[Family] Wakacje 2023 | maj | cz.1 | jezioro Gardno, Słowiński Park Narodowy, Czołpino

• Опубликовано: 20 фев 2024
  • Nasz pierwszy letni biwak (letni, ponieważ zaliczał się już do wakacyjnej puli urlopowej) był dość spontaniczny i rozpoczął się od wyjazdu nad morze. Z uwagi na brak ciekawszego pomysłu, postanowiliśmy pojechać do jednego z naszych ulubionych miejsc nad morzem, nieodwiedzanego od kilku lat Orzechowa niedaleko Ustki. Znaliśmy je więc zakładaliśmy, że z łatwością znajdziemy tam miejsce na dziki nocleg z namiotem dachowym. Niestety się przeliczyliśmy. Plaża w Orzechowie zmieniła się, po zimowych sztormach. Na klifach leżało mnóstwo powalonych drzew i gałęzi.Omiejsce noclegowe w okolicy również było dość trudno. Ciekawsze miejsca były pozajmowane, a te mniej interesujące mocno zaśmiecone i na otwartym terenie. Spowodowało to, że zmuszeni byliśmy szukać spania gdzieś dalej. Po analizie naszego położenia do wyboru mieliśmy Rowy i ich okolice lub jezioro Gardno. W obu miejscach powinny już funkcjonować jakieś miejsca noclegowe. Padło na Gardno gdyż nigdy tam nie byliśmy. Nad brzegiem jeziora wyświetlił się, po zbliżeniu na mapce w telefonie „Surf Camp” i postanowiliśmy go sprawdzić.
    Po starej drodze z betonowych płyt dojechaliśmy nad samo jezioro. Camping był bardzo sympatyczny, w głównej mierze obsadzony przyczepami kampingowymi na długi termin. Dostaliśmy własną parcele, poszliśmy na grupowe ognisko, przy którym spotkaliśmy przesympatycznych ludzi i po grillowanej kiełbasce i kilku drinkach poszliśmy spać do naszego namiotu.
    Poranek przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Złożyliśmy namiot i ruszyliśmy na wydmy. Trafiliśmy na parking leśny w Słowińskim Parku Narodowym o nazwie Parking Czołpino, Jednostka Wojskowa.
    Poza zostawieniem auta (20 zł b.o) można tam zwiedzić kilka ścieżek przyrodniczych, obejrzeć orły i dojść ok. 1-kilometrową ścieżką na piękną szeroką plażę, na której spędziliśmy cały dzień i pod wieczór pojechaliśmy do domu. Pierwszy weekend urlopu był bardzo udany, a na tę plażę wrócimy jeszcze w te wakacje kilka razy;).