A noi italiani è mancata la logistica, i materiali, i mezzi. Il CORAGGIO non è mai mancato! La capacità di combattere non è mai mancata! Il soldato italiano sa combattere, ieri come oggi, in Somalia come in Iraq e come in Afghanistan! Siamo stati temuti dal nemico e rispettati dagli alleati.
Esatto, ma è difficile vincere una guerra con solo il coraggio. Complimenti al governo dell'epoca, oggi lodatissimo da nostalgici imbecilli. Anni e anni di propaganda guerresca e poi la strategia si ridusse a: "Intanto entriamo in guerra poi si vedrà."
Ma anche basta con ste frasi fatte. I tedeschi ci disprezzavano e gli inglesi ci ridevano dietro. La canzoncina è bella, ma appena i cannoni hanno cominciato a tuonare, eravamo già in ritirata. Con le nostre belle scarpe di cartone.
@@essebi6251 mi rincresce ma sei vittima della storiografia "alleata" e ottosettembrista. Se approfondisci la storia su testi validi ti accorgerai che il soldato italiano è tutt'altro che quello che nel dopoguerra hanno voluto raccontare i nemici interni ed esterni. Riguardo alle scarpe, vai in un museo serio, e vedi se le trovi, quelle di cartone. p.s.: a me questa canzonetta fa ridere, null'altro.
@@giacomopaolillo2663Aspetto con impazienza di sapere il nome di una (una sola) vittoria dell'esercito italiano durante la WWII, che non sia stata supportata dai tedeschi.
@giacomo morasso era ovviamente propaganda, ma alla fine la musica d'epoca era così in ogni caso , soprattutto in Italia, anzi, se hanno un ritmo piacevole è proprio perché i compositori avevano l'obbiettivo di renderle piacevoli, alla fine dovevano tirare su il morale della truppa, ogni canzone di guerra di tutte le nazioni sono orecchiabili.
"The German soldier has impressed the world, however the Italian Bersagliere soldier has impressed the German soldier." - Erwin Rommel, on a plaque dedicated to the Bersagliere in El Alamein
I know that it's written there, a friend of mine was there. But it's improbable that he really said it, for he wasn't that impressed of the Italians, for obvoious reasons.
@@misterm7225 it's actually quite the contrary, Rommel was very impressed with how our soldiers behaved under his command, and for obvious reasons. The quote is however claimed to be false, but we will never know the full truth
"Percossa e sconvolta dal basso e dall'alto tu non resisti, non resisti al nostro assalto! Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra, la nostra vittoria sul tuo capo fiera sta!"
Instead, I'll give you two very important examples: 1) England helped the unification of Italy implemented by the Savoy family for strategic reasons, being the Savoy family a territorial dynasty (focused on land control) England was able to get rid of the Bourbons present instead in Southern Italy, which gave various problems in the Mediterranean Sea (the main English geostrategic factor was the military navy). 2) In 2011 England and France also killed Gaddafi (pro-Italian) and removed his regime, certainly not because it was a dictatorship, but because Libya was and still is part of Italy's strategic interests. The British are enemies of the Italians, and the British themselves have always hindered the rise of Italy.
@@tarasto6772 How should it be more complicated? A superpower like Great Britain (when it was) based almost exclusively on maritime hegemony and control of sea lanes (heritage now taken by the Americans), such a superpower should not try in every way to hinder the rise of another sea power? What should be more profound? The world has always worked that way, as it does today with the United States trying to stymie China as a sea power in Taiwan. It's us Italians who know very little about history and delude ourselves that we have friends from all over the place, when everyone wants to do their own thing, as is normal.
@@Dr_Eggman_2 i mean in terms of interest like the libya stuff that britain got involved in. the british government wasn't interested in italy during the 2011 assassination of gaddafi.
Lyrics: Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina tra sciarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierà... April non giunge con vol di colombe: lancia dai cieli piogge di bombe; lancia siluri, fa colpi sicuri è l'Aprile d'Italia che gloria ci dà. Percossa, sconvolta, dal basso e dall'alto, tu non resisti, non resisti, al nostro assalto. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra. La nostra Vittoria sul tuo capo fiera sta. Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già! La flotta che muove da Capo Teulada tonando trova nell'Atlantico la strada. Su navi guerriere le nostre bandiere si spiegano al vento della santa libertà. Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c'è rimedio: sei stretta d'assedio: è l'Aprile d'Italia che morte di dà. Dovrai, per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti di tre continenti il nome d'Italia benedetto salirà! Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già!
@@davideluciani1754in realtà era una celebrazione di vittorie già avvenute. Le truppe italiane erano in vista di Suez, gli inglesi in rotta. Poi... intervennero i traditori in patria a bloccare le azioni di guerra. È addirittura sfuggito ai censori anglosassoni di Wikipedia proprio nella storia di questa canzone. Se avessimo raggiunto Suez la seconda guerra mondiale sarebbe terminata di lì a poco con la resa della Gran Bretagna.
ma a parte i terroristi- questi paesi europei (specificatamente inghilterra , ma anche la francia e company) che hanno giocato al colonizzatore per 300 anni - facendo le peggio cose nelle loro colonie, oggi piangono perchè qualche persona diversamente colorata abita nelle loro capitali- vi è piaciuto destabilizzare paesi del terzo mondo? ed ora state zitti e pagate le conseguenze. Che quando loro andavano nei paesi altrui ci andavano con i fucili- e noi italiani di colonialismo ne abbiamo vissuto poco- ed ironicamente, in quel poco di sabbia colonizzato, le strade e scuole le costruimmo, hanno fatto piu gli italiani per l'africa in 5 anni che gli altri paesi in 60, poi si stupiscono se oggi giorno i loro paesi sono bersagliati da estremisti religiosi. Chiamalo karma.
