Cresta del Ferran, entrada Ramos-Salvatierra (16.06.2024)

• Опубликовано: 15 июн 2024
  • Aquesta llarga cresta de prop de 2 km de longitud, es troba al bell mig de l'alta Garrotxa, entre els pobles de Beget i Oix, però per fer-la sortirem des d'aquest segon. Tindrem una pista en acceptable bon estat que ens permetrà reduir la distància i potser deixar el cotxe en alguns dels parquings que trobem.
    Caldrà seguir les marques de PR fins a trobar les del GR11 i creuar la palanca del Samsó i desviar-nos vers el pas del Liberans i en el seu punt més alt trobarem una fletxa vermella molt desgastada. Aquí vindrà la part difícil de la cresta: trobar l'entrada. En el nostre cas no la vam trobar i ens vam saltar les tirades més boniques i vam sortir per sobre una curiosa cova per on hauríem de passar... què hi farem!
    La cresta és esmolada i no molt difícil... però sí mooooooolt llarga. Tan sols ens vam encordar en un resalt de III+ on hi ha un pitó i després del ràpel de 25 metres per una tirada de IV i una altra de III. La resta sense cordes i els peus de gat no els vam utilitzar.
    Una activitat que ens va portar de cotxe a cotxe un total de 9 hores i molt cansament. Cal portar aigua i menjar i de material corda de 60 mnetres i 4 cintes i friends mitjans. Un parell de vagues sabineres ens van anar molt bé. La roca és bona i ideal per escalar.
    Espero que gaudiu del muntatge i si us animeu a fer la cresta aneu per feina, que ja us dic que és moooooooolt llarga!!!