لوتلاحظي ي بهادوره ياسمين قالت ان شافت لافا بتعيط مش عاوزه تروح مع عنتر !!!! دي اشاره ان في شيء غلط البنت كارهه عنتر بس الام مش فاضيه ي دوب تحمل وتسقط وتطبخ للعرباوي وتجمع فلوس وناسيه أن الأمومه اهتمام وتربيه ورعايه مش فلوس
على فكرة ممكن مش قصة تحرش والحاجات دي أنا أرجح أن ممكن البنت أصحابها فى المدرسة بيتنمروا عليها علشان معلش فى اللي هاقوله حارس وبيلبس جلبية ودي مدرسة أنترناشيونال وكلنا عارفين بعيد عن أولاد عيلة الحفريه إن الطلبة فى المدارس دي مستوي أهلهم من ناحية المظهر كويس يعني اللي رايح فى عربية باباهم أو مامتهم أو عربية بسواق أو باص المدرسة أنا بيتهيألي هو دة سبب رفض لافا لعنتر إن يوصلها
لافا بتعيط لانها شايفة سليم ابوه و امه اللي بيوصلوه المدرسة و احمد بباه اللي بيوصله و هي البيه البواب اللي بيوصلها بتفكرني بعبد الغفور البرعي اما كان بيبعت فهيم افندي مع ابنه المدرسة
احسنت انك تطرقتي للتبرعات دي نقطه مهمه رمضان الي فات كانت محاربه اهلها وتعمل نفسها خيره وتعمل خير ونبينا قال عليه صلاة والسلام (خيركم لاهله وانا خيركم لاهلي)
ازاى صدفه بتلوم امها انها كانت بتشتم ابو صدفه وبتشكر فى ابو ياسمين مع ان صدفه بتعمل نفس ده واكتر وفاكره تعليقاتها ان حسن دنى عكس كريم ده غير لغيها لابوها حسن
الحل الوحيد ان مفيش حد خالص يتفرج على أى حاجه تخص هذه الأسره. الحل الوحيد هو المقاطعة لغاية مايعرفوا أصول المعامله والعلاقات. وبطلوا تتفرجوا على فضايحهم عشان كل مايقبضوا اكتر بيزودوا الفضايح للأسف
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه ،، سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم سبحان الله/ الحمدلله/ لا إله الا الله/ الله إكبر
انا بحب صدفة وعيلتها ولكن انا مصدومة باللي كتبته ع المنتدى، إزاي تتكلم مع والدتها بالطريقة دي؟ مهما كان السبب إزاي؟ وهي بتتكلم عن كره امها لأبوها بتحسي صدفة رجعت طفلة صغيرة رغم إن أبوها سابهم وهما لحمة حمراء وأمها هي اللي شقيت وتعبت ب٣ عيال وأعتقد ظهر في حياتهم لما كبروا 🙏صدفة والحاجة فاطمة غلطانين بس غلط صدفة أشنع ربنا يصلح الحال ويهدي النفوس
هو حد يقول انها تطلع علي جوز امها اي المناسبه انها تقول كان بيضربنا هو واضح ان صدفه اتجننت الحاجه الي عند ياسمين وضاعت جننتها وحاسه ان الموضوع في خراب عشان كده بتتكلم في اي حاجه عشان الناس تتوه في حوارتها
يا بهدور دي منزله البنت مع البواب اللي ما كملتش سنه الساعه 7:00 الصبح وفاتحه لايف والبواب كلمها في التليفون وبيقول لها انا جبت لها ساندويتش اهو واكلت انت متخيله ان دي ام
صدفه مدلعه لافاا بس مش ربياها مش كل حاجه فلوس ولبس واكل غالى الاهم الترببه والحزم من البدايه وكمان عدم التلفظ امام البنت باى الفاظ او اى مشاكل لدرجه البنت ساعات ف لايفات كانت بتردد وتقول حاجات
يسلم لسانك بااتكلم من الناحيه النفسيه بعض الاشخاص يايمارس مع اطفاله اللي كان والديه يعاملونه وهو صغير او العكس والاطفال المفروض ماينتركون مع احد غريب ياما نسمع قصص بنات تم اغتصابهم او التحرش فيهم من قبل الاقارب او الغرباء وراح تكون صدمه الطفوله ملازمه لما يكبروا ياليت الامهات ينتبهون لاطفالهم من الناحيه النفسيه والجسديه لانهم امانه عندكم