@@luigin649 condivido a pieno, seppur qualsiasi colonialismo sia un errore, per i soprusi di ogni colonizzatore, c'è da dire che perlomeno l'italia non si è limitata a saccheggiare e arraffare le materie prime(ricordandoci che anche l'italia ha fatto la sua sporca figura sulle sue terre) ma non possiamo sminuire il fatto che abbiamo portato un sacco di servizi e infrastrutture che i francesi e gli inglesi neanche si sono immaginati di portare(ferrovie,centri abitativi,scuole,banche,mercati...) Non dico che il nostro sia stato un aiuto esorbitante per le popolazioni locali, ovvio ma sicuramente nel nostro piccolo nelle nostre poche e abbastanza colonie (a parer mio) abbiamo fatto molto di più che i 2 giganti europei
@@alessandrochiaravalle5954 bhe in linea di massima si dai, poi il discorso storico è un pelino più complicato se uno vuole approfondire tutte le sfaccettature 😅
@@alessandrochiaravalle5954 vai a vedere le eccellenti ferrovie dell'India e domandati chi le ha fatte? Vai a vedere come sono ridotti i paesi africani da quando sono ''indipendenti''
@@caligola8867 Si stanno estinguendo; per "VINCERE" la guerra si sono svenduti un impero. Nel 55 se andavi in Germania ed Inghilterra avresti potuto pensare che la guerra l'avevano vinta i tedeschi
I'm Italian and I live in a small village where an elderly 99 year old english soldier lives. His story is incredible because he was a prisoner before 1943 but he liked Italy so much that he decided to stay. He was a prisoner at the Rezzanello Castle in a climate of substantial respect on the part of the Italian soldiers and of close relationships of friendship and camaraderie born within the four walls of the castle. An ideal camp, it was defined in the inspections of the Swiss Red Cross and experienced by the officials more as a resort than a prison, where in addition to Bridge they played volleyball, listened to music, organized theatrical performances and where the illustrated magazine was also produced “Rezzanello Revue”.
@@thecrock2474 The inhabitants of Lubiana did not think the same when the entire city was enclosed inside barbed wire, nor the prisoners of Gonars and Arbe.
there is a little mistake in the translation, the song doesn't say " The fleet that moves from capo teulada on the way back finds the road in the atlantic" it says " from capo teulada thundering find the road in the atlantic" :D in italian Tonando means thundering, and tornando means "coming back"
Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina tra sciarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierà... April non giunge con vol di colombe: lancia dai cieli piogge di bombe; lancia siluri, fa colpi sicuri è l'Aprile d'Italia che gloria ci dà. Percossa, sconvolta, dal basso e dall'alto, tu non resisti, non resisti, al nostro assalto. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra. La nostra Vittoria sul tuo capo fiera sta. Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già! La flotta che muove da Capo Teulada tonando trova nell'Atlantico la strada. Su navi guerriere le nostre bandiere si spiegano al vento della santa libertà. Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c'è rimedio: sei stretta d'assedio: è l'Aprile d'Italia che morte di dà. Dovrai, per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti di tre continenti il nome d'Italia benedetto salirà! Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già!
Mai sentito parlare di Francesco Maugeri? Siete stati bravissimi a corrompere e a far tradire. Colpa nostra, a non averli saputi individuare e mettere al muro, all'epoca. E dovreste anche ringraziare la clemenza dei Tedeschi a Dunkerque. Tradiste anche loro e la loro generosa clemenza. Gravissimo errore con delle serpi.
My grandpa was born in '37 (im Italian) he grew up during the war and with his veteran father afterwards. Him and my grandma still hate the british with a burning passion. We often talk about ww2 and they always tell me that. Im always amazed about how ww2 rivalites mean 100% NOTHING to young europeans, but elders still remember the ideas of their time!
That's pretty funny lol. In the nicest possible way, Italy is not really remembered for us looking back. A lot of our older generations still hate the Germans though.
I'm kind of careful when it comes to hating an entire country of people (unironically) because when you're hating all of them you're even hating the rape victims a.k.a the last people that anybody with a soul should hate (I'm British and I don't hate Italy, I'm really glad we were allies with the Sanfedists especially)
In questa società noi vogliamo uniformare la donna agli uomini (e sono perfettamente d'accordo) ma vengono fatte le canzoni trap, che parlano di violenze soprattutto contro la donna. Ora io mi chiedo, se proprio il governo questa uniformazione perché non le bandisce??, no il governo bandisce le canzoni di guerra che tra l'altro hanno un valore storico, sono un documento storico che ci si ripresenta a distanza di anni
Me la cantava mio padre quando ero piccola, e la faccio sempre sentire ai miei alunni quando facciamo il fascismo - vuoi perché è molto orecchiabile, vuoi perché fa sempre bene ricordarsi di certe stupidaggini fatte e scritte, ma anche con la speranza che evitino di prendere in giro i loro avversari minacciando sfracelli...
Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina. Tra scarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierá. April non giunge con vol di colombe: Lancia dai cieli pioggie di bombe, lancia siluri, fa colpi sicuri, è l’Aprile d’Italia che gloria ci dà. Percossa e sconvolt dal basso e dall’alto, tu non resisti, non resisti al nostro assalto!. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra , La nostra vittoria sul tuo capo fiera sta!. Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albuon ritornerai! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra la tua fine segnata è già ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra la tua fine segnata è già !. La flotta che muove da Capo Teulada tornando trova nell’ Atlantico la strada. Su navi guerriere, le nostre bandiere si schierano al vento della santa Libertà ! Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c’è rimedio, sei stretta d’assedio: è l’April d’Italia che morte ti da ! Dovrai per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti, di tre continenti il nome d’Italia benedetto salirà! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, Adesso viene il bello ! Inghilterra, inghilterra, la tua fine segnata è già ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra, la tua fine segnata è già !
Italians singing about the defeat and conquer of England, while never actually even barely setting foot on it, except as immigrants. What a wonderful nation we are. And as an immigrant int the UK, finding out this song might endanger my visa lol
Oh well, England is indeed getting invaded in the end nowadays; not by the axis during ww2- if you get the point lol. Plus, yes propaganda songs were pretty normal at the time, they were used to boost the morale of the soldiers and joke on the enemy. Nothing new, nothing weird.
What? Ethiopia was under Italian rule for 5 years and it took a collaborative Allied effort to retake it, and that Empire ruled over Neanderthals, Romans conquered multiple powers and influenced the world including Britain and made western civilization.
If the Italian army was a fraction as good as their military music, they would have won the War. I am familiar with much of it (understand most of it), and they had some of the best of the world's operatic tenors, baritones and orchestras performing it. There was a song book "Cannzioneri di soldato Italiano.' Many were designed so you can march while singing them.
Without US support, the UK would had LOST the WW2 for sure. Declaring war against US it was a blatant mistake both for Italy and Germany. More on that, since Japan didn't share the information on the Pearl Harbor attack, in it going against the Tripartite Pact.
Mussolini was hoodwinked by the 2 timing Teutonic's into the war when they dragged an unprepared Italy into WWII breaking the Pact of Steel only 4 months after signing (May '39) which stipulated giving Italy 3 years to prepare for war.@@Zogerpogger
I'm in Italian, now I know that the war was a big mistake - all the world already hates their hypocrisy. Years in uk taught me well that they dont need to hold fire arms to be oppressors. Anyway, Italy did send some war airplanes back then. Decades of documentaries, books etc., but it took the great Mark Felton to bring it up to the public, if i remember well. Indeed, some Brits can be great - and they're mostly very critical towards their country and establishment.
@@unpatriotaitaliano haha you either didn't read my comment or didn't get it so you're the illiterate one. But I excuse you mate. Come on, peace to you and all good men, have a good day
I criticized the war, so not the one to ask to lol. And although I wssnt there anyway, I would have criticized it back then too. But that doesnt keep me from criticizing the UK as well. In fact, losing that war must have felt a bit like Britain winning but losing its Empire anyway. Just less painful, for Italy. Smaller power, smaller colonies. Cheers :)
Alot of these period Italian fascist tunes are incredibly catchy . But it didn't quite turn out the way they planned it according to these lyrics . Greetings from England.
Italy: It is time for the glorious Operazzione E! Britain: Operation Compass Time. Italy: ... Ok. Unternehmen Sonnenblume time! Britain: ...but Operation Crusader... Italy: ...ugh. Time for counter offensive, and the Battle of Gazala! Britain: ...Second Alamein though... Italy: I'm done with this $#!%
Britain received enormous aid from AMERICA and it's Allies just before that campaign. Italy was fighting without munitions, food, water, home made petrol bombs vs tanks, the Germans running as usual leaving the Italians on their own. PLUS, there were a good amount of non loyal Colonial troops who didn't care to fight against such odds and simply surrendered. Before then the Italians had won in N. Africa vs British.
La mancanza di portaerei italiane fu un errore fatale per il dominio del mar Mediterraneo al contrario la marina britannica ne possedeva diverse che garantivano la protezione aerea alla flotta inglese.
@@massimozanella3294 e che c'entrano gli Inglesi,semmai carri armati di latta,-30°nel deserto mica ci sono,quei poveracci che dici tu combattevano contro i Russi e in diversi scontri li hanno anche suonati come tamburi.....sul Don i russi avevano una superiorità numerica di 4 a 1 in uomini,10 a 1 in cannoni e 1000 a 1 in carri armati,perfino 900 cavalleggeri sono riusciti a mettere in rotta 3.500 russi
@@andreabianchi6156 come ti permetti di offendere?europeista dei ca....volo,l'Inghilterra ha ripreso la sua indipendenza,l'Italia no,grazie ai pecoroni della tua risma Long Live King Charles III!
What "April" are they referring? In April 1940 Italy was still neutral- she did not enter there war until June- and by April 1941 it was clear (in both Greece and North Africa) that the Italian army could not do anything without German help.
LONG LIVE ITALY, THE MOTHERLAND OF ALL EUROPE.
GREETING FROM SPAIN.
the MOTHERLAND OF ALL WESTERN CIVILIZATION
Italy and Spain forever brothers
🇮🇹❤️🇪🇦💪🏻
Arriba España! ❤
Viva l italia viva l impero italiano!
listening to this during english lesson
Yes ok, but why?
@@SpoletinoSanguinoso based
Me and the boys when the Brits start singing "it's coming home"
It's coming Rome ahhahahahahahah
@@Federico_21 hahahaha
Goduria
@Matthew Smith ?
@@snowowl8933 non c e piu
listening one day before the final of euro cup.
ITALY WON, FORZA ITALIA🇮🇹!!!
A noi italiani è mancata la logistica, i materiali, i mezzi.
