasba emelkedni, és végre hűvös erdőben folytatni a túrát. 🌳⛰🌲
    Megkerültük a Bourget-tavat, aminek egyik oldalán egy gyönyörű apátság magasodik a hegyoldalon, persze zárva, miért is ne… ⛪️
    Viszont a hegyről le lehetett rá látni.
    Egy süti 🍰 mellett élveztük a kilátást, kicsit Tihany és a Balaton hangulata ütött be.
    A tó túloldalán terül el Aix-les-Bains városa. Nagyon puccos, patyolat üdülőhely kikötővel, kaszinóval… ⚓️
    Tovább kanyarogtunk a hegyekben, bár már elég későre járt.
    A Pont du Diable 😈 vagyis az Ördög hídjához este 9-kor érkeztünk. Hát, meg is érdemli hogy így nevezték el. Az sötét erdőben a semmi közepén egy nagyon keskeny, viszont nagyon mély kanyon…. Jobb bele sem gondolni hányan eshettek régen bele… nagyon durván kivájta évezredek alatt a víz és iszonyat félelmetes lenézni. UNESCO tag.
    Valahol le is lehet hozzá menni, van honlap, amin utána lehet nézni.
    Aztán még megmentettünk 💪🏻💪🏻💪🏻 egy kerítésbe szorult kis barit is 🐑, szegényke nagyon keservesen bégetett.