Odra-Nysa: Odcinek 1, Hrádek nad Nisou - Zgorzelec

• Опубликовано: 2 июл 2023
  • 15 czerwca 2022 roku wyruszyliśmy na wyprawę szlakiem Odra-Nysa. Pierwszego dnia rozpoczęliśmy naszą przygodę w Czechach nad jeziorem Kristýna niedaleko miejscowości Hrádek nad Nisou. Celem na ten dzień był Zgorzelec. Po drodze podjechaliśmy do trójstyku granic Czech, Niemiec i Polski, a następnie cofnęliśmy się do szlaku i wjechaliśmy na niego tuż przed czesko-niemiecką granicą. Dalej, aż do granicy polsko-niemieckiej w Görlitz trzymaliśmy się szlaku Odra-Nysa. Zjechaliśmy z niego jedynie w Zittau, Görlitz aby trochę pozwiedzać oraz do jeziora Berzdorfer.
    Łącznie wyszło nam trochę ponad 69 km.
    Link do trasy pl.mapy.cz/s/kucutagahu (jak otworzy się strona do logowania, to wystarczy wejść w link drugi raz).

• @tomaszfelinski6729
    @tomaszfelinski6729 Год назад +3

Bardzo lubię Wasze filmy i czekam na kolejne 😃👍

@tomaszfelinski6729 Год назад +1

Kolejny bardzo fajny film od Was. 😃👍

• @BatoryJan
    @BatoryJan 9 месяцев назад +1

Ale Wam zazdroszczę takie przeżycie i to we dwoje :-) Piękne widoki :-) Pozdrawiam

@wskocznarower  8 месяцев назад +1

Polecamy przejechać szlak Odra Nysa, naszym zdaniem jest genialny.
      Pozdrawiamy

• @forestcamp9476
    @forestcamp9476 Год назад +2

I znowu było o włos od spotkania 🙂 ja 14 czerwca ruszyłem ze Zgorzelca w stronę trójstyku, nocowałem pod namiotem w Czechach u Kristiny i rano 15 czerwca, tak jak Wy, ruszyłem od trójstyku w stronę wybrzeża, i kolejny nocleg miałem na kempingu w Łęknicy czyli trochę ponad 100km, kolejne dni też z podobnym dystansem dlatego pewnie już nie było okazji spotkać się na szlaku. Ale 16 czerwca spotkałem tych dwóch panów którzy jadą przed Wami (27:12), Zbyszek i Janek z Inowrocławia i miałem okazję z nimi podróżować przez 2 dni , pozdrawiam ich jak będą oglądali ten film 🙂
    W moim prywatnym archiwum też mam film z tej wyprawy 😊
    Ps. A 2 lata temu mijaliśmy się na Green Velo, za trzecim razem w końcu gdzieś się spotkamy 😉

@wskocznarower  Год назад +1

Świat jest mały :)
      Może w tym roku też się gdzieś minęliśmy ? Jechaliśmy w większości szlakami w województwie zachodniopomorskim od Lubczyny (w Szczecinie wystartowaliśmy) do Kołobrzegu (Blue Velo od Lubczyny do granicy, potem Odra-Nysa, Szlak Pojezierzy Zachodnich od mostu w Siekierkach do Złocieńca, Stary Kolejowy Szlak z łącznikiem od Złocieńca do Mielna i później EV10/13 na odcinku Dąbki-Mrzeżyno ) w dniach 3-17.06 (z czego 11,13, 14 i 15 nie jechaliśmy w ogóle).
      My do Łęknicy na nocleg dojechaliśmy 16 czerwca 2022, czyli dzień później i raczej mieliśmy mniejsze dystanse dzienne, innymi słowy odjeżdżałeś nam :)
      Pozdrawiamy z Wrocławia

• @Patrycja55510
    @Patrycja55510 11 месяцев назад +3

Witam, jestem również przed trasą Odra- Nysa. Podoba mi się Wasze podejście do jazdy, gdyż nie liczy się sam dystans, tylko trasa i zwiedzanie po drodze. Dlatego zweryfikowałam swój przebieg trasy, który przewidywał ok. 100 km dziennie. Jak widać po Waszej jeździe, trzeba dodać też kilometry na zwiedzanie oraz przejazd na Polską stronę na nocleg. Jeśli możecie, proszę o napisanie, na jakie etapy podzieliliście resztę trasy i po ile miały kilometrów. Pozdrawiam, Patrycja.

@wskocznarower  11 месяцев назад

Cześć Patrycja, cieszy nas, że Ci się podoba :)
      Trasa wyglądała następująco:
      1. Gródek nad Nysą - Zgorzelec 69.63 km
      2. Zgorzelec - Łęknica 88.42 km (jeździliśmy po Łęknicy i okolicach 10 km)
      3. Łęknica - Gubin 71.21 km (tego dnia warto rozważyć zjechanie z trasy na początku aby zobaczyć Diabelski Most www.google.com/maps/place/Diabelski+Most/@51.5413753,14.6313004,15.37z/data=!4m6!3m5!1s0x47088958c3cbbe49:0xd927797ae7fb7183!8m2!3d51.536309!4d14.6404792!16s%2Fg%2F11pdhdn2qp?hl=pl&entry=ttu . Ja niestety nie wiedziałem o tym miejscu jak planowałem trasę.
      4. Gubin - Słubice 70.61 km
      5. Słubice - Altglietzen (po niemieckiej stronie) 89.03 km (film będzie dostępny 2 września 2023)
      6. Altglietzen - Gryfino 73.61 km
      7. Gryfino - Ueckermünde 106.96 km - najdłuższy dystans i także najwięcej podjazdów.
      8. Ueckermünde - Świnoujście 98.44 km
      W sumie dwa razy spaliśmy po niemieckiej stronie.
      Pozdrawiamy :)

@wskocznarower  8 месяцев назад

Brzmi jak dobry plan. Nasi znajomi na lekko jechali też chyba na 3 noclegi, ale odcinek od Zgorzelca do Gryfina i dalej Szczecin na pociąg. A my tak bardziej na spokojnie, krajoznawczo :D