Országos Kéktúra: 4. rész - Szendehely (Katalinpuszta) - Szandaváralja - Cserhátsurány (63km)

• Опубликовано: 7 окт 2024
  • Szendehely - Alsópetény:
    Reggel busszal mentünk Szendehelyig, ahol lesétálva Katalinpusztára egy gyors pecsét után már meg is indultunk a Naszály csúcs felé. Eleinte kellemes volt a reggeli erdőben, aztán hamar átváltott szenvedésbe. Nem adta magát könnyen a hegy, pláne, hogy 3 napnyi cucc colt még nálunk, ami nálam 18,4kg-t jelentett. Fent a geodéziai toronynál tartottunk egy pihenőt, addig is felmásztunk a tetejére, megéri! Ősagárdig durva lejt következett, ami eléggé megviselte a térdeinket, éreztük utána egész nap. Ősagárdban a síléces ház után van a buszmegálló mellett egy műküdő csap, vele szemben 20 méterre a pecsét egy oszlopon. Felsőpetényben az úthöz legközelebbi vízcsap nem műküdik. Alsópetényig eléggé unalmas az út, nincs nagyon mit nézni. A faluba érkezve felmentünk a templomhoz (Werbőczy gúlához), ahol van működő vízcsap. Itt a templomkertben gyönyörű gyep van, ami annyira megtetszett, hogy nem mentünk le a Cser-tóhoz (tervezett sátrazóhelyünk), hanem helyette felhívtuk a plébánost és engedélyt kértünk, hogy egy éjszakára hagy aludhassunk a templomkertben. Szerencsénkre nagyon kedves volt, így az estét nyugalomban, a falu fölött, vízben bőségben töltöttük. Alsópetény, lévén völgyben helyezkedik el, egész éjjel visszhangzott a szarvasbőgéstől.
    Alsópetény - Becske:
    Reggel felmentünk a Prónay-kilátóhoz, amihez le kell térni a kékről kb. 100 métert. Baromi szép a kilátás és hideg időben nagyon messzire el lehet látni. A kilátó mindegyik szintjén van középen egy pihenő is, ami bivakolásra vagy sátrazásra is kiváló, lent pedig padok és asztalok is vannak. Víz mondjuk nincs a közelben, de a falu nincs messze. A kilátó felé található Kékesi-vadászház elég lepusztult állapotban van, ráadásul kegyetlen sok a légy és a szúnyog a környékén. A kilátó után Romhány és Kétbodony következett betonúton árnyék nélkül. Romhányban a Fáradt Vándor étterem 11:00-kor nyit és este 8-9-ig nyitva szokott lenni minden nap, ajánlott a betérés (úgyis itt (is) van pecsételőpont). Kétbodonyban le kell térni a kékről a pecsétért a kocsmához, ami kb. 70 méterre van a kereszteződéstől. Becskéig unalmas az ösvény, kilátás nélkül. Itt találkoztunk egy párral és hát volt meglepetés mert a srác köszönés után megtorpant és odaszólt, hogy "Te vagy Molnár Barnabás!". Mondom igen. :D Beszélgettünk kicsit és jobb kedvvel indultunk tovább, lévén ez volt az első ilyen találkozóm. Ha itt vagytok a csoportban, akkor innen is pacsi! :D Becskén pecsételtünk, aztán a templomkertben töltöttünk palackokat és megindultunk a Sztúpához. Akinek életidegen sátorban betonon aludni, az nyugodtan maradhat lent is a Sztúpa alatt, bár ott végig bőgtek a szarvasok, fent pedig csodálatos naplementében volt részünk. Kis negatívum (mármint alvás miatt), hogy éjjel a Sztúpa ki van világítva négy oldalról, de szerencsére a sátram külső rétege megfelelően sötétített, így tudtam aludni.
    Becske - Cserhátsurány:
    Korai ébredés és gyors pakolás után már úton is voltunk a Szanda várromhoz, amihez szintén le kell térni az ösvényről de abszolút megéri. Fent még sátornak is van hely, nem sok, de 3-4 talán elfér a rom különböző pontjain. Kis pihenő és már mentünk is tovább Szandaváraljába, onnan pedig Terénybe. A Terénybe vezető szakasz végig egy "fennsíkon", mezők között, árnyék nélkül vezetett, hát nem volt kellemes. Terénybe beérve a kocsma zárva (hozzáteszem, hogy sztem évek óta zárva van), szemben a boltban vettünk egy-egy sört és leültünk a parkban az árnyékban. Itt elhatároztuk, hogy nem megyünk tovább Nógrádsipekig, hanem csak Cserhátsurányig mert egyszerűen elegünk lett a forróságból. Ez a három nap végig felhő nélkül és sok árnyéktalan szakaszon lefárasztott teljesen. Viszont a buszig, amit el szerettünk volna érni Cserhátsurányban másfél óránk volt, a GPS pedig azt mondta, hogy így is 10 perccel később érünk majd oda. Úgyhogy toltunk egy erőltetett menetet, szintén többnyire a napon. 5,5km és valami 7,2km/órás átlaggal menetelnünk végig, úgyhogy fullra kifáradva és rommá izzadva érkeztünk meg a pecsételőponthoz (Flamingó Eszpresszó és Szálláshely), ahol kedves volt a tulaj és nyitás előtt is beengedett, hogy vegyünk egy kis hideg kólát a presszóból. 13:51-es busszal már Balassagyarmat felé tarottunk, onnan pedig Pestre. Hát így telt el ez a pár nap. :)
    Tanulságok:
    Már egyszer írtam de csak nem tanulunk belőle... 30 fok környékén nem túrázunk!!! :D
    A kaja mennyiségét nagyon túllőttem, de ebből tanulva felírtam mindent, hogy mennyit ettem meg, így legközelebb szigorúan csak ennyit viszek magammal (lévén úgyis vannak boltok útközben).
    Ha tetszett, akkor dobjatok egy lájkot és légyszi iratkozzatok fel! ;)
    Insta oldalam: / molnarbarney
    Cuccok:
    Kamera: Panasonic Lumix G80 (bit.ly/2TLpLpV)
    Objektív: Panasonic Leica 8-18mm f/2.8-4.0 (bit.ly/2Uc1xq0)
    Mikrofon: Rode VideoMicro (bit.ly/39eCwj7)
    Drón: DJI Mavic Air (bit.ly/32InkZc)
    Zene:
    Epidemic Sound (bit.ly/3gqa4ie)