Il CORAGGIO non è mai mancato!
La capacità di combattere non è mai mancata!
Il soldato italiano sa combattere, ieri come oggi, in Somalia come in Iraq e come in Afghanistan!
Siamo stati temuti dal nemico e rispettati dagli alleati.
Esatto, ma è difficile vincere una guerra con solo il coraggio. Complimenti al governo dell'epoca, oggi lodatissimo da nostalgici imbecilli. Anni e anni di propaganda guerresca e poi la strategia si ridusse a: "Intanto entriamo in guerra poi si vedrà."
Giusto compatriota! 🖤🇮🇹
Ma anche basta con ste frasi fatte. I tedeschi ci disprezzavano e gli inglesi ci ridevano dietro.
La canzoncina è bella, ma appena i cannoni hanno cominciato a tuonare, eravamo già in ritirata.
Con le nostre belle scarpe di cartone.
@@essebi6251 mi rincresce ma sei vittima della storiografia "alleata" e ottosettembrista.
Se approfondisci la storia su testi validi ti accorgerai che il soldato italiano è tutt'altro che quello che nel dopoguerra hanno voluto raccontare i nemici interni ed esterni.
Riguardo alle scarpe, vai in un museo serio, e vedi se le trovi, quelle di cartone.
p.s.: a me questa canzonetta fa ridere, null'altro.
@@giacomopaolillo2663Aspetto con impazienza di sapere il nome di una (una sola) vittoria dell'esercito italiano durante la WWII, che non sia stata supportata dai tedeschi.
now we are on the MI6 list but at least we got a catchy song
@giacomo morasso
adesso viene il bello,
adesso viene il bello,
adesso viene il bello......
@giacomo morasso adesso viene il bello,
adesso viene il bello,
adesso viene il bello......
@giacomo morasso
adesso viene il bello,
adesso viene il bello,
isoletta di pescatori,
a nord ritornerai!
@giacomo morasso era ovviamente propaganda, ma alla fine la musica d'epoca era così in ogni caso , soprattutto in Italia, anzi, se hanno un ritmo piacevole è proprio perché i compositori avevano l'obbiettivo di renderle piacevoli, alla fine dovevano tirare su il morale della truppa, ogni canzone di guerra di tutte le nazioni sono orecchiabili.
@@p.f.886 dice Albion
"The German soldier has impressed the world, however the Italian Bersagliere soldier has impressed the German soldier." - Erwin Rommel, on a plaque dedicated to the Bersagliere in El Alamein
I know that it's written there, a friend of mine was there. But it's improbable that he really said it, for he wasn't that impressed of the Italians, for obvoious reasons.
@@misterm7225 it's actually quite the contrary, Rommel was very impressed with how our soldiers behaved under his command, and for obvious reasons. The quote is however claimed to be false, but we will never know the full truth
@@misterm7225 He didn't say those words but what he said can be summarized like that
@@misterm7225 he was higly impressed by italian soldiers and disappointed about italian officers
@@giulioborghi651 yup, I have a book "La guerra del deserto" that explains what he thought
Who's here after the euro 2020 final?
"Percossa e sconvolta dal basso e dall'alto tu non resisti, non resisti al nostro assalto! Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra, la nostra vittoria sul tuo capo fiera sta!"
As a British person I have never thought Italians were our enemies..cultural giants
They're not. France is their enemy
Instead, I'll give you two very important examples:
1) England helped the unification of Italy implemented by the Savoy family for strategic reasons, being the Savoy family a territorial dynasty (focused on land control) England was able to get rid of the Bourbons present instead in Southern Italy, which gave various problems in the Mediterranean Sea (the main English geostrategic factor was the military navy).
2) In 2011 England and France also killed Gaddafi (pro-Italian) and removed his regime, certainly not because it was a dictatorship, but because Libya was and still is part of Italy's strategic interests. The British are enemies of the Italians, and the British themselves have always hindered the rise of Italy.
@@Dr_Eggman_2it's a little more complex than that
@@tarasto6772 How should it be more complicated? A superpower like Great Britain (when it was) based almost exclusively on maritime hegemony and control of sea lanes (heritage now taken by the Americans), such a superpower should not try in every way to hinder the rise of another sea power? What should be more profound? The world has always worked that way, as it does today with the United States trying to stymie China as a sea power in Taiwan. It's us Italians who know very little about history and delude ourselves that we have friends from all over the place, when everyone wants to do their own thing, as is normal.
@@Dr_Eggman_2 i mean in terms of interest like the libya stuff that britain got involved in. the british government wasn't interested in italy during the 2011 assassination of gaddafi.
THE FUN CAME! FORZA ITALIA!🇮🇹🇮🇹🇮🇹
Nada mudou 🇧🇷🇦🇷🇮🇹 Vs 🏴
Brabo
@@queue7797 💪🏻💪🏻
Нада
🇦🇷🇮🇹 vs 🏴🇧🇷*
@@tarasto6772the south of Brazil is 🇮🇹🇦🇷
Lyrics:
Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina tra sciarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierà... April non giunge con vol di colombe: lancia dai cieli piogge di bombe; lancia siluri, fa colpi sicuri è l'Aprile d'Italia che gloria ci dà. Percossa, sconvolta, dal basso e dall'alto, tu non resisti, non resisti, al nostro assalto. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra. La nostra Vittoria sul tuo capo fiera sta. Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già! La flotta che muove da Capo Teulada tonando trova nell'Atlantico la strada. Su navi guerriere le nostre bandiere si spiegano al vento della santa libertà. Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c'è rimedio: sei stretta d'assedio: è l'Aprile d'Italia che morte di dà. Dovrai, per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti di tre continenti il nome d'Italia benedetto salirà! Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già!
