Min Volvo 760 GLE -83 T5! [#57]

Поделиться
HTML-код
  • Опубликовано: 22 авг 2024
  • Gör en ingående visning av min Volvo 760 GLE -83 T5 samt pratar lite om skillnaderna på de första årsmodellerna av 700-serien och de senare.
    Kontakt: yt.larssonsgarage@gmail.com

Комментарии • 42

  • @affenharri
    @affenharri Год назад +3

    En riktigt direktörsvagn det där! Ojoj den där gröna inredningen är ju 👌 Härligt nördigt avsnitt!

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Ja inredningen är läcker! Går nog inte hem hos alla dock, den är lite udda :)

  • @totalitaer2000
    @totalitaer2000 Год назад +1

    Underbart med grön inredning! 👌😍

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Den har sin charm helt klart! :)

    • @totalitaer2000
      @totalitaer2000 Год назад

      @@LarssonsGarage vet du hur många som finns och om de såldes i Sverige med grön inredning?

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Vet inget antal men de såldes i Sverige med grön inredning ja, bara 82-84 så vitt jag vet sedan försvann den så hyfsat ovanligt är det ju! :)

    • @totalitaer2000
      @totalitaer2000 Год назад

      @@LarssonsGarage ska hålla utkik efter en ! Blev förälskad i den 🤣😍 tack för svar !

  • @henkefloda
    @henkefloda Год назад +2

    Kul att du gjort något nytt, jag är en riktig volvo-fantast med utav 700-900 serien och har faktiskt en 760 från 85 och en 960 från 93 så detta är himla kul att se :)

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Se där ja! Då förstår jag att du uppskattar lite nördighet :)

  • @theodorhildingsson3654
    @theodorhildingsson3654 Год назад +2

    Grön inredning åxå wow 👍🏼

  • @torjon82
    @torjon82 Год назад +1

    Volvon var faktiskt fin för sin ålder 🤟❤️👋

  • @alexanderlindh3557
    @alexanderlindh3557 Год назад +1

    Hade en likadan fast en 85 med oxblod och vit, enda skillnaden var nog att det var el taklucka och lite mer extra på den, var min 18 års bil och första bilen jag köpte själv och saknar den enormt

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Najs med taklucka! Det saknar jag på min, alla bilar blir bättre med taklucka :)
      Oxblod är läckert också, den bilen skulle du haft kvar!

  • @F7F7F7F7
    @F7F7F7F7 Год назад +1

    Äntligen en ny video!

  • @AndreasLarsson95
    @AndreasLarsson95 Год назад +1

    En av världens bästa bilar!

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Absolut! Världens bästa efternamn har du också! ;)

    • @AndreasLarsson95
      @AndreasLarsson95 Год назад

      @@LarssonsGarage klart jag har. Kul att det är fler som har det bästa efternamnet. Vi Larsson är ju lite häftigare än en Nilsson eller Jansson 🤣🤣🤣

  • @tonyestvik7969
    @tonyestvik7969 Год назад +1

    Kul att se dig igen, Peter. 760in har varit statist...men kul att du filmat lite, o j.vlar vad rent det var mot du vissade oss runt förra gången- ska bli kul att se om man får en rundtur framöver- såg att reservdelslagret var uppbyggt... bra jobbat! Hoppas allt är ok o att vi kanske får se dig lite mer! 😉👍

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Tack Tony! Grundligare rundtur kommer, jag ska försöka bli lite mer frekvent med filmandet. Senaste halvåret har varit bedrövligt dåligt :)

    • @tonyestvik7969
      @tonyestvik7969 Год назад

      @@LarssonsGarage dömmer dig inte, kommer ju stunder när alla har mer eller mindre inspiration... förstår också att det är ju också en hel del pengar som ska till för att hålla vissa saker levande........

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Det vet jag att du inte gör Tony :) Pengarna brukar inte vara det som det faller på men framför allt tiden och ibland motivationen/inspirationen måste finnas där också :)

  • @pettersson8422
    @pettersson8422 Год назад +1

    gött med video från herr Larsson ❤️Asså ja tycker verkligen du gör rätt i att behålla den som den är alltså 😀👌Dom där bubblorna du har i lacken är typiskt sprutspackel som dom hade förr i tiden 😐Min morbror köpte en gång en 740 års 1990 som va full av sådana prickar på bakskärmarna å skuffluckan 😂Den hade varit kraftigt röv smälld 🙈

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Kul att det uppskattas! Låter rimligt med sprutspacklet, ser ut som det är sånt under där någon bubbla har lossnat. Det är ju inte rostigt under heller, bara spackel och lack. Mycket dåligt spackel! :)

  • @johanberneborn8006
    @johanberneborn8006 Год назад +1

    Het rätt me ny motor

  • @linuxmint9223
    @linuxmint9223 Год назад +1

    Härligt blir nog superbra, det fixar du tror på dig

  • @JohanNilsson1966
    @JohanNilsson1966 Год назад +1

    👌 Nog för att lacken förtjänar en rejäl uppgradering, men om så inte blir fallet: Varför inte fortsätta med motsvarande småtaffliga rostlagningar i samma "stil"? Mycket bättre än att ha bar rost.

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Jo men lite rostlagning blir det också. Jag har ju inte för avsikt att låta den förfalla mer än den redan har gjort :)

  • @elias6230
    @elias6230 Год назад +1

    Blir nog ruskigt bra 👍

  • @mrari68
    @mrari68 Год назад +1

    Tjabba gick på fordon 1984 då fick vi en förseriebil som va en-82 såg exackt ut som din

  • @Christer885
    @Christer885 Год назад +1

    😊👍🌹

  • @eliasbergstrom6034
    @eliasbergstrom6034 Год назад +1

    inner taket på 87orna hänger också ned mycket

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Ja det gäller nog de flesta årsmodellerna tror jag, men just 82-83 upplever jag oftast har klarat sig lite bättre :)

  • @daniel635biturbo
    @daniel635biturbo Год назад +1

    Skapligt nördigt 😉
    Vilka bilar har stel och vilka har delad bakaxel ?

    • @theodorhildingsson3654
      @theodorhildingsson3654 Год назад

      det är väll 740 in som har stel axel och 760in som har delad axel

    • @meyer7073
      @meyer7073 Год назад

      764 88-90 (sedan) har delad axel om jag ej missminner.

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад +1

      Ska man inte vara lite nördig då? ;)
      Stämmer som Meyer skriver, delad bakaxel på 760 sedan 88-90 samt 780 samma år :)

    • @pistolpoppa
      @pistolpoppa Год назад

      @@LarssonsGarage Alla 960 sedanare har också multilink och 960 kombis 95- (då faceliften kom). ännu mer nördigt :)

    • @LarssonsGarage
      @LarssonsGarage  Год назад

      Absolut är det så! Inte riktigt samma multilink efter faceliften heller. :)

  • @andersb8408
    @andersb8408 Год назад +1

    Förutom att mätarna ser helt annorlunda ut 😂😂