• @andro.z.9596
    @andro.z.9596 3 года назад +1

Egy csettintés és már indultok ez király ötlet😉jók a drón felvételek👏👍👌👌⛺📽👌👌👍👏

• @giorgio7306
    @giorgio7306 2 года назад +1

:) á, ezek a snittek a végén!? király! :) az egész! :)

• @moltam99
    @moltam99 3 года назад +3

Az Alsópetény - Szendehely szakaszt csináltuk a hétvégén tejködben és hol tükör, hol kásás jégen. Jó volt látni a videóban, hogy merre is jártunk igazából :D Szerencsére a Naszályról elsőrangú kilátás volt a felhős Börzsönyre :)

@BarnabasMolnarBarney  3 года назад +1

Haha, én ugyanígy voltam a bükki nyári kilátásokkal, aztán jól megnéztük tejködben. :D

• @zoltanmilus7579
    @zoltanmilus7579 3 года назад +1

Hasonló mint Kraig Adams videói. Szuper lett egyébként.

• @markkemeny
    @markkemeny 3 года назад +1

Nagyon jó, fú nagyon szuper arányos szép videó!!

• @zsofiafozo3592
    @zsofiafozo3592 Год назад

Jaj, srácok! Köszi az élményt! Nagyon klassz film lett, ettől mindenkinek megjön a kedve a Kékhez. Mi a barátnőmmel járjuk meg a kutyáinkkal, de a sátrazást (több okból) még nem próbáltuk. Júj, de nagyon kipróbálnám! A filmen elsírtam magam, annyira megérint az országunk szépsége, legutóbb a 6.-7. szakaszt jártuk és azóta , ha mesélem, folyton elbőgöm magam, mi történik az ember lányával ezen a tútán?

• @viraghmate3162
    @viraghmate3162 4 года назад +1

Barnabás nagyon jó kis videót hoztatok össze.
    Külön tetszett, hogy a végén bemutattad mennyi ára van ennek az elsétálós résznek. :)
    Fotós szemmel is nagyon jó lett vágás. Profi munka
    Jó volt nézni!
    Üdv , egy kéktúrázó ! :D

@BarnabasMolnarBarney  4 года назад +2

Köszi szépen! Igyekszem fenntartani a minőséget, amennyire csak bírom a rekkenő hőségben. :) Remélhetőleg az ősz kegyesebb lesz. :P

• @andrewbarcud4638
    @andrewbarcud4638 4 года назад +2

Hello! Tök jók a videók és az útleírások. Így tovább. Engem érdekelne milyen főbb túra cuccokat viszel magaddal, esetleg betehetnéd a leírásba. (sátor,matrac,hálózsák stb) De ha nem akarsz reklámot nekik, az is érthető. Üdv.

@BarnabasMolnarBarney  4 года назад +1

Szia! Köszi szépen! Lesz majd valamikor egy túracucc feltáró videó is, már tervben van. :)

• @mategabornagy
    @mategabornagy 3 года назад +1

18 kilós hátizsákkal hőségben elindulni, az nem semmi. 18 kilós táska még bushkraftozni se kevés, pedig ott lényegében csak ez első patakig sétálsz az erdőben, nemhogy 60 km-t :O Mitől lett ilyen nehéz? Hamera cuccok, sátor, drón, túl sok főzőcucc?