Országos Kéktúra: 9. rész - Martonyi kolostorrom - Gibárt - Boldogkőváralja - Regéc (94km)

• Опубликовано: 15 сен 2024
  • Martonyi kolostorrom - Regéc
    Legutóbb már nem tudtunk elmenni Tornabarakonyig mert ránksötétedett volna, így a Martyoni kolostorromnál szálltunk ki, így most innen folytattuk utunkat. Balázs volt olyan kedves és elvitt minket autóval Pestről, szóval még nagyon logisztikázni se kellett autókkal vagy tömegközlekedéssel. Induláskor már erősen lógott az eső lába, így eleve esőnadrágban indultunk és mire a kolostorhoz értünk már esett. Ez aztán egész nap kitartott, néha esett rendesen, néha szemergett, néha meg nem. :D Rakacaszendig sima volt az út, néhány pocsolya volt csak. Rakacaszend után viszont Kocsmabércig undorítóan fel van vágva az út, kisebb tavak álltak az "ösvényen" és az eső sem segített a haladásban, így felcsúszkáltunk nagy nehezen az esőbeállóhoz, majd később itt is sátraztunk. Most vittem először túraesernyőt magammal és ahhhh, egy csoda! :D Könyebb mint az esőfelsőm és sokkal-sokkal kényelmesebb és praktikusabb.
    Az éjjel eseménytelenül telt és reggelre aztán szépen kisütött a nap, úgyhogy kiteregettünk mindent míg reggeliztünk, majd megindultunk Irota felé. Az kéken innentől szinte száraz volt a talaj végig, úgyhogy lehetett haladni. Felsővadászra érve természetesen zárva volt a hivatalos pecséthely, így felkerestük Fehér Ernőt, aki nagyon szívélyesen fogadott és a különleges pecsétek után már csapattunk is tovább Abaújszolnokra. Itt egyből a második háznál van a pecsét, nehogy elmenjetek mellette! :) Szereztünk vizet a ház előtt található kútból, aztán irány a Katalin kilátó. Az estét a kilátóban töltöttük és a baromi hangos kabócákat leszámítva nyugodt éjszakánk volt.
    Reggel ébredéskor esett némi eső, addig is összepakoltunk meg reggeliztünk és megindultunk Baktakék felé. Az úton Levi megállított mert észrevett egy vadnyulat az úton. Mozdulatlanul vártuk, hogy mi lesz és valószínűleg még neki is reggel volt mert elkezdett futni felénk. Konkrétan Levi lábától 10 centire futott el, mikor ráfordultam a kamerámmal, akkor vette észre csórikám, hogy mi van... :D Egyből iszkolás a búzába, mi meg jót nevettünk. :D Baktakéken egyből Szádváry Gyulához mentünk különleges pecsétekért, majd irány Fancsal. Abaújdevecser és a Gibárt közti 7,5km betonútra és civilizációra nem voltam felkészülve, puffogtam is Levinek, hogy haladjunk már. :D Gibárton lecsúszott egy lelkesítő sör is, majd irány a vízmű, ahonnan kiküldtek, hogy ne mászkáljak az udvaron mert csak a kapuig lehet menni. Hupsz. Ezután Boldogkőváraljaig mezei utakon vitt az út, szerencsére még nem a nyári nap tűzött, de így is melegünk volt néha. Boldogkőváralján aztán megbeszéltük, hogy megpróbálunk fent aludni a vár mellett, úgyhogy feltankoltunk vízzel és irány a vár! Fent a jegyirodában azt mondták, hogy egészen nyugodtan ottalhatunk, szóval örömködve még belépőt is vettünk és megnéztük az ikonikus kilátó részt. Este aztán nem a vár oldalában található fenyvest választottuk, hanem a kis esőbeálló/kilátó szerűséget. A falhoz szorulva és befordulva nagyon kellemeset aludtam reggelig. :)
    Kellemesen bealudtunk mert a napkeltét amúgy sem láthattuk volna a zempléni hegységtől és csak 17km volt tervezve aznapra. Reggeli után megindultunk Arka-ra, majd belevetettük magunkat az Arka-patak völgyébe. Az elején bozótharcolni kellett, majd később aztán megláttuk, hogy mekkora ereje volt pár napja a víznek. Kidőlt fák, elmosott ösvény, stb. Kicsit még magas volt a vízszint, így néhol köveket mozgattunk ide-oda, hogy legyen mire lépni, ezért elég lassan haladtunk. Aki erre megy, annak túrabot mindenképp javallott a szakaszra! ;) Beérve Mogyoróskára, már láttuk a Regéci várat és újult erővel csapattunk fel. Odafent renováció folyik és nagyon királyul összekapják majd a várat! Annyira tiszta időnk volt, hogy a 120km-re lévő Magas-Tátrát is láttuk! :) Kis jégkrém-szünet következett, majd lecsattogtunk Regécre pecsételni, ahova szintén értünk jött Balázs autóval, így pikk-pakk otthon lehettünk. :)
    Ha tetszett, akkor dobjatok egy lájkot és légyszi iratkozzatok fel! ;)
    Insta oldalam: / molnarbarney
    Cuccok:
    Kamera: Panasonic Lumix G80 (bit.ly/2TLpLpV)
    Objektív: Panasonic Leica 12-60mm f/2.8-4.0 (bit.ly/2TEqxF8)
    Mikrofon: Rode VideoMicro (bit.ly/39eCwj7)
    Drón: DJI Mini 2 (bit.ly/3wZRgh3)
    Zene:
    Epidemic Sound (bit.ly/3gqa4ie)

