Csináljunk Budapestből Amszterdamot? - Check Engine Utazás

• Опубликовано: 25 июн 2023
  • Az egészen nyilvánvaló, hogy egy történelmi nagyváros egyszerűen nem bírja el azt a lehetetlen mennyiségű autót, amit a 21. század zúdított rá. A legtöbb nyugat-európai nagyváros küzd ezzel a problémával, nekem a kedvencem mégis a hollandok megoldása. Bringával minden megoldható?
    #checkengine #yamaha #amsterdam
    ‪@OliverAmon93‬
  • Авто/МотоАвто/Мото

• @gaborjankovics442
    @gaborjankovics442 Год назад +64

"Eljöttünk Amsterdamba és tekerjünk egy jó-t!" 🌿😂😂😂

• @gyuridosa5188
    @gyuridosa5188 Год назад +45

Három éve voltam 10 napot Eindhovenben és szégyen, nem szégyen, de nem volt jó hazajönni. Nagyon jól éreztem kint magam. Maradtam volna még. Aztán következő évben mentem is volna ki dolgozni, de közbeszóltak az események és egyenlőre nem adja ki a lépés. Szóval elmondható, hogy gyenge pontom Hollandia és mikor hazajöttem, mindenhol a fű volt az első kérdés de engem ez nem mozgat meg. A bringázás viszont igen. Tetszik a mentalitásuk, az emberekhez és a környezetükhöz való hozzáállás. Feltételezem Te sem láttál sehol eldobva szemetet, vagy csikket, nincsenek kormot okádó tádék és még sorolhatnám...

• @justjoseph1609
      @justjoseph1609 Год назад +4

Szia, én itt élek kint, gyönyörű ország, nagyon jó emberekkel, és mentalitàssal. A munka mint fogalom egyáltalán nem ugyan az mint otthon. Itt nem tapossàk ki az emberből a szart is, programokat szerveznek, ajándékokat adnak, mindenhol ingyen van a kávé, és a leves. Viszont számomra túl liberális ország (úr isten ilyen is van). Jelenleg teljes mértékben élhető, és jó ország, a jövőben ez szerintem változni fog.(nem véletlenül tüntetett az egész ország majdnem 2 évig folyamatosan😮) Itt is megvan a lakhatási probléma, a bevándorlókkal is van, és lesz is baj. Bár nem egy olyan veszett fejsze nyele, mint Németország. Na hogy oda minek megy ki bárki, azt nem értem. Nem látják szívesen az embert, retek, mocsok az utcákon (bevándorlók miatt) és nagyon lekezelők az "ekte németek". Én próbálom a legtöbb megtakarítást euróba össze szedni amit lehet, befejezni az otthoni műhely projectet, és haza menni. Fiatal vagyok (21 éves) de úgy látom itt is nagy bajok lesznek a túlzott érzékenyítés végett pár éven belül (sokak szerint már most felesleges ide kijönni)

• @kovacsgabor6807
      @kovacsgabor6807 Год назад

Amsterdam belvárosa korareggeli órákban azért elég szemetes, sirályok kukáznak, hordják szét a szemetet, ezt és a dugót leszímátva énis nagyon szeretem az országot, ittis tervezem a jövőmet, meg persze a bringázás azt nem lehet megunni, egyedül a hegyek hiányoznak lehessen Endurózni!

@simontemplomos 11 месяцев назад

@@justjoseph1609 Hát én másik Hollandokat ismerek. 1994-óta van Haarlemben házam, évente összességében 4 hónapot töltök itt. Ennyi idő alatt két kezem megtudom számolni, hány tősgyökeres Hollanddal sikerült tényleg baráti viszonyt kialakítani>pedig igen szociális vagyok. Egy alap kedvességi szintig megy a nagy cimbizés, de ha pl, bajban van szükséged rá, vagy az igen szűk komfortzónáján kívül eső dolgot szeretnél tőle, hamar kiderül, hogy kvázi "szarik" rám, és ezt nem nevezném barátságnak. A többivel egyetértek>egyre kevésbé tolerálom az elvetemült PC-t...