Infatti,si è visto!!!😂😂😂👍
Non ha portato bene
@@bandido7186 Sì 🗿
@@blackjack03 no
@@davideluciani1754in realtà era una celebrazione di vittorie già avvenute. Le truppe italiane erano in vista di Suez, gli inglesi in rotta. Poi... intervennero i traditori in patria a bloccare le azioni di guerra. È addirittura sfuggito ai censori anglosassoni di Wikipedia proprio nella storia di questa canzone. Se avessimo raggiunto Suez la seconda guerra mondiale sarebbe terminata di lì a poco con la resa della Gran Bretagna.
I am not born in Italy, but I am proud of my Italian blood.
Greetings from Milan Italian brother
Siamo tutti una sola nazione! Viva L'Italia! D'un brasiliano qui nel sud
Now the italian blood is communist, is shit!
@@andrearoberto4062 not in a million years
I as well 🇮🇹🖤🇺🇸🦅🪓
Dovrai per giustizia, malvagia Inghiltera lasciare Malta abbandonare Gibilterra. Euro2020 Io c'ero perfida Albione.
When the british kids keep saying "its coming home"
IT CAME TO ROME 🇮🇹🇮🇹🇮🇹
L Inghilterra occupava tutto il mediterraneo con varie basi dalla Grecia a Gibilterra. C è una spiegazione se poi succedono certe cose.
ma a parte i terroristi- questi paesi europei (specificatamente inghilterra , ma anche la francia e company) che hanno giocato al colonizzatore per 300 anni - facendo le peggio cose nelle loro colonie, oggi piangono perchè qualche persona diversamente colorata abita nelle loro capitali- vi è piaciuto destabilizzare paesi del terzo mondo? ed ora state zitti e pagate le conseguenze. Che quando loro andavano nei paesi altrui ci andavano con i fucili- e noi italiani di colonialismo ne abbiamo vissuto poco- ed ironicamente, in quel poco di sabbia colonizzato, le strade e scuole le costruimmo, hanno fatto piu gli italiani per l'africa in 5 anni che gli altri paesi in 60, poi si stupiscono se oggi giorno i loro paesi sono bersagliati da estremisti religiosi. Chiamalo karma.
@@luigin649 condivido, poi purtroppo i terroristi se la prendono con gli innocenti...
@@luigin649 condivido a pieno, seppur qualsiasi colonialismo sia un errore, per i soprusi di ogni colonizzatore, c'è da dire che perlomeno l'italia non si è limitata a saccheggiare e arraffare le materie prime(ricordandoci che anche l'italia ha fatto la sua sporca figura sulle sue terre) ma non possiamo sminuire il fatto che abbiamo portato un sacco di servizi e infrastrutture che i francesi e gli inglesi neanche si sono immaginati di portare(ferrovie,centri abitativi,scuole,banche,mercati...)
Non dico che il nostro sia stato un aiuto esorbitante per le popolazioni locali, ovvio ma sicuramente nel nostro piccolo nelle nostre poche e abbastanza colonie (a parer mio) abbiamo fatto molto di più che i 2 giganti europei
@@alessandrochiaravalle5954 bhe in linea di massima si dai, poi il discorso storico è un pelino più complicato se uno vuole approfondire tutte le sfaccettature 😅
@@alessandrochiaravalle5954 vai a vedere le eccellenti ferrovie dell'India e domandati chi le ha fatte?
Vai a vedere come sono ridotti i paesi africani da quando sono ''indipendenti''
LuigiNG4 would later be found dead in London while on a visit to the UK.
This do be catchy tho
🤔
Islet of fishermen!
Le uniche canzoni italiane che mi piacciono sono quelle della seconda e prima guerra mondiale
Chi ama ascoltarla come mentre il cosiddetto commonwealth si sfalda un anno alla volta?
😁magari! Si devono estinguere!
@@caligola8867 Si stanno estinguendo; per "VINCERE" la guerra si sono svenduti un impero. Nel 55 se andavi in Germania ed Inghilterra avresti potuto pensare che la guerra l'avevano vinta i tedeschi
Coming here after our victory in #Euro2020.
THE FUN CAME. 🇮🇹
Viva regia aeronáutica✌
E la Regia Marina
E il Regio Esercito
Viva l'Italia in generale 🇮🇹✌. Lasciamo stare i trogloditi che dicono il contrario.
Avanti savoia
@@djchfhjsjxidjs AVANTIIII!
SAVOIA! 🇮🇹
@@djchfhjsjxidjs AVANTIII🖤🇮🇹
I'm Italian and I live in a small village where an elderly 99 year old english soldier lives. His story is incredible because he was a prisoner before 1943 but he liked Italy so much that he decided to stay.
He was a prisoner at the Rezzanello Castle in a climate of substantial respect on the part of the Italian soldiers and of close relationships of friendship and camaraderie born within the four walls of the castle. An ideal camp, it was defined in the inspections of the Swiss Red Cross and experienced by the officials more as a resort than a prison, where in addition to Bridge they played volleyball, listened to music, organized theatrical performances and where the illustrated magazine was also produced “Rezzanello Revue”.
That's an amazing story!
Out of all the axis, the italians were the kindest to their prisoners.
@@thecrock2474 Yugoslavia sta scrivendo
@@thecrock2474 The inhabitants of Lubiana did not think the same when the entire city was enclosed inside barbed wire, nor the prisoners of Gonars and Arbe.
