Wandelen bij de Achensee: eenvoudige wandeling van het Rofan bergstation naar de Dalfazalm

• Опубликовано: 15 окт 2024
  • Met zo'n 500 km aan wandelpaden kun je fantastisch wandelen in de regio Achensee. Dit grootste meer van Tirol ligt tussen twee machtige gebergtes: Karwendel en Rofan. In deze video maken we een eenvoudige wandeling van het bergstation van de Rofan gondellift naar de Dalfazalm met prachtig uitzicht!
    Dit kun je zien in deze video over de wandeling naar de Dalfazalm:
    00:09 Inleiding
    00:21 Over de wandeling naar de Dalfazalm
    00:51 Details van de tocht
    01:22 De Dalfazalm
    01:36 De terugweg
    Lees hier meer informatie over deze wandeling aan de Achensee:
    www.indebergen...
    Meer over Indebergen.nl:
    Onze website: www.indebergen...
    Facebook: / indebergennl
    Instagram: / indebergennl
    Pinterest: / indebergennl
    De route Rofan bergstation - Dalfazalm (1693 meter)
    Volg vanaf het bergstation de bordjes richting Dalfazalm, pad nummer 413. Als je met je rug naar de lift staat, ga linksaf.
    Binnen no-time wandel je door een prachtig bos. Pas op, want je kunt hier ook koeien tegenkomen.
    Een aanrader is om even de afslag richting het Speicherteich (bergmeertje) te nemen.
    Je loopt in het begin vooral bergaf, maar niet te steil en eigenlijk kan je de weg niet kwijtraken.
    Er is onderweg één kruising waar een pad rechtsaf richting de top van de Streichkopf gaat. Blijf hier dus gewoon rechtdoor lopen.
    Eigenlijk heb je vanaf het begin al prachtig uitzicht op de Achensee. Onderweg kom je ligstoelen tegen om even heerlijk uit te rusten en te genieten.
    Op ongeveer 2/3 van de wandeling gaat het pad langzaam omhoog en het laatste stukje naar de Dalfazalm daal je weer.
    Na een klein uurtje wandelen bereik je de knusse Dalfazalm, een perfecte plek voor een heerlijke lunch!
    Je kunt dezelfde weg teruglopen naar de gondellift (wederom een klein uurtje lopen) of via een steile weg in circa 1,5 uur terug naar Maurach in het dal wandelen. Onderweg kom je langs prachtige watervallen.