انتبهي من كلام لحجه فاطمة قالت ان صدفه كانت كويسه جدآ وتحت رجلها وتاخدها وتجبلها فجأة تغيرت واضح ان صدفه ماتغيرت فجأه في أزمات وصدمات كتير خلتها تتغير مع أمها مع ان غلطانه طلعت على أمها الا الأم انا ضد حد يقلل ادب مع أمو مهما كانت الأم تكون يكفي ربتهم وتعبت عليهم بس للأمانة في عقوق الأهل لولادهم كمان في تقصير صلر من أمها او صدمات غيرتها وكلامها متناقض لأنها حامل هرمونات حمل انا مجرباها بجيب من شرق والغرب وببكي الله اعلم بضغط النفسي عليها الله يهديها
اقسم بالله يابهادورة انا قلبي وجعني على الحاجة فاطمة اوووي ربنا يصبرها دي ام مكسور قلبها اوووي وست محترمة اووووي ودخولهم اليوتيوب عن طريق صدفة دا من ربنا مش من صدفة ومين اللي دخل صدفة اليوتيوب يعني ما دي زي دي هي سبب من ربنا لان ليهم رزق
واضح انه في مصيبه كبيره تخص صدفه وهي بتغلوش عليها وكمان صدفه شايلها في قلبها من ابو ياسمين ومش صافيه من ناحيته وده مخليها مش صافيه لأمها وكل ما تحصل مشكله بسيطه تقوم صدفه راجعه للماضي ومقلبه المواجع على امها وأخواتها هي قلبها شايل ومش هتحل الدنيا ابدا وامها وأخواتها محدش اتكلم في اي حوار غير صدفه وهمه بقا ليهم حق الرد لأنها قالت فيهم اوسخ كلام قدام الناس فكان لازم يدافعو عن نفسهم وخصوصا الست فاطمه توجع القلب والله
اي جحود على ام دا انا مصدومه من صدفه لو شو ما صار مشاكل بضل امه عيب والله انا امي توفت من شهر حاسه دنيا ضيقه عليا يا ريت امي لو بعدا معنا ام نعمه و حنيه احلى حاجه في دنيا ام الله يرحمك يا امي
سبحان الله صدفه ابوها سابها وبرضو بتحبه.. دا اللى هيحصل بعدين برضو صدفه بتكره لافا ف حسن ولافا هتحبه برضو رغم أن امها بتعمله الزمن هيعيد بعضه بنفس الاحداث
مما لا شك فيه أن في تروما عند صدفه الكبيره من صغرها من معامله امها ليها وتميزها لياسمين وهدي عنها هيه واخواتها وكل مره الجرح يتفتح لما يحصل موقف محتاج رائي والدتها وما تنصفش الحق وواقفه في صف البنات الصغيرين واي حد مكانها ما يستحملش وللاسف لازم تعزل من البيت وتبعد علشان تعرف تربي بنتها بعيد عن أي تدخلات جانبيه
لا مش شرط صدفه شخصيه نرجسيه من ضمن سمات الشخصيه الاحساس المزيف بالاضطهاد بالاضافه لسمات سىئه جدا زى الاحساس بالعظمة وان الشخص لا يخطئ والأخطاء كلها بسبب الاخرين النرجسى مش بيحب خالص كمان ولا حتى اولادهم
مش عارفه بعد كل الاهانات والبهدله ليه الحاجه ماترجعش شقتها القديمه والبنت ترجع لامها اولى بيها تربيها بمعرفتها هوانتى ياحاجه ضامنه تعيشلها كتير٠مش عارفه قابله على نفسك كل ده بحجة لافا ووجودك هو اللى مبوظ الدنيا
كل اللي صدفه اتهمت بيه امها من اهمال شفناها بتعمله مع بنتها مره فلايف المتابعين سألوها عن لافا فين قالت معرفش اصلها طلعت امبارح ومتصلتش على امي وفمره بردو سألوها قالت بقالي كام يوم مشفتهاش تقريبا هيا عند امي يا ياسمين امها واختها بنفس العماره ومكلفتش نفسها تنده على بنتها تتطمن و طالعه تقول امي عذبتنا امي مهمله !!!!!!