• @gerhardthartlieb8308
    @gerhardthartlieb8308 Год назад +18

Már akartalak kérdezni, hogy lesz-e bringás kontent, erre itt van. Köszönöm, jöjjön időnként. Enduro, dh, e-bike, egy jó tolókerekes pinion, keress egy gravelt amit meghajthatsz a yt-val megszokott keményebb terepen is akár, vagy egy iszonyat drága országúti axs-szel szerelve, csak bemutatni a technikai finomságokat. Nem kell átmenni klímaAntivistába, de van annyi k jó tech a bringaiparban, hogy simán be lehet mutatni.

• @kovacsgabor6807
    @kovacsgabor6807 Год назад +10

Hollandiában élek 2 éve (kis falu Rotterdam mellett), de ha csak a munkám nem követeli meg sosem megyek be autóval Amsterdamba (se Hágába se Rotterdamba), autó le külvárosba- bringát kikapni és tekerek, távolság nincs ellenben dugó az fixen,volt mikor be kellett mennem, autónak álltó helyében nekitolták a bringát, köszönöm ebböl nemkérek, aki szeret bringázni 1x mindenféleképpen érdemes megnézni!

• @nagyadamka
    @nagyadamka Год назад +2

Köszi a videót. Kívánatos közlekedési eszköz ez a Yamaha ebike.
    Hogy tovább ekézzük a budapesti közlekedési morált, két hete vettem egy AirZound légkürtöt a kerékpáromra, mert elegem lett abból, hogy semmit se tudok tenni az Üllőin lecentiző taxisokkal. Így legalább jó hangosan tudom kifejezni a nemtetszésemet a közúti veszélyeztetés esetén.

• @davidmester6605
    @davidmester6605 Год назад +5

A videó nyomokban bicikli tesztet is tartalmaz😅 Ettől függetlenül nagyon jó és érdekes lett!

• @A_T_Sanya
    @A_T_Sanya Год назад +3

Király adás ismét :) amúgy itthon el vagyunk kényelmesedve Anti, amiatt sem biciklivel járunk dolgozni. Reggelente azért kiváncsi lennék hogy Fót-ról ki jönne be bicóval a Régi Fóti úton :D vagy akár Káp-on keresztül Dunakesziről :D Személyes tapasztalatom mikor biciklivel mentem melóba, kb 13 km egy irányba, 35-45 perc és jól jött a zuhany utánna :D de ezután még melóban kb 5-8 km mászkálás és pakolászás, aztán haza 13 km :) kondiban jó volt, de ellustultam a Covidkor és az autóba ragadtam, 15 perc kocsival, klimában, és a cég állja a benzint, de régen nem állta csak 15ft/km-t és akkor is kocsival mentem. Ilyenek vagyunk :)

• @elsorichard
      @elsorichard Год назад +1

Én Fótról Dunakeszin át tekertem a Jászaira egy jó ideig, 5 kilóval könnyebb is voltam, mint most, a nagy homeofficeozásban :) A régi fóti úton eszembe nem jutott volna tekerni. Kápon a Farkaserdő mellett egész jól el lehet surranni. Ahol szar biciklizni, ott nem fognak biciklizni, ilyen egyszerű. Fóton egy centi bringás infrastruktúra nincs, valahogy erre kínosan ügyeltek a mindenkori városvezetők, hogy ne is legyen, így az egész "város" egy kocsikupac. Öröm volt elköltözni harmincX év után.

• @botondgavaller817
    @botondgavaller817 Год назад

Úristen, de megkívántam ezt a Boostert :))

• @Lazz-1006
    @Lazz-1006 Год назад

Brutal ara van ..... Az adás klassz

• @algo_ritme
    @algo_ritme Год назад

Helyi hegyekbe 😂🤣 ez jó volt!

@rocko44444444 Год назад +2

Jasonnel nem találkoztál?
    a Heineken érdekes lehet. úgy, hogy nem szeretem a sört, úgy is érdekes volt a Guinness gyár, szóval az alapján ez is jó lehet.
    a kérdésre válaszolva: igen, Budapestnek nagyon sokat segítene, ha elindulna azon az úton, amin Amszterdam már végigment.