• @teze6684
    @teze6684 Год назад +1

Legyen nagyon sok követőd Barni,és keress vele pénzt! Ebben munka van nem kevés. Mocsok jó hangulatú videókat adsz,nincs beszéd,de mégis beszédes. A 4K-ért külön köszönet!! Egészen páratlan vizuális élmény 🙂

• @tamaskiraly5084
    @tamaskiraly5084 3 года назад +5

Gratulálok!! Ez is nagyon jó lett!! Ha a video 3 órás lenne azt sem bánnám. A drónfelvételek szuperek.

• @domotormayer1840
    @domotormayer1840 3 года назад +3

Nagyon sikerül megfogni a hangulatot, képben aztán utómunkában! Hihetetlen nyugtató! Köszi a beletett munkát ;) jó túrázást

• @sandorsafar2651
    @sandorsafar2651 Год назад

Ez a rész jó vicces lett. Tetszett. Köszönöm!

• @andrasoravecz8374
    @andrasoravecz8374 3 года назад +3

Fantasztikus videóid vannak, az előbbi hozzászólásokkal csak egyet érteni tudok. Megnyugtató, ha 3 órás lenne, az is rendben lenne.
    A kék ártézi kút volt a legjobb, látom öntöd ki a vizet, gondoltam itt baj lesz. 😃
    Köszi, már várom a folytatást. András

• @sugeroby
    @sugeroby 3 года назад +3

Profi es elvezetes

• @andro.z.9596
    @andro.z.9596 3 года назад +1

👏👌 Király videó-k👌👏,nekem különösen készülök a Putnok-Hollóháza szakaszra, párszor még megnézem ez és az előző videót.Várom a következőt😉👍

@BarnabasMolnarBarney  3 года назад +2

Szuper! Örülök, hogy segíthettem! Nyugodtan kérdezz Instán ha felmerül egyéb kérdés! 😉

• @pitbullhab
    @pitbullhab Год назад

Az ország legnyugisabb vidéke.

• @balazsszajko3886
    @balazsszajko3886 3 года назад +1

Nagyon jó lett a videó!
    Hozza a hangulatot.

• @dianah.k.357
    @dianah.k.357 3 года назад +1

Csodás felvételek! Vicces a nyúl és ti is :)))

• @hegyen-volgyon
    @hegyen-volgyon 3 года назад +1

Szép munka! :)

• @kisskolos
    @kisskolos 3 года назад +1

az esernyő beszúrva a legjobb :D

• @1stR_bp
    @1stR_bp 3 года назад +2

Gratulálok a videóhoz! Az lenne a kérdésem, hogy volt valmi oka annak hogy az Osprey táskádat lecserélted a Grossamer-re?

@BarnabasMolnarBarney  3 года назад +3

Szembejött és kipróbáltam, eddig bevált. Kevesebb mint fele a súlya az Ospreynek. Próbálom lefaragni a súlyt, ezért volt a sátor csere is. Megvan egyébként minden még, a jövőben lehet, hogy kombinálom majd a dolgokat. :)

• @Zolka001
    @Zolka001 2 года назад +1

Hali! Nem volt még gond, atrocitás belőle, hogy pihenőhelyeknél, várromoknál sátraztál(tatok)?

@BarnabasMolnarBarney  2 года назад +4

Pihenőhelyeknél lehet, várromoknál is többnyire, illetve a boldogkői várnál konkrétan rákérdeztünk a pénztárnál és megengedték. Eddig nem volt semmilyen atrocitásunk. :)