Who's here after Italy V England? Italy's spring has come after 53 years of waiting :)
I blasted this out of my window after we (italy) won
@@kingcallaghan1011 Beinto?
more like 78 years.
@@oscarberolla9910 bruh, 76 years because the RSI has fallen in the 45
@Aqua Fyre ma stai zitto, và
Che l'unico scarafaggio qui è quello che hai dove non batte il sole
Perfetta contro L'Inghilterra a Wembley
botte da orbi
Ed isoletta di pescatori è tornata 🇮🇪🇮🇹🏴
Abbiamo pensato la stessa cosa
Ho commentato il post sul profilo Instagram ufficiale della nazionale ingelse con il testo 😂
@@gianmariacorvino7915 ahaha grande🤘😂👍
It's coming to Rome!
Italia dejo una huella profunda en nuestra patria. Enemigos de los ingleses hasta el final.
When the Anglos resort to cheating to win the Eurocup, but still lose
Chiellini didn't cheat?
When, where, how???@@Dryhten1801
there is a little mistake in the translation, the song doesn't say " The fleet that moves from capo teulada on the way back finds the road in the atlantic" it says " from capo teulada thundering find the road in the atlantic" :D in italian Tonando means thundering, and tornando means "coming back"
So it’s coming home? 😂
I love looking at these magnificent war machines and beautiful people
World's first disstrack.
That would be Yankee doodle
Long Live Italia!
too much fun thinking of a british brigade drinking, on "unspecified" pills asking mices about the whether XD
As a non italian speaker I unironically vibe hard to this
Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina tra sciarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierà... April non giunge con vol di colombe: lancia dai cieli piogge di bombe; lancia siluri, fa colpi sicuri è l'Aprile d'Italia che gloria ci dà. Percossa, sconvolta, dal basso e dall'alto, tu non resisti, non resisti, al nostro assalto. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra. La nostra Vittoria sul tuo capo fiera sta. Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già! La flotta che muove da Capo Teulada tonando trova nell'Atlantico la strada. Su navi guerriere le nostre bandiere si spiegano al vento della santa libertà. Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c'è rimedio: sei stretta d'assedio: è l'Aprile d'Italia che morte di dà. Dovrai, per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti di tre continenti il nome d'Italia benedetto salirà! Adesso viene l bello, adesso viene il bello... Isoletta di pescator, A Nord ritornerai. Adesso viene il bello, adesso viene il bello... Inghilterra, Inghilterra la tua fin segnata è già!
Who is here after England-Denmark?
As someone from the Allies, this song is catchy! 🤣🤣🤣🤣🤣🤪
Very true.
Mai sentito parlare di Francesco Maugeri? Siete stati bravissimi a corrompere e a far tradire. Colpa nostra, a non averli saputi individuare e mettere al muro, all'epoca. E dovreste anche ringraziare la clemenza dei Tedeschi a Dunkerque. Tradiste anche loro e la loro generosa clemenza. Gravissimo errore con delle serpi.
"from the Allies" lol it's not 1945 anymore
Bro is an entire country, in an alliance that doesn't exist anymore.
La perfida Albione !
My grandpa was born in '37 (im Italian) he grew up during the war and with his veteran father afterwards. Him and my grandma still hate the british with a burning passion. We often talk about ww2 and they always tell me that.
Im always amazed about how ww2 rivalites mean 100% NOTHING to young europeans, but elders still remember the ideas of their time!
I hate the bastard English dogs with all myself too
Same here! My grandpa was born 1921, imprisoned by these filthy cunts at a young age..always remember him saying “Dio stramaledica gli inglesi!”
That's pretty funny lol. In the nicest possible way, Italy is not really remembered for us looking back. A lot of our older generations still hate the Germans though.
I'm kind of careful when it comes to hating an entire country of people (unironically) because when you're hating all of them you're even hating the rape victims a.k.a the last people that anybody with a soul should hate (I'm British and I don't hate Italy, I'm really glad we were allies with the Sanfedists especially)
E fanno bene, mica per niente la chiamavano perfida Albione! Da sempre nemica degli europei
Great video , Thanks and Subscribed.
Italy goes brrrrr
It’s you
@@soundwavesuperior28 indeed
@@soundwavesuperior28 It is, in fact, him
the impostor is sus
Italy is here... 🤘, come and enjoy....than return to your "sfigato" land!!!! ✋
Imagine Italy playing this when England lost the euro cup
fr💀
In questa società noi vogliamo uniformare la donna agli uomini (e sono perfettamente d'accordo) ma vengono fatte le canzoni trap, che parlano di violenze soprattutto contro la donna. Ora io mi chiedo, se proprio il governo questa uniformazione perché non le bandisce??, no il governo bandisce le canzoni di guerra che tra l'altro hanno un valore storico, sono un documento storico che ci si ripresenta a distanza di anni
"Mancò la fortuna ma non il valore"
I carri non vanno a valore e coraggio
@@FlagAnthem purtroppo no, la campagna d'africa ne è la prova, come quella in Russia. Nonostante questo, il valore "resta".
purchè accompagnata a "disonore e maledizione" a chi quella guerra l'ha voluta e li ha mandati a combattere
Italian Sicilian Calabrese American Italian here. Just bought an 1891 Carcano
That's awesome, paesano! I wish i could buy one too!
moor
as that used to kill president Kennedy
Funny this song is more antagonistic to the English than anything the Germans wrote.