• @tibikecskemeti
    @tibikecskemeti Год назад +1

Itt pudingföldön (Hollandia mellett a víz másik oldalán) az elektromos rollereken is ketten utaznak, olyan nagy a szegénység 😀

• @fiataldemokratakautoja8073
    @fiataldemokratakautoja8073 Год назад +9

Szerintem bp belső területein nagyon jó lenne a kizárólag bicajos közlekedés, amenyiben megoldható lenne az ottani lakók autóinak parkolóházban való tárolása, és egy normális tömegközlekedés lenne, ez lenne a minimum aminek megkellene lennie, nameg egyedi behajtási engedély a mester emberek autóinak stb

• @Zuttyi
      @Zuttyi Год назад +5

" normális tömegközlekedés" , szerintem Bp-n, a tömegközlekedése kiváló, főleg mióta működik az app+appos jegy és bérlet vásárlás, azóta percre pontosan tudom, hogy mikor jön a busz,villamos, metró sőt még a volán járatokat is!😉

@mastermindd Год назад

@@Zuttyi Azért a Hungária körgyűrűn kívül a "jó tömegközlekedés" jelző erős túlzás.

Ehhez nem kellett volna telebarmolni a várost üresen kongó irodaházakkal, mélygarázs nélküli társasházakkal és még sorolhatnám...

@rocko44444444 Год назад

@@Zuttyi a budapestinek két hátránya van: a takarítás (bővebben: karbantartás) hiánya, és szervezetlenség: a csatlakozások nem nagyion adják ki.
      emellett a hálózat térben és időben elég jó.

• @zoli124mb
    @zoli124mb Год назад +6

Autózni kell mert Boldog tőle a lelkünk. Plusz egy kocsiba lehet dugni könnyen. Biciklin még nem próbáltam de gyanítom kényelmetlen és nagyobb eséllyel látnak is meg

@i.rumcajsz8543 Год назад +1

Igen, a reggeli-délutáni csúcsban a legboldogabb a lélek, és olyankor lehet a legjobb az autós sex.

@@i.rumcajsz8543 jaja. seggbőlszájba.

• @zoli124mb
      @zoli124mb Год назад

@@i.rumcajsz8543 halisten a csúcsot el tudom kerülni

• @zagzig5559
      @zagzig5559 Год назад

kézfejedet kúrogatod te maximum toretto

• @ALIENwoods
    @ALIENwoods Год назад

Megnézem az NKH vizsgabázist amikor beállítasz egy rendszámos bringával xD, ugye @becsuletesnepper46? :D
    7:46 dikk nagyon okosak ezek a dínók!

• @vasingerke
    @vasingerke Год назад

12:59-nel az e-bike-on nem 2 dugattyus az a fek? 1-rol meg nem hallottam, csak kocsiban 🤔

• @endlosz
    @endlosz Год назад +3

Arra mindig kíváncsi voltam, hogy hogy néz ki ott az utca a leghidegebb téli napokon. Mindenki leteszi a bringáját, és tömegdugó van, vagy kabátban gyalog, busszal járnak, esetleg nincs igazán hideg, és ugyanúgy tekernek? Én mondjuk télen is tekertem, de a térdemre nem volt elég jó hővédelem.
    Másik téma 15:20 anno mikor építettem páromnak egy szép Simson Start, és 10km-ről jártunk be, kipróbáltam, milyen lenne a bringaúton menni vele. Ösztönösen bennem van, hogy ne ijesztgessem az embereket, amikor egy bringást előztem, mindig leállítottam a motort, vagy alapjáraton lendületből gurultam, mivel eléggé hangos tudott lenni még a az utángyártott taivani kipufogójával is, ami nem "rezó" volt. Mégis bele futottam egy olyan apukába, aki a fiát arra utasította, hogy ne engedjen el engem, szó szerint elállták az utamat, hogy ha el akarnék menni mellettük tutira üssem el őket. Ez egy zárt bringaút, az erdőben futott végig fák között Debrecen Vámospércsi úton. Később kiderült, hogy egy rendőr apuka volt ezzel a fasiszta-kommunista hozzáállással. Hát ki más is lehetett volna. Én viszont nem éreztem, hogy jogom van harcolni, ordítozni, így inkább már kint mentem az aszfalton az autók között. Akkoriban még olyan keskeny volt az út, hogy szinte havi szinte ütöttek.el motorost a 48-as főúton. Szóval én is azt mondom, inkább nézzen ki biciklinek az az elektromos járgány, mert akkor toleránsabbak azok is, akik csak azt keresik, hol lehet akadályozni a másikat. Be tudod csapni őket vele.