متابعين صدفه هاجمين عليه يقولو انتا مالك يا حسن حد جاب سيرتك كان ملوش حق وهوا احق واحد يدخل لما يشوفها متبهدله بين امها وجدتها ومرميه عالسلالم وعند البواب
الطرفين مخطئيين بس الاصول والدين و العرف انه ما حدش يطلع على امه و انت عارفة انا من متابعين صدفة بس الوضع سيء جدل و مش عاجب حد و ما نقدرش نغمض عيوننا عن الغلط
صدفة حبت حسن وبس وحاربت كثير حتى تبقى الزواجه دي وبعدين تزوجت كريم لانها صارت كلبت فلوس وكانت عشمانه بالعماره وبعدين نزلت على مفيش لانو تزوجها طمعان هوه بفلوسها وهنا صار الهدف اخلف كم يتيم او يتيمه صدفة انسانه حاقده جدا وكل الي عملتوا مع اهلها كلهم تقول انا احسن منكم
آفة حارتنا النسيان يا جماعه لازم نقدر ظروف صدفه اللي كانت شايلة العيلة دي كلها فوق دماغها وهما في الاخر بيغيرو منها فالانسان اما بيفيض بيه بيبقى تصرفه على النقيض من اخلاقه الطبيعيه فمش لازم نبقى مع الرايجه وشوفو ارشيف صدفه مع كل واحد فيهم
اصبحت البيوت بلا ابواب وبلا نوافذ اصبح الدخول الى اي منزل مباح وبدون استئذان ومن شروط الحصول على بيت ملك مفروش بافخر الاثاث وضع مكبرات صوت وكاميرات للعالم .. هذا ما وصلت اليه الاسر المستوره في وقتنا الحالي
ياسبحان الله قبل كم سنة صدفة دخلت في اليوتيوب ام انجي اللبودي عشان انجي عاقة وتبي تفضحها والأن انعادت نفس المشكلة معاها انفضحت انها عاقة ولاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم
ولا اعطي الام اي مبرر انها تطلع وتتكلم كل هالكلام عن بنتها احنا امهات ما نرضاش الهوى على اولادنا . بنيجي على حالنا و بنقول معلش انا كل هالعك يطلع عالعام ويزيد الطين بلة
كلمة حق تقال اني سمعة مكالمه كانت متصله على سعاد اختها تبغى بتها من عند امها عندها درس و الي ردت وحده من ثنتين من أخواتها و قالوا نايمه ردت عليهم سعاد قعدوها عندها درس امها تبغيها بس هم قالوا لا محد مهتم براسة البت و الجدة مبسوطه ان تسأليها بدل وحدة و البت بتفرح بطلعه و محد يجبرها على الدراسه و اهي عاملينها محتوى علشان يقهرون الام
صدفة بتعاني من مشكلة وأكبر دليل كلامها عن طفولتها وكمان ذكرت حاجة غريبة قالت عند اسكرين شات لهدى وياسمين وهما بيشتموني يوم كتب كتابها لأبو لافا وياسمين وهدى كانوا مراهقات وقتها وأكيد كانوا بيكرهوا صدفة بسبب خناقها معاها ☝️بتقول لسه محتفظة بالإسكرين 😆مش عارفة اضحك ولا أعيط
لوتلاحظي ي بهادوره ياسمين قالت ان شافت لافا بتعيط مش عاوزه تروح مع عنتر !!!! دي اشاره ان في شيء غلط البنت كارهه عنتر بس الام مش فاضيه ي دوب تحمل وتسقط وتطبخ للعرباوي وتجمع فلوس وناسيه أن الأمومه اهتمام وتربيه ورعايه مش فلوس
اصلا مش عارفه ازاي قلبها بيطاوعها تسيب بنت مع راجل غريب مهما كان ده كل الجرائم اللي بتحصل كده م بيخافوش علي عيالهم ازاي دي بنت لو ولد معلش
على فكرة ممكن مش قصة تحرش والحاجات دي أنا أرجح أن ممكن البنت أصحابها فى المدرسة بيتنمروا عليها علشان معلش فى اللي هاقوله حارس وبيلبس جلبية ودي مدرسة أنترناشيونال وكلنا عارفين بعيد عن أولاد عيلة الحفريه إن الطلبة فى المدارس دي مستوي أهلهم من ناحية المظهر كويس يعني اللي رايح فى عربية باباهم أو مامتهم أو عربية بسواق أو باص المدرسة
أنا بيتهيألي هو دة سبب رفض لافا لعنتر إن يوصلها
