Filmowe relacje z wycieczek
Polska południowo-wschodnia
Nasza wycieczka rozpoczęła się w Zamościu, a następnie kolejno obejmowała następujące miejscowości: Szczebrzeszyn, Zwierzyniec, Krasnobród, Józefów, Tomaszów Lubelski, Narol (pałac Łosiów), Leżajsk, Łańcut, Przeworsk, Jarosław, Przemyśl, Krasiczyn (zamek), Posada Rybotycka (cerkiew), Kalwaria Pacławska, Sanok, Lesko, Solina (jezioro) i Ustrzyki Dolne.
Wycieczka miała miejsce w czerwcu 2024 roku.
Polecamy także nasz kanał "Wycieczkowe etiudy filmowe".
Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń w trakcie oglądania.
Jadwiga i Zbigniew Panasiewicz

Peru i Boliwia
Byliśmy tam 19 lat temu, stąd film w formacie 4:3. Wycieczkę rozpoczęliśmy od Parku Narodowego Paracas, skąd przejechaliśmy na płaskowyż Nazca. Kolejne punkty na naszej trasie to Arequipa i Kanion Colca, a po drodze przełęcz Abra de Patapampa. Potem przyszła kolej na wieże grobowe w Sillustani Puno, skąd popłynęliśmy na wyspy Uros na Jeziorze Titicaca. Następnie po krótkim postoju w wiosce Chuc...
Mauritius
W trakcie objazdu zwiedziliśmy stolicę Port Louis, gdzie obejrzeliśmy Aapravasi Ghat, Fort Adelajda, Caudon Waterfront i zwiedziliśmy Muzeum Blue Penny. Byliśmy też w kolonialnym domu Eureka House. Odwiedziliśmy ogród botaniczny Pamplemousse, Muzeum Cukru i dom kolonialny Labourdonnais. Byliśmy w Parku Natury Casela, zaglądaliśmy do krateru wulkanu Trou-aux-Cerfs, oglądaliśmy wodospad Chamarel ...
Norwegia: Fiordy i Droga Atlantycka
Po wylądowaniu w Oslo-Torp przejechaliśmy na nocleg do Drammen. Stamtąd przejechaliśmy do Oslo. Stąd z kolei do Hamar i Lillehammer. Kolejnymi punktami na trasie były: - kościół słupowy Ringebu, - przejazd przez płaskowyż i dolinę Drivdalen, - Kristiansund, - Droga Atlantycka, - przeprawa promem z Afarnes do Solsnes, - przejazd Drabiną Trolli, - Droga Orłów, - Geiranger, - góra Dalsnibba, - rej...
Włochy - Toskania
Trasa naszej wycieczki biegła kolejno przez 15 następujących miast toskańskich: Piza, Portoferaio, Lucca, Pistoia, Florencja, San Gimignano, Siena, Pitigliano, Sovana, Sorano, Cortona, Arezzo, Montepulciano, Montalcino i Pienza. Wycieczka miała miejsce w czerwcu 2023 roku. Polecamy także nasz kanał "Wycieczkowe etiudy filmowe". Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń w trakcie oglądania. Jadwig...
Serbia
W drodze do Serbii zatrzymaliśmy się w Budapeszcie by zwiedzić Plac Tysiąclecia i Zamek Królewski. Zwiedzanie Serbii rozpoczęliśmy od Suboticy. Stąd przejechaliśmy do Karłowic, gdzie był podpisany traktat zwany Pokojem Karłowickim. Kolejny etap to Twierdza Petrovaradin i Nowy Sad. Z Nowego Sadu przejechaliśmy do Belgradu, a następnie do Twierdzy Golubac, skąd udaliśmy się w rejs po Dunaju na od...
Fuerteventura i Lanzarote
Fuerteventura należy do archipelagu Wysp Kanaryjskich. Jej powierzchnia wynosi 1660 km² i jest drugą co do wielkości wyspą archipelagu Leży 97 kilometrów od wybrzeża Afryki. Fuerteventura jest najstarszą wyspą wchodzącą w skład Wysp Kanaryjskich - powstała 21 milionów lat temu. Klimat panujący na wyspie jest bardzo suchy. Czasami w okresie wiosennym występują burze piaskowe, niosące piasek zwan...
Turcja Licyjska oraz Pamukkale i Afrodyzja
Licja to historyczna nazwa krainy położonej w południowo-zachodniej Anatolii na Półwyspie Teke nad Morzem Śródziemnym. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Antalyi, by następnie pojechać pod Górę Tahtali, a stamtąd do Phaselis. Następnie było Wzgórze Chimery i ruiny miasta Olympos. Z kolei odwiedziliśmy malowniczą wioskę Üçağız, by stamtąd pojechać do Andriake , które było portem miasta Myry. W Myrz...