• @DarshanSymbolika
      @DarshanSymbolika Год назад

Nincs igazán, hideg és gyanítom semmivel sincs kevesebb biciklis mint nyáron. 2004 telén voltam kint 6 hetet és csak pislogtam amikor a 60+-os bankár faszi öltönyben, nyoakkendőben leugrott a cangájáról és bement a munkahelyére.

• @Zenedoboz
      @Zenedoboz Год назад +2

A "leghidegebb tél" Hollandiában egészen más mint amit mi a kontinens belsejében megszoktunk. 4-5 °C-nál elvétve van hidegebb, és ha ősszel is bicajozol, fel sem tűnik hogy egyre hidegebb van, és mivel mozogsz, kb 10 fokkal melegebbnek érzed az időt mint mikor a buszmegállóban a buszra vársz.

@simontemplomos 11 месяцев назад

Kvázi nincs tél. Mondjuk lassan otthon sincs...

• @bakmarcell6857
    @bakmarcell6857 Год назад

7:52 MI AZ A DINÓ A HÀTÉRBEN?

• @utonevvezeteknev6781
    @utonevvezeteknev6781 Год назад

Muszáj megjegyeznem a felvételek alacsony minőségét:
    alapból a felvételek élességével is vannak problémák, de ami a legjobban zavar az az, hogy NAGYON alacsony a képfrissítési ráta.

@mastermindd Год назад +9

Most elképzeltem, hogy milyen lenne ott Babettával menni... szerintem élve megennének a hollandok 🤣🤣🤣🤣

• @5hat7
      @5hat7 Год назад +4

Elszívnának Babettástúl! :D

@mastermindd Год назад

@@5hat7 Áhh, nem vennének észre, max ha lehajolnak, elég alacsony lennék ott a 175 centimmel 🤣🤣🤣🤣

• @szabolcskomaromi
    @szabolcskomaromi Год назад +4

Keleti p.u. - mikor droggal kinalnak = megerkezes.

• @benceregos1438
    @benceregos1438 Год назад

Most voltam Amszterdamban, nagyon hangulatos város!

• @SuperN723
    @SuperN723 Год назад +1

Én csak az Öhlins teleszkópot és a sor4 1000ccm-es erőforrást hiányolom. 😢 amúgy jó lenne.

@zsuut Год назад

ha lesz időm, rákeresek mennyi az e-bike eladási arány svájcban. szerintem minimum 75%.

• @milanpapp413
    @milanpapp413 Год назад

Tc-től eljöttél Anti?

• @attilagere6186
    @attilagere6186 Год назад +4

Amszterdam akár a vízibiciklik városa is lehetne 😉

@simontemplomos 11 месяцев назад

Amsterdam második otthonom több évtizede. Mivel Bp.-en 92-óta közlekedés okán bringázom, alap, hogy itt is azzal közlekedem, egy 1970-es SLX csöves Pinarello pálya fixivel>Amszterdamba nem kell semmilyen váltó, ha 7 kg. a bringa, a biker meg rajta nincs 60 kg. És mondok egy furát>jobban szeretek Budapesten bringázni mint Amszterdamban>itt rengeteg a lassú, béna, tévelygő kerekező és ráadásul sokan is vannak>Budapesten az autók között lényegesen gyorsabban lehet haladni>én ezért sem támogatom a bringa sávok-utak, egyebek létesítését.

• @hondani81
    @hondani81 Год назад +1

zwiftben szokott lenni időszakosan ilyen dinós avatar 😂👍🦖

• @petertakacs3402
    @petertakacs3402 Год назад +1

Majd ha biciklilopásért kézlevágás jár (és el is kapnak minden tolvajt) akkor majd veszek én is 1.5 millióért biciklit.

