Σμόλικας Ανάβαση, Κορυφή +2.637 - όλο το οδοιπορικό

• Опубликовано: 6 окт 2024
  • Μαζί με τον φίλο Κυριάκο ξεκινήσαμε αυτό το πανέμορφο ταξίδι στην καρδιά της Ηπείρου και στο ψηλότερο βουνό της, τον επιβλητικό Σμόλικα!
    Η διαδρομή μας ξεκίνησε από το Παλαιοσέλι Ιωαννίνων, ένα χωριό γεμάτο ιστορία γραφικά σοκάκια μέσα στο πράσινο και χαμογελαστούς φιλόξενους ανθρώπους! Ασφαλίσαμε το αυτοκίνητο στην πλατεία του χωριού και γρήγορα ζητήσαμε πληροφορίες για την διαδρομή από το Παλαιοσέλι στο καταφύγιο του Σμόλικα. Ξεκινήσαμε προς το μεσημέρι και ο ήλιος, μιας και ήταν ακόμη καλοκαίρι, ήταν δυνατός, το ίδιο και η ζέστη! Το μονοπάτι που μας έδειξε ο παππούς που συναντήσαμε να γυρνά από το βουνό ήταν το πιο σύντομο, όπως μας είπε, αλλά και το πιο απαιτητικό «θα βρείτε αρκετή ανηφόρα μέχρι τη μέση της διαδρομής μετά όμως καλοσύνη στο δρόμο».
    Ήταν μια πανέμορφη αρκετά ανηφορική και καταπράσινη διαδρομή, στη μέση της, περίπου, κάναμε μία μικρή στάση, εκεί αντικρίσαμε μέσα από τα δέντρα μία κόκκινη σκέπη. Πετάχτηκα μέχρι εκεί και βρέθηκα στην πρώτη μεγάλη έκπληξη του βουνού το μικρό ξύλινο καταφύγιο το οποίο ανοίγει περιστασιακά για να φιλοξενήσει μία μόλις παρέα. Μια υπέροχη αυλή και μια μοναδική μεγάλη εστία φωτιάς με κορμούς δέντρων γύρω γύρω με περίμενε!
    Μετά από μία περίπου ώρα φτάσαμε στο καταφύγιο τους Σμόλικα. Κρύες μπύρες μας περίμεναν στην πηγή, μια χαμογελαστή παρέα - οικογένεια συντηρεί αυτό το καταφύγιο, άνθρωποι φιλόξενοι, γαλήνιοι, μας φιλοξένησαν άψογα για εκείνη την πρώτη ημέρα.
    Το επόμενο πρωί και έπειτα από ένα καλό πρωινό με μέλι του βουνού και ψωμί ζυμωμένο εκεί ξεκινήσαμε την ανάβαση μας προς την κορυφή του Σμόλικα. Ένα καταπράσινο δάσος μας καλωσόρισε, σημάδια από την άγρια ζωή του βουνού παντού φαγωματιές από αγριογούρουνα, μία μεγάλη νωπή πατούσα αρκούδας μας θύμισαν πως εκεί κατοικούν και άλλα πλάσματα!
    Έπειτα από μία ήπια ανηφορική πορεία φτάσαμε στην Δρακόλιμνη του Σμόλικα μία λίμνη μοναδική μιας και έχει σχήμα καρδιάς σε γαληνεύει με την ηρεμία της και με τα χρώματα της. Ξεκουραστήκαμε για λίγο και βάλαμε μπρος για την κορυφή η οποία σηκώνεται απότομα σαν μια μικρή πυραμίδα περίπου για 250 m πάνω από την λίμνη. Επιβλητική η κορυφή του Σμόλικα με μπόλικο αέρα και ψύχρα, αν και καλοκαίρι, μας προκαλούσε να τον πλησιάσουμε και να την γνωρίσουμε για τα καλά! Τα καταφέραμε … αρκετά απαιτητική η ανάβαση με υπέροχη θέα σε κάθε βήμα! Επάνω στην κορυφή στα 2.637μ. συναντήσαμε μια παρέα από την Αθήνα η οποία ταξίδευε, όπως κι εμείς, από βουνό σε βουνό! Θαυμάσαμε την Tύμφη απέναντι, τα φαράγγια και τους γκρεμούς της Ηπείρου, απέναντι τον Γράμμο και στο βάθος τα βουνά της Αλβανίας.
    Έπειτα από αρκετή ώρα αποφασίσαμε να επιστρέψουμε, κατά την επιστροφή μας είχαμε μια μικρή περιπέτεια καθώς μπερδευτήκαμε σε ένα σημάδι του μονοπατιού και καταλήξαμε να κατεβαίνουμε μια απότομη πευκόφυτη πλάγια. Σταματήσαμε και ανεβήκαμε με κόπο ξανά προς την κορυφή. Εντοπίσαμε το σωστό σημάδι και με καθυστέρηση περίπου μίας μιάμισης ώρας τελικά επιστρέψαμε ασφαλής στο καταφύγιο!
    Όλα τα βουνά απαιτούν και θέλουν σεβασμό, πολλή προσοχή στα σημάδια, τα μονοπάτια μας ευτυχώς είναι σηματοδοτημένα, η εμπειρία και η επαφή με το περιβάλλον αυτό πάντα βοηθούν.
    Σας εύχομαι να κάνετε τη διαδρομή αυτή και να ζήσετε ότι σας δείχνω στο βίντεο αυτό! Ο Σμόλικας είναι ο βασιλιάς της Ηπείρου το δεύτερο υψηλότερο βουνό της χώρας, ένας πραγματικός παράδεισος!

