La Cascada Doamnei si Varful Batrana, Bucegi

• Опубликовано: 28 авг 2024
  • Duminică 21 mai 2023
    Tură circuit în Bucegi
    Cabana Padina (circa 1500 m alt) - Refugiul Strunga (circa 2000 m alt) - Vârful Bătrâna (circa 2200 m alt) - Cascada Doamnei (circa 1800 m alt) - Peștera - Cabana Padina
    17 km, 6 ore și jumătate mers lejer fără pauze, 950 m altitudine cumulata
    La ieșire din Sinaia (dinspre Brasov) de pe DN1 am intrat cu mașina pe calea Moroieni apoi după câțiva km am cotit la dreapta pe Transbucegi. La Dichiu am mers drept înainte până am ajuns la Lacul Bolboci unde desigur am oprit pentru poze și filmulețe. Am continuat drumul pe partea dreapta a lacului (drumul e ceva mai bun față de cel din stânga lacului) până am ajuns în Poiana Padina de unde începe traseul nostru. Pe Waze dacă puneți Cabana Padina aplicația vă va ghida cum trebuie. Am intrat pe traseu pe marcaj bandă roșie (comun cu cruce roșie până la refugiul Strunga) care trece prin stânga cabanei. După un urcuș domol care nu pune probleme celor obișnuiți cu muntele, trecem de stânile din Strunga și urcăm intr-o zonă de sub refugiu unde, în această perioadă e plin de brândușe. După un urcuș mai susținut ajungem la refugiul din Șaua Strunga unde putem servi masa si ne putem împrospăta forțele. Până aici am avut parte de soare din plin. Imediat după refugiu, pe partea dreaptă urmăm marcajul bandă roșie spre Vărful Bătrâna . După un urcuș scurt dar destul de abrupt ajungem pe o pantă domoală al abruptului vestic. După reprize de ploaie, o repriză scurtă de grindină și porțiuni de zăpada moale și apoasă ajungem pe Vârful Bătrâna unde norii se risipesc si avem priveliști superbe asupra zonei Bran, Leaota, Platoul Bucegi etc. De aici urmăm marcaj triunghi roșu care trece prin Valea Doamnele si ajungem la Cascada Doamnei care in această perioadă are un debit mare de apă. Apoi trecem de stâna Doamnele, trecem Ialomița pe un pod suspendat si ajungem la Telecabina Peștera, unde soarele si-a făcut iar apariția. De aici urmăm marcaj cruce albastră care ne duce la Peștera Ialomiței (de data asta n-am vizitat-o, o făcusem cu o săptămâna în urmă). Trecem de peștera si ajungem in Poiana Padina la mașină obosiți dar satisfăcuți de frumusețile văzute.