• @kristofpercze
    @kristofpercze Год назад

7:46 🚲🦖😂

• @richards.6323
    @richards.6323 Год назад

Ez a bringák városi SUV-ja nem? Feleslegesen nagy gumi nem?

• @hagymasirobert5585
    @hagymasirobert5585 Год назад +1

Bp-ből sohasem Amszterdam 😢 ezért költöztem ki 😎

@simontemplomos 11 месяцев назад

Több évtizede lakom átlag évi 4 hónapot itt és felváltva Magyarországon. Egyre kevésbé szeretek itt lenni, örökre itt lakni meg kizárt>az érzékenyítés és az indokolatlan PC megeszi ezt a népet/országot is.

• @raoulsilaghi2504
    @raoulsilaghi2504 Год назад +6

Meneküljetek a nagyvárosokbol!

• @TheLordKROK
    @TheLordKROK Год назад +1

12:30 az a Citroes DS! (L)

@i.rumcajsz8543 Год назад +3

Jó, de mi nem vagyunk amszterdam, nem is akarunk az lenni, Karácsony, Tarlós, bringán nem fér el a 2 gyerek+szerszámos láda létrával, csak a csórók tekernek, mi van ha esik stbstb.

• @lllllllllllll31lll
      @lllllllllllll31lll Год назад

Ez az, nekem pl reumás a bal bokám, harácsony Gergely kifizeti majd a műtétet ha le kell amputálni a bringázás miatt? , Egy átlag magyar npc probably

@i.rumcajsz8543 Год назад +1

@@lllllllllllll31lll igen, ezt mondom! Ebben az országban mindenkinek azért kell autóval járni, mert rokkant, szerszámost cuccol, költöztet stbstb.

• @davidnagy2894
    @davidnagy2894 Год назад +8

Budapesten szinte mindenhova kerékpárutat terveznek még oda is ahol nincs elég hely

• @Tibee861
      @Tibee861 Год назад +12

Jól teszik. Minél jobban ellehetetlenítik az autósokat, annál többen teszik le idővel. A dugódíjat is már rég be kellett volna vezetni.

• @whitechriss1938
      @whitechriss1938 Год назад +7

@@Tibee861 De azért az autósok adóját szívesen zsebre vágják a gazdik...,
      megnézném Harácsolj Gergő hogy vakarná a fejét,ha holnaptól egy autós se fizetne be semmit!Szinte azonnal csődbe menne a főváros!
      És ez nem vicc.

• @davidnagy2894
      @davidnagy2894 Год назад +1

@@Tibee861 Egyetlen problémám az ott is kijelölik ahol az aszfalt szörnyű állapotban van na ott tessék kerékpározni ahol még autóval sem szívesen megyek de a busz is csak úgy rázkódik. Nem kerékpár kell ide hanem terepjáró.

• @Tibee861
      @Tibee861 Год назад +2

@@whitechriss1938 Még szerencse, hogy a kormány "segíti" ott ahol tudja. ;)

• @OwerWild
      @OwerWild Год назад

@@whitechriss1938
      Fura 2023-ban az ellenzéket harácsolással vádolni, pláne mivel Budapest lényegében mínuszban van az állammal, többet fizet, mint amit ad. De eleve fura 2023-ban harácsolással vádolni az ellenzéket...
      Segíts már , melyik párt tagjai gyűjtenek kastélyokat, szállodákat, balatonpartot? Ki az a miniszterelnök, akinek a kis luxusröpcsije a maga 18 milliárdos árával beleférne a 100 leggezdagabb magyar közé? Melyik párt uralma alatt vett a katonaság luxusrepülőgépeket? Melyik párt miniszterelnöke alakíttatta át 400 milliárdból a Várat magának? Melyik párt első embere találkoznak rendszeresen luxusyachtokon (még ha úgy is néznek ki rajta, mint paraszt az operabálon) ? Ja, és melyik párt miniszterelnökének szomszédja lett mezei gázszerelőből állami pénzeken gazdagagabb, mint az angol király? Segítek, narancs a színe, és jobboldalinak mondja magát , bár lényegében egy kommunista rendszert restaurál..
      Szóval ha az autós adódat keresed, ajánlom a legújabb yachtokat (a Lady MRD után most nem tudom ,mi a favorit), esetleg a legújabb 40 centis kilátót, a Tiborcz legújabb 100+ milliárdos állami 'megsegítését', esetleg azt a kiváló minőségű kokót, amit Tompikáék és a többiek oly szívesen fogyasztanak...