لافا بتعيط لانها شايفة سليم ابوه و امه اللي بيوصلوه المدرسة
و احمد بباه اللي بيوصله و هي البيه البواب اللي بيوصلها
بتفكرني بعبد الغفور البرعي اما كان بيبعت فهيم افندي مع ابنه المدرسة
صدفة تركت شغلها واعطت كريم الي وراها والي قدامها وجلست ك ربة منزل
وهو دا الي معصبها وخلها تمسك في الكل
صدفه تحاسب امها وتتهمها بالتفرقه وهي تعمل نفس العمل وتفرق بين بناتها صدفه وصفا
@@betysamir3183 عارفه هي لو تعافت ورضيت بنصيبها زي مهو ايا كان هي شيفاه ايه عمرها مهتفرق بينهم ، لكن الباصص على جروحه بس بيجرح كل الحواليه
كلامك كله صح يا بهادره وكل كلمه في الصميم ..كلامك صوت العقل.. صدفه غلطااااانه غلط كبير وصل للعقوق الأم عمرها ما تتعامل كده عيب وحرام
احسنت انك تطرقتي للتبرعات دي نقطه مهمه رمضان الي فات كانت محاربه اهلها
وتعمل نفسها خيره وتعمل خير
ونبينا قال عليه صلاة والسلام
(خيركم لاهله وانا خيركم لاهلي)
علية افضل الصلاة والسلام
للاسف البنت الصغيره ولا ام ولا اب يارب يهدي مامتها وأبوها ويركزوا اكتر مع البنت
ازاى صدفه بتلوم امها انها كانت بتشتم ابو صدفه وبتشكر فى ابو ياسمين مع ان صدفه بتعمل نفس ده واكتر وفاكره تعليقاتها ان حسن دنى عكس كريم ده غير لغيها لابوها حسن
وتقول عن لافا ان نكدها جينات تقصد حسن
بالذمه هل دي شخصيه مؤهله تلم تبرعات ده يعقل
صدفه ابوها الله يرحمه ماعرفهاش غير لما بقى معاها فلوس
يابهادورة
مهى صدفة برده كرهت حسن ابو بنتها والوقت بتحب كريم
يعنى المفروض حاسة بامها
طالما كريم غضبان و زعلان مع صدفه تلطش في العيلة كلها ....كريم يصالحها ترضي علي اهلها و تصالحهم
فيديو حسن للمستقبل لو بنتو سالت كنت فين من كل اللي بيحصلي
فعلا طالع مقهور 😢😢
و هو فين فعلا؟
ديما بيقول انا اخدها بس وراها بس هدخلها حكومه علشان هما يقولو لا
يا جماعة هيقعد بيها ازاى وهيراعيها ازاى وهو في الشغل مين هيقعد معاها هيسرحلها ويلبسها ازاى وهو ملوش ام ولا اخت@@OM-ROKA2015
بكره العيال تكبر ويقولوا احنا تربيه بوابين وامنا كانت بترمينا على السلم
دازوجها القديم تركها وخلاها تشتغل في البيوت حتى تصرف عليهم
صدفه الله يهديها معندهش عيب أو ستر عيوب الغير سوء اهلها أو حتى بنتها تحب تعمل فضايح وتحلل لنفسها أنها تتكلم عليهم ومش عايز هم يرده
صدفه من كتر الغل بتشوه صوره حتى سليم وموزه
انصدمنا بمنتدى صدفة لامها
اهل صدفه. لازم يعرفوا انها نرجسيه وامها تبطل لوم لنفسها
الحل الوحيد ان مفيش حد خالص يتفرج على أى حاجه تخص هذه الأسره. الحل الوحيد هو المقاطعة لغاية مايعرفوا أصول المعامله والعلاقات. وبطلوا تتفرجوا على فضايحهم عشان كل مايقبضوا اكتر بيزودوا الفضايح للأسف
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه ،،
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
سبحان الله/ الحمدلله/ لا إله الا الله/ الله إكبر
الله أكبر
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
انا بحب صدفة وعيلتها ولكن انا مصدومة باللي كتبته ع المنتدى، إزاي تتكلم مع والدتها بالطريقة دي؟ مهما كان السبب إزاي؟ وهي بتتكلم عن كره امها لأبوها بتحسي صدفة رجعت طفلة صغيرة رغم إن أبوها سابهم وهما لحمة حمراء وأمها هي اللي شقيت وتعبت ب٣ عيال وأعتقد ظهر في حياتهم لما كبروا 🙏صدفة والحاجة فاطمة غلطانين بس غلط صدفة أشنع ربنا يصلح الحال ويهدي النفوس
