Hodočašće Šibenčana u Lourdes 2023. (fotozapis)

• Опубликовано: 21 окт 2024
  • Hodočašće u Lourdes 25.04. - 01.05. 2023.
    1. dan
    Pod duhovnim vodstvom don Jose Pavića župnika Gospe od Ružarija iz Boraje u večernjim satima u utorak 25. 04. 2023. sa šibenskog autobusnog kolodvora uputili smo se sa dva autobusa hodočasnika na tradicionalno uskrsno hodočašće u Lurd i francuska svetišta.
    2. dan
    U srijedu, 26. 04. 2023. u jutarnjim satima smo stigli u svetište Gospe od Lagheta smješteno između Nice i Monaka gdje je don Joso predvodio svetu misu, nakon svete mise i obilaska navedenog svetišta, uputili smo se u Nicu gdje smo se smjestili u hotel, zatim imali slobodno vrijeme za obilazak Nice i uživanje uz more na Azurnoj obali.
    3. dan
    U četvrtak 27. 04. 2023. iz Nice smo se uputili prema St. Maximinu, gdje smo posjetili baziliku Sv. Marije Magdalene (najstarije svetište u južnofrancuskoj pokrajini Provanci), gdje se nalazi njezin grob. U bazilici je don Joso održao sv. misu. Nakon svete mise smo se uputili prema glavnom našim cilju Lurdu gdje se Blažena djevica Marija u pećini Massabiell ukazala Bernardici Soubious. U večernjim satima smo stigli u Lurd, nakon smještaja i večere uputili smo se prema svetištu Gospe Lurdske gdje smo zajednički pozdravili Gospu pred spiljom ukazanja i sudjelovali u procesiji sa svijećama. Prilikom održavana procesije od strane organizatora i volontera ukazana je čast našim barjaktarima te su bili pozvani da dođu ispred same bazilike Sv. krunice,
    4. dan
    U petak, 28. 04. 2023. rano ujutro u 6:45 imali smo svetu misu koju je predvodio don Joso pred Spiljom ukazanja. Za vrijeme svete mise posebno je bilo čuti kako se iz sveg glasa i srca pjevaju hrvatske marijanske pjesme i kad je don Joso zahvalio Bogu, Blaženoj Djevici Mariji što u godini kad slavi 60 godina od svoga mladomisništva i svećeništva može to proslaviti u Lurdu sa svojim vjernicima hodočasnicima. Nakon svete mise smo se vratili u hotel na doručak, nakon doručka smo sudjelovali na križnom putu na brdu Kalvarija. Istog dana smo imali priliku za umivanje i pranje u lurdskoj vodi (zbog pandemije korone nije još omogućeno tradicionalno kupanje, nego samo umivanje i pranje ruku). U popodnevnim satima smo obišli svetišta kripte, Bazilike Bezgriješnog začeća, Bazilike sv. Krunice te podzemne Bazilike sv. Pia X u kojima smo imali priliku za osobne molitve u tišini. U 17h smo sudjelovali u bolesničkoj procesiji sa Presvetim sakramentom.U 21h smo sudjelovali u procesiji za svijećama gdje je dio naših hodočasnika pripala čast da javno među velikim brojem vjernika koji su se molili i pjevali na svojim jezicima izmole dvije Zdravo Marije na hrvatskom jeziku, posebno je dirnulo u srce naše hodočasnike (ne samo šibenske, nego i hrvatske hodočasnike iz drugih krajeva) kad su se lurdskim svetištem zaorili stihovi: Hrvati se, evo, tebi utiču i pjesmom ti, Djevo, veselo kliču: Zdravo, zdravo, zdravo Marijo...
    5. dan
    U subotu , 29. 04. 2023. posjetili smo Bernardičinu rodnu kuću, Cochotu, župnu crkvu u kojoj se sv. Bernarda krstila, zatim smo imali zajedno sa drugim hrvatskim hodočasnicima svetu misu u crkvi Sv. Josipa, nakon toga smo imali slobodno vrijeme za osobne potrebe i molitvu. U 17h smo sudjelovali u bolesničkoj procesiji i molitvi pred Presvetim koja je zbog kiše prebačena u podzemnu baziliku Sv. Pia.
    U 21h imali smo priliku još jednom sudjelovati u procesiji sa svijećama koja je bila skraćena zbog kiše i oprostiti se sa svetištem.
    6. dan
    U nedjelju, 30.04.2023. u jutarnjim satima iz Lurda krenuli smo prema svetištu Notre-Dame de la Salette koje se nalazi u alpama gdje se Gospa ukazala 19. rujna 1846. malim pastirima Maximinu i Mélanie. Na putu smo posjetili srednjovjekovni grad Carcassone i Avignon u kojem su u 14. st. kroz gotovo 80 godina boravile pape.
    U kasnim popodnevnim satima smo stigli u Notre-Dame de la Salette gdje smo sudjelovali u večernjoj procesiji i svetoj misi.Također smo u Saletteu imali i noćenje.
    7. dan.
    Ponedjeljak, 01. svibnja 2023.
    U jutarnjim satima smo se oprostili sa svetištem Notre-Dame de la Salette i uputili prema Šibeniku.