• @emb3rke
    @emb3rke Год назад +1

Az ára nagyon olcsó, ha szétnéztek a "nagy" márkák között. Kb. 5-8.000 EUR egy márkás, jobb minőségű pedelec.

• @tamashunyadi3168
    @tamashunyadi3168 Год назад

Ha a füvet kivesszük szerintem Amszterdam a legélhetőbb nagyváros. A lányom 13 évesen is beleszeretett....és 5 kivételével voltam minden eu országban....😊

@simontemplomos 11 месяцев назад

Hát én többek közt ezért vettem itt házat, a szép zöld gyep miatt... 😁 És élhetőnek egyre kevésbé nevezném, sőt.

• @idntrmmbr5321
    @idntrmmbr5321 Год назад +4

Állandóan attól rettegtem gyalogosként, épp melyik kerékpáros üt majd el az 50 kilós vasával. Ne legyen itt olyan, mint ott. ruclips.net/video/pqQSwQLDIK8/видео.html

@mastermindd Год назад +4

pssszt, most épp a cangások a szent tehenek...

•  Год назад

@@mastermindd Hol? Magyarországon? Én nem vettem észre reggel a munkába menet!
      A vezetők negyedének fogalma sincs mennyi a biztonságos oldaltávolság előzésnél, és\vagy szándékosan s@ggf@j.

• @lacikeri3102
    @lacikeri3102 Год назад

"eljöttünk Amszterdamba és tekerünk egy jót..." csak én érzek ebben egy kis áthallást? 😁

• @papattila22
    @papattila22 Год назад +2

de miért kell ilyen 4col vastag gumi. így nem fogyaszt többet is mert nehezebb tekerni?

• @Ch405S
      @Ch405S Год назад +1

De. Szélesebb, nehezebb a gumi amit be is kell pörgetni és nehezebb lefékezni is. Viszont a gumi az úthibákon könnyen átmegy, ezért is emlegeti Anti a rugós villa feleslegességét már egy ilyen ballonos gumiál.
      Ezeknél a keróknál amúgy sem cél, hogy könnyű legyen. Na de majd egyszer nekem is lesz 9kg felett a biciklim. 😛

• @krisztianborbely6743
    @krisztianborbely6743 Год назад +3

Hogy oldod meg, hogy ne fázzál és ne ázzál meg?

• @checkengineyt
      @checkengineyt  Год назад +10

Jellemzően ruhával.

• @PeterGal987
      @PeterGal987 Год назад +6

Nincs rossz idő, csak nem megfelelő öltözet. 🙃

@zsuut Год назад

ki kell próbálni, neked melyik megoldás jó.
      én akkor fázok, ha túlöltözök és beleizzadok.

@rocko44444444 Год назад

@@checkengineyt :DDDD kész, hogy ilyen triviális dolgokat le kell írni.

• @krisztianborbely6743
      @krisztianborbely6743 Год назад

@@checkengineyt eső? Napi ajánlott max. km ingázásra? 20?

• @5hat7
    @5hat7 Год назад +2

Azért egy ilyen értékű bringán már szíjhajtást szeretnék látni. Itthon is simán lehetne hasonló a kerékpározók száma, de a presztizs ami vissza tartja az embereket. Mert inkább veszi a drága ütemanyagot és pöfékeli el a lassan 30-40 éves autójában de Ő autóval jár. Vidéken továbbra is rengetegen közlekednek kerékpárral akár egy megyeszékhelyen is lásd Debrecen. Írhatnám azt is, hogy az elektromos bringák eladása még gyér, de egy frászt! A tornádóval indult anno aztán már az olcsónak mondható keleti P.R.C.-t veszik, mint a cukrot! Nem kell rá jogosítvány és olcsóbban tudnak vele településen beül közlekedni. Napi 28 km-t tekerek BP-en munkahely és az otthonom között néha sajnálom a dugóban üldögélő embereket.
    A tesztet pedig köszönöm! Mindent elhangzott ami egy leendő e-bringásnak jól jöhet!

