Indie Południowe

• Опубликовано: 8 апр 2022
  • W trakcie wycieczki odwiedziliśmy trzy południowe stany w Indiach: Tamil Nadu, Kerala i Karnataka. Rozpoczęliśmy od miasta Kanchipuram, skąd przejechaliśmy do Mahabalipuram z zabytkami pochodzącymi z VII i VIII wieku. Kolejny punkt programu to Tiruvannamalai ze świątynią z XI wieku, a następnie Pondicherry na terenie dawnej kolonii francuskiej oraz Auroville, nazywane Miastem Świtu. W Thanjavur zwiedziliśmy kolejną świątynię z XI wieku, a stamtąd przejechaliśmy do Madurai do świątyni Minakszi.
    Po przejechaniu do stanu Kerala odwiedziliśmy plantację przypraw i odbyliśmy całodzienny rejs po rozlewiskach Kerali z noclegiem na łodzi, a potem spędziliśmy jeden dzień w Cherai.
    Następnie pojechaliśmy do Cochin, gdzie odwiedziliśmy bazylikę Santa Cruz, synagogę i pałac Mattanchery.
    Potem na naszej trasie było miasto Ooty, skąd przejechaliśmy do Mysuru, ze znanym pałacem królewskim, a w pobliżu miasta odwiedziliśmy wyspę Srirangapatna. Wycieczkę zakończyliśmy w mieście Sravanbelagola, gdzie jest ważny ośrodek wyznawców dżinizmu i ogromny monolityczny posąg Gomateshvary zwanego też Bahubali.
    Wycieczka miała miejsce w styczniu 2014 roku.
    Polecamy także nasz kanał "Wycieczkowe etiudy filmowe".
    Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń w trakcie oglądania.