Dél-Velebit - és a Paklenica Nemzeti Park

• Опубликовано: 29 окт 2023
  • Szívesen legeltettük szemeinket a Velebit impozáns hegytömegén, mely teljes nagyszerűségében állott előttünk. A rideg, csupasz, vadul szaggatott és meredek sok csúcs között találgatva kerestük a Vaganszky vrhet, aztán a híresebb Szveto Brdót, a Szent hegyet. Jó magasan állott mindenik, csupasz de büszke fejjel dacolva viharral, orkánnal századokon keresztül.
    Az Adria partvidékét és a szárazföld poljéit elválasztó Velebit-hegységben már tettünk emlékezetes túrákat. Horvátország legendás hegységének északi és középső részei után most visszatérünk, hogy a legmagasabb csúcsait hordozó Dél-Velebitet is felhelyezzük a Hazajáró térképére. A hegység legmagasabb csúcsai alatt különleges karsztjelenségek, mitikus mészkőszirtek várnak, és persze a Dél-Velebit legnagyobb vonzerővel bíró attrakciója, a varázslatos szurdokokkal előrukkoló Paklenica Nemzeti Park.
    A Zir-sziklától indulva a legmagasabb csúcsot, a Vagansky-hegyet vesszük célba. Innen a hegység gerincén a horvátok Szent-hegyére megyünk. A Sveto brdoról odakukkantunk a Kis-Paklenica szurdokához, majd az Adriai-tengerhez ereszkedünk. Visszatérve a hegyekbe, a Vidakov-kukon keresztül közelítjük meg a Manita-barlangot, majd beereszkedünk a Nagy-Paklenica szurdokába, hogy végül magyar emlékek nyomába eredjünk Novigradban.
    A "Hazajáró" hétről-hétre bakancsot húz és nekiindul, hogy keresztül-kasul bebarangolja a Kárpát-medence varázslatos tájait és megismerje hazánk természeti- és kulturális értékeit, történelmi emlékeit és az ott élő emberek mindennapjait. Erdélyben, Felvidéken, Kárpátalján, Délvidéken, Muravidéken, Őrvidéken és belső-Magyarországon hol gyalog, hol szekérrel, kerékpárral vagy kenuval halad vándorútja során. A Kárpátok fenséges gerinceitől, várromokon, apró fatemplomokon és véráztatta harcmezőkön át, patinás városokig - megannyi magyar emlék kíséri a "Hazajáró" soha véget nem érő útját.

• @SalaKaland
    @SalaKaland 8 месяцев назад +5

Sziasztok! Ez a rész nagyon közel van a Vir szigethez,tavaly túráztam erre egy jót. De idén is vissza térek még!
    Köszönöm a szép videòt !

• @miyokokoala4
    @miyokokoala4 8 месяцев назад +4

Sziasztok Hazajárók! Örülünk az újabb résznek. Köszi szépen az élményt. Jó, hogy még csináljátok. Soha ne hagyjátok abba, legalábbis addig ne, amíg erővel bírjátok. Áldás vagytok nekünk a stábotokkal együtt. ❤️👍🇭🇺🦅🏹 Az a jó, hogy bőven van mit újból és újból visszanézni a kezdő részektől kezdve. 😘 Isten áldjon benneteket az utatokon. Szeretünk benneteket, Hunnia fiai.