@mastermindd Год назад +4

Nemcsak a presztízs, hanem a tömegközlekedésen uralkodó állapotok és a menetidő is szerepet játszik az emberek közlekedési preferenciáiban... sokszor még a legnagyobb dugóban is hamarabb ér haza az ember, mint tömegközivel.

@zsuut Год назад +1

+1 a szíjhajtásra :D

• @ub4079
    @ub4079 Год назад +9

Ahogy az ALMA nem KÖRTE
    ugyanúgy
    Budapest NEM Amszterdam
    Annyi közös van bennük hogy mindkettő egy város.
    Sem szerkezetileg sem méretében sem földrajzában nem lehet őket összehasonlítani. És ennek megfelelően nem is kell.
    Budapest nem alkalmas arra hogy a biciklizés kiváltsa a többi közlekedési formát.

• @lllllllllllll31lll
      @lllllllllllll31lll Год назад +13

Biztos ezt mondták 1970ben is a holland emberek, amikor többnyire ugyanazok a problémái voltak Amszterdamnak, mint ma Budapestnek, ami maga az autó centrikus várostervezés. Ott valahogy már akkor képesek voltak egy jobb fenntartható irányba elmenni, mi meg 2023ban ott tartunk hogy nem alkalmas a városi szerkezet tehát takarodjon az összes biciklis 😆

• @OwerWild
      @OwerWild Год назад

Egy bizonyos népsűrűség felett egyik város sem alkalmas arra, hogy mindenki autóval közlekedjen. Persze egy vízvezetékszerelő, egy utazó ügynök, egy gyorsszervizes aligha tudja megkerülni, (bár bizonyos esetekben még ott is működik, van rá példaÖ), de a többségnek pusztán az átkosból beragadt 'akkor vagy valaki, ha van autód' mottó az indoka... Persze lehet, hogy ezen kívül tényleg nincs más, amire alapozzák az indentitásukat..

• @ub4079
      @ub4079 Год назад

@@lllllllllllll31lll 1. Olvasni nem tudsz. ( senki sem írta hogy “takarodjon az összes biciklis”. Enyhe frusztráltság van benned🤦🏻‍♂️🤣)
      2. Sosem jártál Amszterdamban, ezért írogatsz butaságokat. Gyűjts pénzt, tanulj nyelveket, utazz a világban, és látni fogod hogy a bicikli nem megoldás a közlekedésre. Hobbynak jó, de nagyanyád nem fog tudni elmenni vele bevásárolni a Tescoba...

• @grecushungaricus1985
      @grecushungaricus1985 Год назад +1

Igazat is adok meg nem is, függ az ember erőnlététől amin viszont az elektromos rásegítés rengeteget tud segíteni, merre lakik és merre akad dolga és milyen jellegű dolga akad. Én igyekszem minél kevesebbet ülni az autóban de tény hogy bizonyos helyzeteket nem tudom megoldani autó nélkül vagy legalább is kifejezetten nehezebben. Hiszek abban egyrészt hogy tovább kéne javítani a kerékpáros közlekedésen bár nekem kizárólag azzal van a bajom ahogy meg van oldva vagy éppen sehogy sem Pest külsőbb kerületein. Ezzel azt értem hogy olyan utakra tudok menni többnyire amik vagy 70 km/órásak vagy olyan úton ahol zavarom az autósokat. Azért kell ezt megoldani hogy ne zavarjuk egymást, mind kettő közlekedési formának jobb legyen de nagyon fontos hogy ne szivassuk meg az autósokat közben mert azzal nem megyünk előre. A város többi részével nekem nincs semmi gondom, nem tudom hogy ott mire panaszkodnak a kerékpárosok. De az tény hogy kerékpárosként én nem az autóktól félek hanem a többi kerékpárostol mert 10-ből 9 tényleg idiótaként közlekedik és látszik hogy fogalma sincs a kresszről és nem képes az autós szemszögéből nézni a közlekedést. Én pl. ha az úton közlekedem és megelőznek a piros lámpánál nem előzőm vissza őket hogy aztán újra meg keljen előzniük, ezekre az alap dolgokra képtelenek a kerékpárosok naggya és ezért nézi gyökérnek mindenki.
      Szerintem ahogy anyagilag meg tudom oldani vissza pattanok motorra és hagyom a biciklit arra amikor be akarok vágni 2-3 sört. Egyébként meg szerintem autóval is alkalmatlan a közlekedés Budapesten a csúcsidőben, munkában ugyanannyi idő alatt érek be a bringával, visszafelé meg 2/3 annyi idő alatt. Motorral kb. 2/3 idő és fele annyi idő volt hazaérni. Nem bírok már ülni a dugóban, elegem van.