Majorka (subtitles POL, SPA, ENG, GER)
W trakcie pobytu na Majorce odwiedziliśmy Porto Cristo i Jaskinie Smocze, byliśmy na pokazie flamenco, byliśmy także w Valdemossie i w Palma de Mallorka. Pobyt miał miejsce we wrześniu 2022 roku. Polecamy także nasz kanał "Wycieczkowe etiudy filmowe". Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń w trakcie oglądania. Jadwiga i Zbigniew Panasiewicz
Albania
Wycieczkę rozpoczęliśmy w Durres, gdzie zwiedziliśmy m.in. antyczny amfiteatr. Następnie przejechaliśmy do Kruji, gdzie spacerowaliśmy po starym bazarze i odwiedziliśmy Muzeum Skanderbega. Kolejnym punktem była Tirana i wizyta na Placu Skanderbega oraz na Placu Matki Teresy z Kalkuty. Zwiedziliśmy też Bunkier Nr 1 i wjechaliśmy kolejką gondolową na Górę Dajti, skąd widać całą Tiranę. Potem drog...
Grecja (Zakynthos, Peloponez, Ateny)
Wycieczkę rozpoczęliśmy na wyspie Zakynthos. Byliśmy na punkcie widokowym na Zatokę Wraku i Plażę Navagio, a także odbyliśmy rejs łodzią do tego miejsca i zwiedziliśmy stolicę wyspy - miasto Zakynthos. Promem z Zakynthos przeprawiliśmy się na Półwysep Peloponez. Zwiedziliśmy stanowisko archeologiczne i muzeum w Olimpii. Potem zatrzymaliśmy się na krótko w Sparcie i dotarliśmy do Mistry. Z Mistr...
Indie Południowe
W trakcie wycieczki odwiedziliśmy trzy południowe stany w Indiach: Tamil Nadu, Kerala i Karnataka. Rozpoczęliśmy od miasta Kanchipuram, skąd przejechaliśmy do Mahabalipuram z zabytkami pochodzącymi z VII i VIII wieku. Kolejny punkt programu to Tiruvannamalai ze świątynią z XI wieku, a następnie Pondicherry na terenie dawnej kolonii francuskiej oraz Auroville, nazywane Miastem Świtu. W Thanjavur...
Bułgaria
Wycieczka rozpoczęła się w Nesebyrze, którego Starówka została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na przestrzeni wieków przewijali się tu Trakowie, Grecy, Rzymianie, Bułgarzy i Turcy. Z Nesebyru przejechaliśmy do Starej Zagory, miasta założonego przez Rzymian jako Augusta Trajana. Kolejnym punktem była Dolina Róż i Kazanłyk. Produkowany jest tu olejek różany, znany i ceniony na cał...
Dominikana (subtitles POL, SPA, ENG, GER)
Dominikana to państwo na wyspie Haiti (zwanej dawniej Hispaniolą). Nasza wycieczka rozpoczęła się od konnej przejażdżki do wodospadu El Lemon. Następnie przejechaliśmy do portu w Santa Barbara de Samana, by stąd katamaranem popłynąć przez Zatokę Samana do Parku Narodowego Haitises. Następnym punktem programu był pobyt na Plaży Macao w okolicy Punta Cana. Z plaży pojechaliśmy na Rancho Las Fruta...
Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie
Wycieczka rozpoczęła się w Fudżajrze, jednym z Emiratów Arabskich. Stąd przejechaliśmy do Omanu i zwiedziliśmy najpierw Muscat - stolicę tego kraju. Ze stolicy przejechaliśmy do campu na Pustyni Wahiba i z wydm oglądaliśmy zachód słońca. Kolejnym punktem programu była wizyta w pustynnej, zielonej dolinie Wadi Bani Chalid. Z doliny pojechaliśmy zwiedzić Zamek Jabreen, a następnie Fort Bahla. Wyc...
Madera (Portugalia)
Wokół Alp (Austria, Włochy, Szwajcaria, Liechtenstein)
Rumunia
Grecja - Cyklady (Santorini, Naxos, Delos, Mykonos, Paros)
Tajlandia
Bhutan i Bangladesz
Tunezja (subtitles POL, ENG, GER, SPA)
Kanada zachodnia i Alaska
Turcja wschodnia i Gruzja
RPA, Zimbabwe, Botswana
Szwajcaria
Gwatemala, Belize, Tulum (Meksyk) - Ameryka Środkowa Cz. III
Nikaragua i Honduras - Ameryka Środkowa Cz. II
Panama i Kostaryka - Ameryka Środkowa - Cz. I
Dookoła USA - cz. IV (Canaveral, Daytona Beach, St. Augustin, Waszyngton, Filadelfia, Nowy Jork)