صدفة بتغير من أخواتها وعايزة امها لها لوحدها وطلعت امها وحشة واخواتها وحشين وهي البرىئة المظلومة رغم هما مغلطوش زيها
ماشاء الله عليك منصفة وذكية وفهيمة. فعلا العلم نور والجهل ظلام
يسلم لسانك يابنتى الا الام شعور القهرة من الام بكانى ربنا يهدى صدفة وتتصرف صح مع امها قبل فوات الاوان
هو حد يقول انها تطلع علي جوز امها اي المناسبه انها تقول كان بيضربنا هو واضح ان صدفه اتجننت الحاجه الي عند ياسمين وضاعت جننتها وحاسه ان الموضوع في خراب عشان كده بتتكلم في اي حاجه عشان الناس تتوه في حوارتها
صدفه اهم حاجه العرباوى وتمسك فيه ازاى
دى عطيها لعنتر واحدة بمبرز عشان صفا حد يغير مافيش خوف خالص وكمان ريحه تخلف تانى
البنت دي بتخاف من عنتر وخاف تروح معايا لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
جزئية خطيرة تبعت بنتها مع أوبر 😢 قلبي كان هيوقف مش قادرة استوعب +إن البنات في الغرباء دي حاجة غلط
يا بهدور دي منزله البنت مع البواب اللي ما كملتش سنه الساعه 7:00 الصبح وفاتحه لايف والبواب كلمها في التليفون وبيقول لها انا جبت لها ساندويتش اهو واكلت انت متخيله ان دي ام
لا حول ولاقوة إلا بالله العلي العظيم والله انا قلبي عيط من كلام الحاجه فاطمه حسيت اني بسمع كل ام تعبت على عيالها ربنا يهديلهم الحال يارب 🤲
فين الاستاذ وعنتر رايح جاي باالبنت
صدفه مدلعه لافاا بس مش ربياها مش كل حاجه فلوس ولبس واكل غالى الاهم الترببه والحزم من البدايه وكمان عدم التلفظ امام البنت باى الفاظ او اى مشاكل لدرجه البنت ساعات ف لايفات كانت بتردد وتقول حاجات
الالفاظ الوزه كلها من صدفه بتعمل 3 ڤيديهات فاليوم وبتقول على امها عايزه مشاهدات
والله يسلم لسانك قولتى كل اللى نفسة اقولة بارك الله فيكى
إلي بيحب النبي محمد يصلي عليه ❤❤❤❤❤❤
يسلم لسانك بااتكلم من الناحيه النفسيه بعض الاشخاص يايمارس مع اطفاله اللي كان والديه يعاملونه وهو صغير او العكس والاطفال المفروض ماينتركون مع احد غريب ياما نسمع قصص بنات تم اغتصابهم او التحرش فيهم من قبل الاقارب او الغرباء وراح تكون صدمه الطفوله ملازمه لما يكبروا ياليت الامهات ينتبهون لاطفالهم من الناحيه النفسيه والجسديه لانهم امانه عندكم
مامتها بتقول البنت دخلت عند امها طلعت لها جواز السفر وقالت لها انا مسافره الامارات انا وصفا وطردتها 😢
والله نقدك في الصميم صدفة تركت بنتها والبنت حست بتعامل امها وراحت لجدتها
واضح كده
ان موضوع لاڤا والحجه فاطمه
ده غلوشه علي الموضوع الاساسي ال في مصيبه
وصدفه بتغلوش
حكاية
الميه والتلتميه💵💸
انتبهي من كلام لحجه فاطمة قالت ان صدفه كانت كويسه جدآ وتحت رجلها وتاخدها وتجبلها فجأة تغيرت واضح ان صدفه ماتغيرت فجأه في أزمات وصدمات كتير خلتها تتغير مع أمها مع ان غلطانه طلعت على أمها الا الأم انا ضد حد يقلل ادب مع أمو مهما كانت الأم تكون يكفي ربتهم وتعبت عليهم بس للأمانة في عقوق الأهل لولادهم كمان في تقصير صلر من أمها او صدمات غيرتها وكلامها متناقض لأنها حامل هرمونات حمل انا مجرباها بجيب من شرق والغرب وببكي الله اعلم بضغط النفسي عليها الله يهديها
شي بحزن والله معك حق ي بهادورة 😢
