Lackowa - "Ściana Płaczu" i opuszczona wieś Bieliczna - Korona Gór Polski

• Опубликовано: 14 сен 2022
  • "Ściana Płaczu" to podobno jedno z najbardziej ostrych podejść w Beskidach. Czy było dla nas takie straszne?
    Wybraliśmy się na bardzo malowniczą pętlę w Beskidzie Niskim, chcąc również zdobyć Lackową jako najwyższy szczyt pasma, a więc należący do Korony Gór Polski. KGP zdobywamy nieoficjalnie, nasze media społecznościowe są świadkiem jak zdobywamy kolejne szczyty Polski. :)
    Z daleka już było widać ostre podejście na Lackową. Zaparkowaliśmy w miejscowości Izby, auta zwykle stoją na pętli autobusowej albo wzdłuż drogi. Nie ma opłat.
    Przeliśmy kawałek bez szlaku do Przełęczy Beskid, tam skręciliśmy w lewo na czerwony szlak, kawałek idzie się przez las, aż zaczyna się strome podejście zwane "Ścianą Płaczu". Idzie ono bardzo ostro pod górę, po kamieniach i korzeniach. Trzeba sobie pomagać rękami i tętno szybko rośnie. Jakąś formę już mamy to nawet nam poszło. Podejście było jednak bardzo suche, może być tutaj ciężko jak jest wilgotno albo w zimie. Jest też sporo luźnych kamieni.
    Zaraz potem zdobyliśmy się szczyt Lackowej z „policyjną” wysokością 😉 Szczyt jest zalesiony, jedynie niedaleko jest mały widoczek. I tak zdobyliśmy kolejny szczyt Korony Gór Polski ☺️ Jak ktoś zdobywa oficjalnie to jest pieczątka.
    Idąc dalej skręciliśmy na ścieżkę w lewo, którą doszliśmy do opuszczonej wsi łemkowskiej Bieliczna. Ze wsi zachowała się jedynie zabytkowa cerkiew św. Michała Archanioła, do której można wejść.
    Kiedyś tutaj mieszkali Łemkowie, jak w innych rejonach Beskidu Niskiego, Beskidu Sądeckiego czy Bieszczad. Wieś Bieliczna została wysiedlona po akcji "Wisła" w 1947 roku. Od tego czasu nikt tutaj nie mieszka.
    I musimy przyznać, że z całej wycieczki najbardziej podobała nam się ta malownicza dolinka z pustymi polanami i samotną cerkwią. Niezwykły klimat Beskidu Niskiego.
    Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
    🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 5/10
    🔹Czas przejścia: 4 h
    🔹Długość: ok. 10,5 km
    🔹Podejścia: ok. 430 m
    🔹Punkty GOT: 15
    Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
    Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
    / poranawycieczke
    Facebook:

• @stowkanaszlaku
    @stowkanaszlaku Год назад +1

Lackowa wciąż jest na mojej liście szczytów niezdobytych i trochę wstyd, bo mam ją pod nosem, ale cała ta legenda jaka narosła o podejściach które trzeba pokonać sprawiły, że czekałam z tym wyjściem tak długo, że aż zdążył mnie potrącić samochód na przejściu dla pieszych i teraz wszystko muszę zaczynać od nowa xD Ale nic straconego! Jeszcze się tam wdrapie :D Pozdrawiam!

• @poranawycieczke
      @poranawycieczke  Год назад +1

Góra nie ucieknie :D A jeżeli chodzi o podejście to jest dość ostre, ale jak ktoś w miarę chodzi po górach, to nie powinno to być nic strasznego. Pozdrawiamy i zdrowia :)

• @lazesobie
    @lazesobie Год назад +2

Dzięki za przywołanie klimatu tej góry :)
    W swoim ostatnim filmie (9 minuta) relacjonuję wejście na Lackową z przeciwnego kierunku i zejście Ścianą - a przy okazji praktykowaną przez niektórych opcję wjazdu na szczyt traktorem ;-)
    Pozdrawiam

• @poranawycieczke
      @poranawycieczke  Год назад +2

Właśnie w innym komentarzu mieliśmy napisać, że właśnie wrzuciliśmy film z Lackowej 😊 Właśnie wchodząc po ścianie myśleliśmy że lepiej po niej wchodzić, niż schodzić 😁 Pozdrawiamy 🙂