• @dimitriskefalas6539
    @dimitriskefalas6539 Год назад +1

πανεμορφο μερος εχω ανεβει 6 φορες στην κορυφη ναι παλια λειτουργουσε το ξυλινο εκει μεναμε πολυ ομορφο

@makis-tse  Год назад

Πραγματικά υπέροχη διαδρομή και η θέα από την κορυφή απίστευτη!

• @f.nie.
    @f.nie. Месяц назад

και μια ερωτηση επειδη εχω επισκεφθει δυο φορες παλαια την περιοχη ορειβατωντας τι νοημα ειχε το δεθτερο καταφυγιο?με αμαξωτο δρομο διπλα του με αδεια ποιων ανοιχτηκε μεσα σε αγριο δασοςκαι ποιοι το εκμεταλλευονται

@makis-tse  Месяц назад

Δεν μπορώ να σας απαντήσω δεν γνωρίζω κάτι σχετικά με το όποιο ιστορικό!

• @ΚώσταςΠ-ι2ψ
    @ΚώσταςΠ-ι2ψ 2 года назад

Καλησπέρα παιδιά, πολύ ωραίο βίντεο. Θέλω να ρωτήσω αν το μονοπάτι από το καταφύγιο έως και τη κορυφή είναι σηματοδοτημένο

@makis-tse  2 года назад +1

Καλησπέρα Κώστα! Είναι πολύ καλά σηματοδοτημένο, αν και κάποια σημεία καλύπτονται από φυλλωσιές. Στην επιστροφή χαθήκαμε για λίγο και μας επανέφερε ο κλασικός κανόνας επιστροφή στο τελευταίο σημάδι! Υπέροχη η διαδρομή μέχρι την δρακόλιμνη και προς την κορυφή που είναι ακριβώς δίπλα! Υπέροχη θέα από παντού! Αν χρειαστείς οτιδήποτε μου λες!

• @ΜαρίαΚυρτση-τ4ω
      @ΜαρίαΚυρτση-τ4ω Год назад

Καλησπέρα, ήθελα να κάνω μια ερώτηση σήμα τα τηλέφωνα πιάνουν στην δρακολιμνη ?