اقسم بالله يابهادورة انا قلبي وجعني على الحاجة فاطمة اوووي ربنا يصبرها دي ام مكسور قلبها اوووي وست محترمة اووووي ودخولهم اليوتيوب عن طريق صدفة دا من ربنا مش من صدفة ومين اللي دخل صدفة اليوتيوب يعني ما دي زي دي هي سبب من ربنا لان ليهم رزق
11:59 ست زي الحجة فاطمة كانت بتروح تشتغل بتتخيلي ممكن كانت بتشتغل ايه لتربي عيالها
والكل بيقول بتمسح سلالم
صدفه سليطه اللسان و معندهاش رحمه شايفه نفسها صح و الكل غلط
واضح انه في مصيبه كبيره تخص صدفه وهي بتغلوش عليها وكمان صدفه شايلها في قلبها من ابو ياسمين ومش صافيه من ناحيته وده مخليها مش صافيه لأمها وكل ما تحصل مشكله بسيطه تقوم صدفه راجعه للماضي ومقلبه المواجع على امها وأخواتها هي قلبها شايل ومش هتحل الدنيا ابدا وامها وأخواتها محدش اتكلم في اي حوار غير صدفه وهمه بقا ليهم حق الرد لأنها قالت فيهم اوسخ كلام قدام الناس فكان لازم يدافعو عن نفسهم وخصوصا الست فاطمه توجع القلب والله
صدفه شخصيه نرجسيه وللاسف لا علاج للنرجسي غير البعد عنه
الام بدل ما تلم اهم حاجة عندها مشاهدات وفلوس صدفة بتتكلم في مشكلتها حولتها الحجة عن لافا
اي جحود على ام دا انا مصدومه من صدفه لو شو ما صار مشاكل بضل امه عيب والله انا امي توفت من شهر حاسه دنيا ضيقه عليا يا ريت امي لو بعدا معنا ام نعمه و حنيه احلى حاجه في دنيا ام الله يرحمك يا امي
اقسم بالله العظيم كلامك في الجون حرفياً ❤❤
كلامك صحيح وهذا راءيي ايضاً في فيديو حسن بيسو
بهادورتي القمر ليكي طالة مميزة عن أي حد بجد يسلمو لسانك في كل كلمة قلتيها بجد بتوصلي الي نفسنا نقوله ❤️❤️
يسلم لسانك انت القناة الوحيدة الي تنفعي للنقد والنصح
فعلا والله
صحيح كل الوقت حكى حسن إنه كل الوقت البنت مع الحجة وكل ما بيتصل بلاقيها مع الحجة الصبح الظهر العصر المغرب بالليل دائما v مع الحجة
سبحان الله صدفه ابوها سابها وبرضو بتحبه.. دا اللى هيحصل بعدين برضو صدفه بتكره لافا ف حسن ولافا هتحبه برضو رغم أن امها بتعمله الزمن هيعيد بعضه بنفس الاحداث
يسلم لسان حضرتك يافندم 👍👏🏻🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كلامك عين العقل يابهادورتي ❤
القمر روبي ❤️❤️❤️❤️
مما لا شك فيه أن في تروما عند صدفه الكبيره من صغرها من معامله امها ليها وتميزها لياسمين وهدي عنها هيه واخواتها وكل مره الجرح يتفتح لما يحصل موقف محتاج رائي والدتها وما تنصفش الحق وواقفه في صف البنات الصغيرين واي حد مكانها ما يستحملش
وللاسف لازم تعزل من البيت وتبعد علشان تعرف تربي بنتها بعيد عن أي تدخلات جانبيه
لا مش شرط صدفه شخصيه نرجسيه من ضمن سمات الشخصيه الاحساس المزيف بالاضطهاد بالاضافه لسمات سىئه جدا زى الاحساس بالعظمة وان الشخص لا يخطئ والأخطاء كلها بسبب الاخرين النرجسى مش بيحب خالص كمان ولا حتى اولادهم
مش عارفه بعد كل الاهانات والبهدله ليه الحاجه ماترجعش شقتها القديمه والبنت ترجع لامها اولى بيها تربيها بمعرفتها هوانتى ياحاجه ضامنه تعيشلها كتير٠مش عارفه قابله على نفسك كل ده بحجة لافا ووجودك هو اللى مبوظ الدنيا
كل اللي صدفه اتهمت بيه امها من اهمال شفناها بتعمله مع بنتها مره فلايف المتابعين سألوها عن لافا فين قالت معرفش اصلها طلعت امبارح ومتصلتش على امي وفمره بردو سألوها قالت بقالي كام يوم مشفتهاش تقريبا هيا عند امي يا ياسمين امها واختها بنفس العماره ومكلفتش نفسها تنده على بنتها تتطمن و طالعه تقول امي عذبتنا امي مهمله !!!!!!