@mastermindd Год назад

Igazából alkalmas lett volna, csak az utóbbi 30 évben rengeteget változott a város, nem feltétlen jó irányba.
      - Kialakult egy nagyon kiterjedt agglomeráció, ahonnan nem feltétlen könnyű tömegközlekedéssel bejutni, az autók külvárosi parkolása pedig jellemzően nincs megoldva
      - Minden talpalatnyi hely be lett építve, jellemzően üresen kongó irodaházakkal, vagy mélygarázsokkal el nem látott lakóingatlanokkal a profitmaximalizálás érdekében
      - Még mindig nincsen befejezve se az M0 körgyűrű, se a Hungária körút, se a déli elkerülő vasút, se az M2, M3, M4 metró, külváros-külváros között pedig aztán abszolút szívás tömegközlekedni nagyon sok helyen.
      Egyszerűen alig fektettek valamit a városba, azt is jellemzően EU-s pénzekből, amiknek nagy részét persze meglovasították, majd mindenféle érdembeli fejlesztés nélkül otthagynak minket a sz@rban... csak hogy a belvárosi értelmiségi réteg egynéhány hervadó fa, biciklisávok és hangosan dübörgő Combino villamosok közepette cammoghasson le lerészegedni a 40 fokos Blahára... bravó!

• @barnabastorok6796
    @barnabastorok6796 Год назад

A tesóm HOLLANDBAN van😂

• @Kombany
    @Kombany Год назад

Az az igazság, hogy nem értem ezeket a "bicikliket". Ezek nem biciklik, ezek elektromos segédmotorkerékpárok. Miért kell ezeket bicikliként kezelni, bicikliként beszélni róla és bicikliként gondolni rájuk? Nem értem. Jó, értem, mert így nem kell rá rendszám, meg biztosítás.. De ez nem érv! A bicikli az a sporteszköz, és arra nem kell motor. Aki pedig közlekedni akar, az vegyen elektromos segédmotoros kerékpárt. Egyszerűen nem értem ezt miért kell keverni egymással..? Arról nem is beszélve, hogy ezek már árban sem biciklik.

• @markambrus4614
      @markambrus4614 Год назад

Azért mert ugyanúgy néz ki, ugyanakkora helyet foglal, és nagyjából hasonló sebességgel halad.

• @pokkeresztes6540
      @pokkeresztes6540 Год назад +1

A Pedalec pl. bicaj, nyugodj meg.

• @Kombany
      @Kombany Год назад

@@pokkeresztes6540 dehogy bicikli. segédmotor. mitől bicikli az ahol kamuból tekersz, de munkát alig végeznek az izmaid?

@@markambrus4614 igazából ezzel mindegyikkel vitatkoznék. ez ugyan az a kategória, mint az elektromos rollereknél. Azok akik megveszik, azok 80-90% -a soha az életben nem biciklizne/rollerezne 30km/h sebességgel. Súlyban közel 1,5-2x -ese egy elektromos meghajtás nélküli modellnek, a legtöbb esetben a mérete is nagyobb minden tekintetben.