Hogyan utazz olcsón #2 - Szállás és közlekedés 🛏️🚌

Támogass minket extra cuccokért
    / @culturegeeks
    / culturegeeks
    Nézz be a kulisszák mögé Instagram-on
    / theculturegeeks
    Csekkolj rá a rövid tartalmainkra TikTok-on
    / culturegeeks
    Lesd meg mit csinálunk Twitch-en
    Légy tagja a Discord közösségünknek
    / discord
    Tekintsd meg a gönceinket
    shop.pentamedi...

• @szamira7199
    @szamira7199 4 года назад +14

Mi nyáron Ulcinjba (Montenegróba) utaztunk el 9 napra. Előtte lefoglaltuk online a szállást, de amikor odaértük az angolul alig beszélő szállásadóink azt mondták hogy mégsem tudunk ott megszállni, mert kiadták másnak. Viszont tudnak ajánlani egy másik helyet 2x annyiért. Ahogy megtudtuk utólag ez egy nagyon bevett szokás arrafelé, hogy minél több pénzt csaljanak ki az emberből, hála az égnek mi sem éltünk vele. Elkezdtünk helyben keresni szállásadókat és rá is bukkantunk egy nagyon kedves emberre, akinek bár nem volt szabad szobája már felhívta az egyik ismerősét nekünk. Egy idős pár volt az, akik egy egész emeletet kiadtak nekünk és egész jó állapotban is volt. Beszélgettünk velük párszor és elmondták hogy errefelé inkább ajánlják hogy a helyieket kérdezzük meg, ne foglaljuk, mert sokan csalnak.
    Visszafelé a bosznia-hercegovinai Visegrádon álltunk meg egy napot pihenni és ott is ezt módszer alkalmaztunk. Egy helyi pizzériában érdeklődtünk és nagyon segítőkészek is voltak, majd el is kísértek minket egy szállásra, ami nagyon olcsó, de még annyira gyönyörű és fullkomfortos volt. Szóval ez is egy lehetőség lehet.
    Mindenesetre biztosan élni fogok az el elhangzott módszerekkel legközelebb (Bence linkjét használva :D), és köszönöm hogy elkészítettétek videót, nagyon hasznos lehet sok utazó számára. ^^

• @zsomborszabo8912
    @zsomborszabo8912 4 года назад +15

Tök jó, és hasznos videó lett, tanultam belőle egy pár új dolgot. (például erről a couchsurfingről még sosem hallottam, de jó kis lehetőségnek tűnik)

• @babo1982410
    @babo1982410 4 года назад +8

Jó videó lett, sok hasznos tanáccsal. Éppen most keresünk mi is szállást, mert anyuék jönnek látogatni Angliába, és mi nem Londonban lakunk, de az unokanővérem szeretne Londonba is menni pár napra, és olcsóbb, mint minden nap bevonatozni. Mi Booking.com-on, meg Airbnb-n nézelődtünk. Van olcsóbb szállás, Londonban pl ajánlatos a külsőbb részeket nézni, mert a metróhálózat nagyon jó, és könnyebb bemenni a belvárosba, és ott vannak jó áron szállások. Viszont nagyon meg nem érdemes kimenni, mert ha nagyon külső zónába megyünk, akkor a közlekedés lesz drága.
    Egyébként minden országban megvan, hogy mi a jobb megoldás.
    Viszont az Airbnb-t én nem kedvelem, ha lehet el is kerülöm, mert igencsak drágítja a bérlakás piacot. Ráadásul a lakásokat a külföldieknek adják ki. Mivel ők max itt vannak 1 hetet, nekik lehet drágábban is adni a szállást. Pl. lakást Airbnb-n Londnonban bérelhetünk £150-ért két éjszakára, viszont ha ezt felszorzom havi szintre, az már kissé sok lesz. Napi £75 az havi £2250, és az nagyon drága. Egy havi fizetés nincs ennyi rengeteg embernek. És ha az Airbnb ilyen árakkal dolgozik, ez felnyomja a piaci árakat. Budapesten kifejezetten károsan hatott. Szakértők mondják, hogy az Airbnb megjelenése nagyon megdrágította az árakat.

• @Dymon32
    @Dymon32 4 года назад +3

Kocsibérlés helyett motor, olaszban pl még parkolni is könnyebb, sebességben meg ugyanaz, csak készülj fel az esőre na meg nem árt egy kis nagy tapasztalat az utakon
    Édesapámmal Krannga goja településről kiindulva néztük meg szlovéniát:egyik nap tenger, másik hegyek, de a tó kimaradt (+1 tipp vigyetek pótkulcsot! )