فعلا عندك حق والله مره في البث سالوا علي بنتها لافا قالت معرفش عند ماما ولا فين مهزله
متابعين صدفه هاجمين عليه يقولو انتا مالك يا حسن حد جاب سيرتك كان ملوش حق وهوا احق واحد يدخل لما يشوفها متبهدله بين امها وجدتها ومرميه عالسلالم وعند البواب
تعليك اكثر من رائع وطريقه محترمه تحياتي ❤
بكره بنتها تكبر وهتشوف الفيدهات دى وهتحاسبها حساب عسير
كل كلامك صح
انا فاكره لما ابوها يجي مش كانت بتعمل له قيمه والناس مره قالت ليها كل ماابوكي يجي تعمل له اكل عادي كانت تقولهم مش ليكو دعوه
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
خيركم خيركم لاهله
الطرفين مخطئيين بس الاصول والدين و العرف انه ما حدش يطلع على امه و انت عارفة انا من متابعين صدفة بس الوضع سيء جدل و مش عاجب حد و ما نقدرش نغمض عيوننا عن الغلط
كلامك كله صح حبيبة قلبي والكن البنت مش عايزه تروح مع عنتر البواب اسألي بنتك مش عايزه تروح مع البواب ليه جايز تكون فيه حاجه غلط
مليون سلام وتحيه علي اجمل قلب في الدنيا
صدفة حبت حسن وبس وحاربت كثير حتى تبقى الزواجه دي وبعدين تزوجت كريم لانها صارت كلبت فلوس وكانت عشمانه بالعماره وبعدين نزلت على مفيش لانو تزوجها طمعان هوه بفلوسها
وهنا صار الهدف اخلف كم يتيم او يتيمه
صدفة انسانه حاقده جدا
وكل الي عملتوا مع اهلها كلهم تقول انا احسن منكم
آفة حارتنا النسيان يا جماعه لازم نقدر ظروف صدفه اللي كانت شايلة العيلة دي كلها فوق دماغها وهما في الاخر بيغيرو منها فالانسان اما بيفيض بيه بيبقى تصرفه على النقيض من اخلاقه الطبيعيه فمش لازم نبقى مع الرايجه وشوفو ارشيف صدفه مع كل واحد فيهم
لافا دي مسكينه وضحيه امها وبكره العيال في المدرسه يعيايروها بأمها وهتطلع معقده وغير سويه وهتطلع كارهه امها
وعلي فكري الطفل التاني لما يتولد طفل جديد طبيعي بيغير لذلك دائما مفروض يتركز عليه عشان مايغير
بهادوره. المحترمه❤
انتي كلامك صح ميه في الميه
بجد انتي محترمه جدا ونقدك محايد عن غير قنوات
الله ينور عليكى❤
هدي دخلت ليها علي شان تجيب ليها لبس وفلوس زقت هدي وقفل في وشها الباب
برافو عليكي اخر الفيديو كلامك منطقي
اصبحت البيوت بلا ابواب وبلا نوافذ
اصبح الدخول الى اي منزل مباح وبدون استئذان
ومن شروط الحصول على بيت ملك مفروش بافخر الاثاث وضع مكبرات صوت وكاميرات للعالم ..
