2023 Porto Santo

• Опубликовано: 26 окт 2024
  • I perioden fra søndag 12. november til søndag 19 november 2023 besøgte Tina og jeg øen Porto Santo sammen med Tinas bror Kim og hans kone Conny.
    Porto Santo er en portugisisk ø i Atlanterhavet tæt på Madeira.
    På sydkysten, hvor vi boede på Hotel Vila Baleira ligger en af Europas bedste sandstrande, med blødt koralsand.
    På midten af øen og langs hele nordkysten er der store bjerge.
    Trods øens ringe størrelse var vi på tur til nye steder hver dag, primært udsigtspunkter og naturstier.
    Dag 1 - Søndag 12. November - Ankomst og middag på restaurant PÉ NA ÁGUA
    Dag 2 - Mandag 12. November - Tur til Hovedbyen: Vila Baleira, hvor Columbu har boet, Vi besøgte også havnen hvor der er færgeforbindelse til Madeira.
    Dag 3 - Tirsdag 13. November - Var vi på tur rundt på den vestlige ende af øen og besøgte stederne: Ponta da Calheta - Miradouro Das Flores - Miradouro Morenos - Pico do Espigão.
    Dag 4 - Onsdag 14. November - Vi besøger den lille dyrepark og botaniske have: Quinta Das Palmeiras Mini-Zoo Botânico.
    Dag 5 - Torsdag 15. November - Var vi på tur til den Østlige ende af øen: De gamle møller, Moinhos de Vento de Porto Santo - Miradouro da Portela - Vereda Pico Branco - Byen: Camacha.
    Dag 6 - Fredag 16. November - Vi køre Kim og Conny til lufthavnen - Vila Baleria - Solnedgang i Ponta da Calheta.
    Dag 7 - Lørdag17. November - Porto das Salemas ( Naturlige bassiner i klipperne ) - Miradouro do Pico Castelo - Ponta da Calheta.
    Dag 8 - Lørdag 18. November - Hjemrejse.