Varfurile Lespezi si Cornul Caltunului - traseu din Piscul Negru

• Опубликовано: 28 июл 2022
  • Traseu: Transfagarasan - Piscul Negru - Varful Lespezi - Varful Cornul Caltunului - Piscul Negru, Muntii Fagaras.
    Marcaj: cerc rosu.
    Nivel traseu: dificil.
    Traseu in format gpx:
    - www.komoot.com/tour/852997834...
    - www.alltrails.com/explore/map...
    Detalii traseu:
    Mergem pe Transfagarasan si oprim in Piscul Negru (1200m). Dupa ce am trecut de Barajul Vidraru ni s-au aratat la marginea drumului si cativa ursi care probabil nu aveau somn. Am facut cateva poze din masina si am mers mai departe. Traseul catre Varfurile Lespezi (2517m) si Cornul Caltunului (2505m) incepe de langa Pestera de la Piscul Negru.
    La ora 7:10 facem primii pasi pe traseu. Prima portiune este prin padure. Dupa un urcus de aproximativ 50 minute iesim din padure fix langa o stana. Acolo insa gasim doar doi magari. Ciobanul plecase deja cu oile la pascut, astfel ca nu a trebuit sa ne ferim de caini.
    Vremea este perfecta, este soare si nu este pic de nor. Trecem de stana si continuam urcusul. Diferenta de la locul de plecare si pana in Varful Lespezi este de aprox. 1300m. Pe masura ce avansam, peisajele incep sa devina din ce in ce mai frumoase. Jos in valea din stanga noastra vedem si o capra de munte, care statea nemiscata, sa nu cumva sa rateze cineva sa o pozeze.
    Ajunsi la o altitudine de 2230m, Muntii Fagaras incep sa ne arate, rand pe rand, emblemele sale. Luam o mica pauza si cu aceasta ocazie admiram in dreapta noastra Transfagarasanul, in stanga Varful Laitel iar in departare vedem Varful Vanatarea lui Buteanu.
    Cum nimic nu este usor pe munte, panta care ni se arata in fata ne face sa credem ca urcusul abia acum incepe. Ne luam inima in dinti si incepem ascensiunea finala, mai avem de urcat 287m si atingem primul obiectiv, Varful Lespezi.
    Ajunsi in varf, ne uitam de jur imprejur si vedem tot ce este mai frumos in Muntii Fagaras. In departare vedem Varful Moldoveanu, imediat langa el Varful Vistea Mare.
    Jos, in vale, este Lacul Caltun iar in fata noastra sta falnic Varful Negoiu.
    Facem poze in toate directiile si ne continuam traseul catre Varful Cornul Caltunului. Traseul dintre cele doua varfuri incepe cu o coborare destul de abrupta.
    Este traseu nemarcat.
    Coboram pret de cateva minute si vedem un turnulet, facut probabil de alti oameni care au mai fost pe munte. Facem dreapta catre Varful Cornul Caltunului si urmam turnuletele care ne apar in cale. Cativa oameni au ales sa mearga putin mai de sus, insa pe acolo parea si mai periculos.
    Traseul este unul dificil, necesita foarte mare atentie pentru ca sunt cateva portiuni destul de expuse. Nu este recomandat persoanelor care au frica de inaltime.
    Inaintam cu mare atentie si ajungem in sfarsit in varf. De aici, vederea catre Varful Lespezi, pe care tocmai fusesem, este perfecta. La fel si catre Varful Negoiu, care pare la o aruncatura de bat.
    Facem si aici poze in toate directiile iar intr-un final ne hotaram sa coboram.
    Alegem sa facem circuit. Parea o idee buna, insa am ajuns ulterior la concluzia ca ar fi fost mai usor si mai rapid daca ne intorceam pe acelasi traseu pe care am urcat.
    Am mers o portiune pe o poteca destul de dreapta ca si inclinatie, marcata cu dunga albastra. Apoi am facut stanga si am continuat coborarea pe triunghi rosu, pe niste pietre foarte mari.
    Deja ramasesem toti fara apa si ne-am fi dorit sa ajungem cat mai repede la masini.
    Pe masura ce coboram, ne aducem aminte de raul pe care l-am vazut la urcare.
    Pe drum ne intalnim si cu turma de oi, trecem fix prin mijlocul ei si incepem sa auzim apa raului cum curge.
    Ajungem repede la rau si ne umplem bateriile. Cu energia recapatata, avansam catre stana, apoi intram in padure si in scurt timp ajungem la masini.
    Traseul este greu, cei 1300m diferenta de nivel isi spun cuvantul, insa pe cat este de solicitant, pe atat este de frumos. Noi l-am parcus in 12 ore jumatate, cu multe pauze pe drum si cu pauze destul de lungi in varfuri, unde nu stiam ce peisaj sa admiram mai repede. Probabil poate fi facut si mai rapid, in 8-10 ore in functie de conditia fiecaruia, insa avand toata ziua la dispozitie noi nu ne-am grabit.
    Intr-o singura zi am vazut ursi, capre, oi, magari, cai si toata creasta Muntilor Fagaras. O zi perfecta, alaturi de prieteni.
    Mai multe drumetii - • Salina Slanic Prahova ...
    Abonare - / @lamunte
    __________________________________________
    Music from freetousemusic.com/
    Track title(s) by Limujii
    • 😁 Upbeat Happy No Copy...