هذا ما وصلت اليه الاسر المستوره في وقتنا الحالي
مرة الحاجة فاطمة كانت بتحكى ان جوزها الاول كان عايز يبيع واحد من التوأم الى هما محمد وصدفة
الوحيده اللي قلتي كل الكلام المنطقي اللي جه في بال الناس العاقلة اللي متابعاهم
صدفه مش هتندم وتعرف قيمه امها الا لما تروح منها
انا معك حبيبتي منتديات صدفه صعبه وبعدين صدفه نفس؟قصه امها متزوجه اثنين بكره صدفه لما تكبر تكتب نفس؟المنتدي عل امها
فعلا مأساة صدفة ما كانتش بتلقح صدفة كانت بتروح لامها
ياشيخه يسلم لسانك ومخك اقسم بالله العظيم قولتي الي في قلبي وع فكره انا بحب العيله جداا بس حزينه جدا ليه ياصدفه كل الغل من امك وخواتك ليه شايله كدا بس فعلا ربناا مش بيهدي اي حد ويرزقو السلام من فراغ بجد الحجه فاطمه صعبت عليا وليه ياصدفه بتحرمي ع امك وخوتك الي بتحليله لنفسك بجد هتندم جدااا للاسف هي مش حاسه دلوقتي هيا في حاله جباروت وللاسف بعض من متابعين جهنم يسخنوهم ويخلو البنت تشتم الام اكتر وفراحنين وقال كدا بتجيب حقها لا ياجماعه كدا انتو مش ىتحبوها اتقو الله ودعولهم ربنا يهدي مابينهم والف شملهم تاني
يسلم لسانك ياست الكل🥰
الغلط ان البنت تبقى عند الجده و في العادة لم الام تشد الاب يرخي بس صفا تروح عند الجده الي همها الخروج
الام تضحيتها اصعب لانه الدنيا ما كانت سهله زي الايام هاي
والله ان معظم الدكاتره والعلماء من التعليم الحكومى وده عن تجربه علما ان ولادى تعليم خاص انجليش اوائل الجمهوريه من التعليم الحكومى
ياسبحان الله قبل كم سنة صدفة دخلت في اليوتيوب ام انجي اللبودي عشان انجي عاقة وتبي تفضحها
والأن انعادت نفس المشكلة معاها
انفضحت انها عاقة
ولاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم
ممكن حد يضيف الرابط للمنتدي ؟
فاطمه عمرها مازعلتها
انتي جميله وحقانيه بصراحه ❤
والتعليقات كمان عند حسن بيسو قبل مايتكلم يقولو روح خد بنتك شوف بنتك
ولا اعطي الام اي مبرر انها تطلع وتتكلم كل هالكلام عن بنتها احنا امهات ما نرضاش الهوى على اولادنا . بنيجي على حالنا و بنقول معلش انا كل هالعك يطلع عالعام ويزيد الطين بلة
كلمة حق تقال اني سمعة مكالمه كانت متصله على سعاد اختها تبغى بتها من عند امها عندها درس و الي ردت وحده من ثنتين من أخواتها و قالوا نايمه ردت عليهم سعاد قعدوها عندها درس امها تبغيها بس هم قالوا لا محد مهتم براسة البت و الجدة مبسوطه ان تسأليها بدل وحدة و البت بتفرح بطلعه و محد يجبرها على الدراسه و اهي عاملينها محتوى علشان يقهرون الام
كلامك منطقي فعلا
انتي الوحيده الي كنتي حقانيه
صدفه دي عاقه هيه بدها تحاسب امها دا ممنوع في الاسلام الله الي بيحاسب الجميع ممنوع العيال تحاسب اهلها دا من العقوق
صدفة بتعاني من مشكلة وأكبر دليل كلامها عن طفولتها وكمان ذكرت حاجة غريبة قالت عند اسكرين شات لهدى وياسمين وهما بيشتموني يوم كتب كتابها لأبو لافا وياسمين وهدى كانوا مراهقات وقتها وأكيد كانوا بيكرهوا صدفة بسبب خناقها معاها ☝️بتقول لسه محتفظة بالإسكرين 😆مش عارفة اضحك ولا أعيط