• @martonnagy3263
    @martonnagy3263 4 года назад +1

Nekem tavaly nyáron volt lehetőségem körbevonatozni Európát a DiscoverEU pályázat keretében, és a kb. félhónapos út alatt én is rengeteg "hogyan utazzunk olcsón"-tippet szedtem magamra. Szállás tekintetében sokszor használtam a CouchSurfinget, ami mindig egy remek élmény volt, viszont csak 1-2 éjszakás tartózkodásokra használható leginkább, és a szállás minősége is nagyon változó (pl. mi szálltunk meg Párizsban egy nagyon apró, teljesen rendetlen is egyszemélyes lakásban de Amszterdamban pedig egy olyan luxus apartmanban, ahol még a szemetes fedele is automatikusan nyílt ki). De az abszolút igaz, hogy ennek használatával nagyon sok érdekes embert lehet megismerni, ha beszél az ember idegen nyelveket. Érdemes olyan hostokat keresni, akiknél már jópáran megszálltak, mert akkor az értékelésekből kb. össze tudja rakni az ember, hogy milyen személyiségű a szállásadó, és mire számíthat, ha odamegy. Az ajándékot a tapasztalatom szerint nem várja el senki, de egy nemes gesztus, ami segítheti, hogy jól kijöjjön az ember a szállásadóval.
    Ezen kívül egy jó megoldás lehet a szállásra az is, ha körbekérdezünk az ismerőseink körében, hátha valakinek van olyan barátja, családtagja, aki szívesen befogadna minket néhány éjszakára. Számomra is meglepő volt, hogy milyen messzire elérhet az ember kapcsolati hálója!
    A helyi közlekedés kapcsán én azt tapasztaltam, hogy nagyon sok városban nem is érdemes rá költeni, ha jó helyen van a szállás, mert a teljes város elérhető gyalog, és séta közben tényleg át lehet élni egy hely atmoszféráját, és csomó érdekes dolgot is felfedezhetünk, elkalandozhatunk. Viszont vannak olyan helyek is, ahol szinte muszáj használni a tömegközlekedést (a város nagysága miatt), aminek érdemes jó előre utánaolvasni, mert szinte minden európai nagyvárosban másképp működik a dolog. Számos helyen például zónákra van osztva a város, és aszerint kell jegyet venni, hogy melyik zónákat érinti az utunk, vagy néhány helyen nem elég a felszálláskor, hanem leszálláskor is érvényesíteni kell a jegyünk. Továbbá Skandináviában bevett szokás, hogy a sima tömegközlekedési bérlet korlátozás nélkül használható a városokon belüli kompjáratokra (pl. Osloban néhány szigetet csak így lehet megközelíteni).
    Remélem tudtam néhányatoknak segíteni kicsit:)

• @gaborg.5432
    @gaborg.5432 4 года назад +2

A hoteles csillagokról csak annyit, hogy 3 éjszakát aludtam Róma abszolút belvárosában egy egycsillagos hotelben, és jobb volt, mint a legtöbb magyar háromcsillagos hotel. Nem volt nagyon olcsó, de a környéken biztosan a legolcsóbb. Saját fürdőszoba, limitált kontinentális reggeli (valójában nem volt limitált). Bármikor újra elmennék.

• @Dreen1996
    @Dreen1996 4 года назад +2

egyszer couchsurfingeltünk és pont kifogtunk egy olyan szállást, ami még nem volt teljesen kialakítva airbnb-nek ezért még csak úgymond tesztelés alatt volt, szuper volt :D illetve tudom még ajánlani a flixbus/train 5 állomás 100€-ért kedvezményét körutakra

• @patakyheni7724
    @patakyheni7724 4 года назад +3

Én Szöulban voltam kint 6hónapot abból 4et önkéntesként voltam egy guesthauseban. Nagyon szerettem,ingyen volt a szállás és reggelit is kaptunk. Heti 5nap 4órat kellett dolgozni. Én egy kisebb guesthauseban voltam ahol a feladat csak a takarítás meg a vendégek fogadása volt. Szerintem ha valaki kicsit hosszabb távban gondolkodik nagyon megéri a dolog! 😊

• @lordpringvin2856
    @lordpringvin2856 4 года назад +1

Tök jó lett a videó

• @kovilil
    @kovilil 4 года назад

no meg érdemes megnézni a fizetési opciók közötti árkülönbséget a helyi tömegközlekedéssel. A legjobb példa London, mindig megvettem a 13 fontos papír napijegyet, mígnem egyszer elvesztettem és a metrós személyzet felvilágosított: fizessek a paypassos bankkártyámmal minden úton, az 1-3 zónában az maximum 8,5 font lehet naponta, ha többet megyek azt a nap végén visszaadják.

• @FerencKranicz
    @FerencKranicz 4 года назад +1

Szállás: trivago
    Közlekedés: train surfing.

• @square_deer
    @square_deer 4 года назад

Nekem az osztályommal volt lehetőségem a minihostelezésre a 8.kerületben. hát soha többet😅 részeges angol srácokkal voltunk egy lakásban (a lányok😅🤣) és alsónadrágban (néha annélkül🤮) mászkáltak, hangosak voltak és ráadásul a lakás egy kocsma fölött volt.Senki nem tudott aludni( emmiatt a kimerültségtől hánytunk szédültünk mintha muszály lenne😅) szóval összefoglava 3 napi budapesti minihostelezés után eljutottam oda hogy inkább maradok a nyugis nyugatmagyarországon az alpokalján😌🤣 és hamár nyaralás akkor vidék😅🤞

• @agnessz.6738
    @agnessz.6738 4 года назад

hasznos videó, köszi a tippeket :) Erzsi, kérlek mondd meg, hogy milyen technikával van befestve a hajad, nagyon tetszik, és hasonlót szeretnék én is. Köszi, ha válaszolsz :)

• @laszloistvanborbely9809
    @laszloistvanborbely9809 4 года назад

Navégre:)

• @prader.patrik
    @prader.patrik 4 года назад +3

Jól látom hogy nagyobb gyújtótávval vettétek fel? (ha igen akkor jobban néz ki)

• @huskycrusader463
    @huskycrusader463 4 года назад

Én arra lennék kíváncsi hogy hogyan tájékozódni az adott országban, információ szerzés? Mint videó ötlet.

• @shaurey9367
    @shaurey9367 4 года назад +1

Horvátországban sikerült 12ezer forintért parkolnunk... éljen a tengerpart :/

• @tranceyy
    @tranceyy 4 года назад +1

Minek szállás? Fel kell állítani a sátrakat túra közben aztán viszlát. De fene nagy igényei vannak a mai embereknek.

• @CultureGeeks
      @CultureGeeks  4 года назад +1

Megemlítettük a sátrazást is a videóban 😄