Germany's real ideological enemy was the USSR
This is not as bad as Bomben Auf England
@@Dryhten1801there's an Italian version for that too
Germany didn't care about England or see it as dangerous
Das engellandlied
11.7.21 data appropriata per cantarla!!!
È morta!🇮🇹🖤🤚🏻
Bellissima
La gufata più galattica mai sentita!!!😂😂😂👌
Io e i bois alla finale degli europei be like:
Such a catchy song. I really like this.
Me la cantava mio padre quando ero piccola, e la faccio sempre sentire ai miei alunni quando facciamo il fascismo - vuoi perché è molto orecchiabile, vuoi perché fa sempre bene ricordarsi di certe stupidaggini fatte e scritte, ma anche con la speranza che evitino di prendere in giro i loro avversari minacciando sfracelli...
Perfetta per oggi
Qui dopo euro 2020
2021: Europe football cup Italy vs England.... Me:
Tra poco arriverà, anche oggi, un bello più bello di allora. Vedrete.
ADESSO VIENE IL BELLO!
11/07/2021 "il bello" it's coming to Rome
mussolini lo disse presentando l'ambasciatore giapponese Matsuoka,brutto come il peccato
Avanti italia 👏💪✋
Si scioglie la neve, la nebbia, la brina. Quei furbi inglesi che pernottano in cantina. Tra scarpe e bottiglie, succhiando pastiglie domandano ai topi quando il tempo cambierá. April non giunge con vol di colombe: Lancia dai cieli pioggie di bombe, lancia siluri, fa colpi sicuri, è l’Aprile d’Italia che gloria ci dà. Percossa e sconvolt dal basso e dall’alto, tu non resisti, non resisti al nostro assalto!. Malvagia Inghilterra, tu perdi la guerra , La nostra vittoria sul tuo capo fiera sta!. Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albuon ritornerai! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra la tua fine segnata è già ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra la tua fine segnata è già !. La flotta che muove da Capo Teulada tornando trova nell’ Atlantico la strada. Su navi guerriere, le nostre bandiere si schierano al vento della santa Libertà ! Falsa Inghilterra, per ogni naviglio perdi una zanna, perdi un artiglio. Non c’è rimedio, sei stretta d’assedio: è l’April d’Italia che morte ti da ! Dovrai per giustizia, malvagia Inghilterra, lasciare Malta, abbandonar Gibilterra. Dal cuor delle genti, di tre continenti il nome d’Italia benedetto salirà! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, Adesso viene il bello ! Inghilterra, inghilterra, la tua fine segnata è già ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Isoletta di pescator, Albion ritornerai ! Adesso viene il bello, adesso viene il bello ! Inghilterra, Inghilterra, la tua fine segnata è già !
im not born in italy but im proud of my italian and tunisian blood
Were are you born?
in France a country that is decomposing@@Cosisifaa
@@El66Vidal so you are not italian you are franch
for about one century you tunsians dominated Sicily
yep @@marcolfo100
Non si può dimenticare che questo fu il nostro inno nazionale fino alla beneamata repubblica.
ma che stai a dì?
Chi fa la traduzione in inglese almeno prima comprenda il testo in italiano. É turpi inglesi, non furbi
Già,e il ducetto-scherzetto un vero pagliaccio!!!😂😂😂👍
Italians singing about the defeat and conquer of England, while never actually even barely setting foot on it, except as immigrants. What a wonderful nation we are.
And as an immigrant int the UK, finding out this song might endanger my visa lol
Oh well, England is indeed getting invaded in the end nowadays; not by the axis during ww2- if you get the point lol.
Plus, yes propaganda songs were pretty normal at the time, they were used to boost the morale of the soldiers and joke on the enemy. Nothing new, nothing weird.
It was about the fall of the British Empire that actually fell not conquering mainland UK🤦♂️
@@marcobelli6856 the song lyrics literally says otherwise, but whatever
Never forget that the nation who ruled more than 1/4 of the world wouldn’t allow us Ethiopia.
What? Ethiopia was under Italian rule for 5 years and it took a collaborative Allied effort to retake it, and that Empire ruled over Neanderthals, Romans conquered multiple powers and influenced the world including Britain and made western civilization.
What I Learnt in history that UK/ France didn't do anything to stop invasion of ethiopia.
@@spaniardsrmoors6817i think he meant the sanction that were given from the league of nations to Italy after the ethiopian war in 1936.
@@jdlc903 they weren't stupid....
I love so much Italy
If the Italian army was a fraction as good as their military music, they would have won the War. I am familiar with much of it (understand most of it), and they had some of the best of the world's operatic tenors, baritones and orchestras performing it.
There was a song book "Cannzioneri di soldato Italiano.' Many were designed so you can march while singing them.
The Italian army was good, just unprepared for a global war and used in too many fronts.
Without US support, the UK would had LOST the WW2 for sure. Declaring war against US it was a blatant mistake both for Italy and Germany. More on that, since Japan didn't share the information on the Pearl Harbor attack, in it going against the Tripartite Pact.
@@InfoRome Would have benefitted from Mussolini not declaring war with 2/3 of the merchant fleet in hostile ports at the time too.
@@Zogerpogger And if he committed more tanks for the North African front where its flatland instead of Greece where it had much more mountains
Mussolini was hoodwinked by the 2 timing Teutonic's into the war when they dragged an unprepared Italy into WWII breaking the Pact of Steel only 4 months after signing (May '39) which stipulated giving Italy 3 years to prepare for war.@@Zogerpogger
Forza Italia!
Nice video and good song.
R.i.p. Eroi che mai avete tradito
Mamma mamma, questa canzone si è dimostrata una "gufata" clamorosa col senno di poi! Comunque sempre viva l'Italia🇮🇹
Teacher: we are going to uk!
Girls: oh my god i can finally see big ben!
Boys:
Prima di Italia-inghilterra
April non giunge col vol di colombe 春 4月
Questa dopo gli europei nei festeggiamenti 😂😂
It's coming rome.
Inglesi a casa
Stand proud Italians, you will return to glory.
-Mussolini before launching the invasion of Greece
I'm in Italian, now I know that the war was a big mistake - all the world already hates their hypocrisy.
Years in uk taught me well that they dont need to hold fire arms to be oppressors.
Anyway, Italy did send some war airplanes back then. Decades of documentaries, books etc., but it took the great Mark Felton to bring it up to the public, if i remember well.
Indeed, some Brits can be great - and they're mostly very critical towards their country and establishment.
What the hell are you saying, most of English are just a bunch of shitty illiterate dogs who just thinks to be the best in world
@@unpatriotaitaliano haha you either didn't read my comment or didn't get it so you're the illiterate one. But I excuse you mate. Come on, peace to you and all good men, have a good day
You sent planes, and the RAF from England shot them down. How does it feel to lose?
I criticized the war, so not the one to ask to lol.
And although I wssnt there anyway, I would have criticized it back then too.
But that doesnt keep me from criticizing the UK as well.
In fact, losing that war must have felt a bit like Britain winning but losing its Empire anyway. Just less painful, for Italy. Smaller power, smaller colonies.
Cheers :)
Shot down with American $$$. Without America Britain was on the cusp of defeat as Churchill stated "bankrupt, please send help!"@@Dryhten1801
Alot of these period Italian fascist tunes are incredibly catchy .
But it didn't quite turn out the way they planned it according to these lyrics . Greetings from England.
@giacomo morasso ma le musiche sono belline però, tutta la musica di quell'epoca era propaganda
ahimè il tuo ragionamento è giusto. 👋👋
Purtroppo mancò la fortuna, non il valore
@@FiammaNera1917 Purtroppo mancarono i mezzi, non il valore
@@frarevo vero anche, però anche la fortuna
Londonistan
Лондонистан? Очень интересно
Adesso viene il bello! Saluti desde mexico
Listen after euro2020🇮🇹🖤🦅
Hola camarada (scherzo non sono spagnolo)
italiana salve camerata🇮🇹
@@esercitoitaliano4473 salve
Vincere!!
🇳🇴🤝🇮🇹
Interesting technical skills of Incursori in the end of the video
NOW THE FUN COMES, NOW THE FUN COMES
ADESSO VIENE IL BELLO❤🎉
Italy: It is time for the glorious Operazzione E!
Britain: Operation Compass Time.
Italy: ...
Ok.
Unternehmen Sonnenblume time!
Britain: ...but Operation Crusader...
Italy: ...ugh.
Time for counter offensive, and the Battle of Gazala!
Britain: ...Second Alamein though...
Italy: I'm done with this $#!%
Britain received enormous aid from AMERICA and it's Allies just before that campaign. Italy was fighting without munitions, food, water, home made petrol bombs vs tanks, the Germans running as usual leaving the Italians on their own. PLUS, there were a good amount of non loyal Colonial troops who didn't care to fight against such odds and simply surrendered. Before then the Italians had won in N. Africa vs British.
I need to show an error on is “quei turpi inglesi che peer nottano in cantina” non furbi
Isla de pescadores jajaja 🇪🇦❤️🇮🇹
W l'Italia
В фильме "Оптимистическая трагедия" исполнена песня Аркадия Северного.😊😊😊🎉🎉🎉
La mancanza di portaerei italiane fu un errore fatale per il dominio del mar Mediterraneo al contrario la marina britannica ne possedeva diverse che garantivano la protezione aerea alla flotta inglese.
E 200 Milà soldati a -30 gradi con le scarpe di cartone possono essere un bell'intoppo.
@@massimozanella3294 e che c'entrano gli Inglesi,semmai carri armati di latta,-30°nel deserto mica ci sono,quei poveracci che dici tu combattevano contro i Russi e in diversi scontri li hanno anche suonati come tamburi.....sul Don i russi avevano una superiorità numerica di 4 a 1 in uomini,10 a 1 in cannoni e 1000 a 1 in carri armati,perfino 900 cavalleggeri sono riusciti a mettere in rotta 3.500 russi
It is so goofy, I love it.
Chi qua per l'Italia vittoriosa contro l'Inghilterra?
Tutti
@@Carno939 io preferirei vedere italia ed inghilterra alleate vittoriose sulla UE
@@marcolfo100ma te sei suonato come un'orchestra
@@andreabianchi6156 come ti permetti di offendere?europeista dei ca....volo,l'Inghilterra ha ripreso la sua indipendenza,l'Italia no,grazie ai pecoroni della tua risma
Long Live King Charles III!
Italian English Geman Russian American we lost the war
E poi che brutta fine, povera italia
Noi italiani praticanti seriali di ironia autolesionista
Un paese di Tafazzi!!!😂👌
What "April" are they referring? In April 1940 Italy was still neutral- she did not enter there war until June- and by April 1941 it was clear (in both Greece and North Africa) that the Italian army could not do anything without German help.
Aprile è l'inizio della primavera
and in April the Italian-German troops led by Rommel repel the English counterattack in Libya
La neve la nebbia il gelo si scioglie
🇮🇹💚🤍❤️🇮🇹Influenced the World 🌎.