🌏 Milyen BALIN élni❓

• Опубликовано: 3 фев 2019
  • 🔔 Ne felejts el feliratkozni a csatornára: bit.ly/2MkXL8a ...és megnyomni a harang ikont 🔔
    Facebook ► Navigator.csapo
    Instagram ► / andras_csapo
    ► / csapo_studio
    🌇 Szállás foglalás:
    Próbáltad már az Airbnb-t? Regisztrálj a hivatkozásommal, és akár €50 kedvezményt kapsz az első utazásod vagy élményprogramod árából. abnb.me/e/L9g41qVGv4?suuid=e2…
    💲 Ingyen igényelhető bankkártyák utazáshoz👇👇
    #utazás #Navigátor #csapó

• @ildyszi2196
    @ildyszi2196 5 месяцев назад +1

Bali szuper ! Köszönjük az őszinteséget ! Szuper hely a felfedezőknek !

• @szilagyivivien7468
    @szilagyivivien7468 4 года назад +8

Fantasztikus vagy András, dől belőled az őszinteség, tudás. Ritka rokonszenves az előadásmódod, meg minden amit te képviselsz! Összes videódat megnéztem már! :-) Köszönjük a munkádat! :-) 1 hónap és megyek is Balira..:-)

@csapoandras_  4 года назад +1

Köszönöm szépen a szép szavakat örülök hogy tetszik a csatornam és a mondanivalóm! 🙂🙏🙌
      Jó utat kívánok előre is azaz hogy selanat jalan! 🙂

• @adanyim69
    @adanyim69 Год назад +1

Köszi a videót!🥰

• @ferencsztojka3440
    @ferencsztojka3440 2 года назад +1

Nagy elmeny hallgatni. szép érthető es érdekes volt . koszi szepen.l

• @3cseszter
    @3cseszter 5 лет назад +10

Elkepesztoen erdekes volt ez a video. Jo, hogy ennyire reszletes es, hogy minden cukormaz nelkul mutatod be a teljes valojaban Balit. A legszomorubb resz szamomra az, hogy ennyi szemet van 🥺 Ezzel kapcsolatban vannak helyi torekvesek, hogy megoldjak?

@csapoandras_  5 лет назад +4

Köszönöm szépen a szép szavakat, próbáltam mindenre kitérni, bár most jutott eszembe, hogy a monszunról nem is beszéltem :D.
      Igen szerencsére idén hoztak egy rendeletet miszerint nem lehet eldobható műanyag zacskót és szívószálat használni a szigeten, bízom benne, hogy ez visszaszorítja majd picit a szemét mennyiséget. Bár hozzá kell tenni, hogy nem csak az ő saruk, hiszen az Európából Ázsiába "átmentett" szemét nagy része is az óceánokban végzi, aminek egy része Balira is kisodródik, szóval konkrétan mi is tehetünk azért, hogy ezt globálisan csökkentsük.

• @et2855
    @et2855 5 лет назад +9

Tetszett a videod, sok hasznos dolog jól jöhet az oda utazóknak :) amivel meg kiegészíteném a negatívumokat : nekem nagyon meglepő volt a kikötő , ( nusa duan volt a szallasunk és athajoztunk lenboganra) nem hittem a szememnek, hogy cipostol ruhastol, táskával bekell mászni a derékig erő vízbe, mert hogy nem volt steg😂😂😂 vissza fele megrosszab lett a helyzet, mert a apály lett, a hajó nem tudott kijönni a sekély vízbe, és motorcsónak szalitotta be a jonepet a nagy hajóhoz , és egyikről a másikra at kellett mászni 😂 étel ügyben azt tudom mondani amit te is, én sokszor ettem inkább club szendvicset :) viszont ezektől eltekintve nagyon tetszik Bali, meg visszatérek :)

@csapoandras_  5 лет назад

Igen, ez először nekem is nagyon furcsa volt haha. :D Aztán egy idő után az ember megszokja, hogy hajó útra fürdőruhában és papucsban megy hátizsákkal. :D Köszi a kommentet tök jó, hogy ez is szóba jött itt! De örülök, hogy ennek ellenére Szép emlék maradt Bali! :)

• @rumlibattya1648
    @rumlibattya1648 Год назад +5

Milyen durva hogy 3 évvel ezelott 200 ezerből oda vissza tudtam volna menni, most meg 550 minimum.

• @bbelthazor
    @bbelthazor 4 месяца назад +1

Imádtam Balit❤

• @viktorfulop6777
    @viktorfulop6777 5 лет назад +2

10 éve voltam a szigeten 12 napra és szép szállodában laktam. Talán akkor még más volt a hozzáállás a turistákhoz, legalábbis nem éreztem a "lehúzás szagát". A kedvesség maximálisan jellemző volt, persze Ubudban a piacon alkudoztunk mint bárhol a Távol-Keleten vagy Afrikában, de az arab agresszivitást nem tapasztaltam. Az ételeket illetően én árnyalnám a képet. Ha valaki szereti a tengeri állatokat akkor rövid távon biztosan lesz finom alternatívája. Nyilván nem lehet 1 évig csak halat és rákot enni de ezeket jól készítették és a magyar viszonyoknál jóval olcsóbbak. Bennem a nyaralás után abszolút pozitív kép maradt Baliról persze 2 hét nyilván más mint egy huzamos tartózkodás.

@csapoandras_  5 лет назад +2

Köszönöm a visszajelzést, a turizmus miatt roham tempóban változnak a dolgok, én sok változást láttam egy év alatt is, de szívesen megnézném, milyen lehetett a sziget 10 évvel ezelőtt. :) Persze az ételek és sok más dolog is eléggé szubjektív ezért is próbálom mindig hangsúlyozni, hogy ez a saját meglátásom, nem biztos, hogy mindenkire igaz lesz. Bali bennem is pozitív emlékként él második otthonomként, a csatornámon van sok-sok videó amiben szinte csak a jó dolgokat említem, viszont igényt éreztem rá, hogy a lehetséges negatívumokat is megmutassam a nézőimnek.

• @hegyman
    @hegyman 5 лет назад +5

Jól összeszedted Balival kapcsolatban a várható pozitív és negatív dolgokat! Azoknak akik még most tervezik az utazást, szinte kötelező megnézni! Mi egyhetes Jáva, Karimunjawa ott tartózkodás után érkeztünk Balira a száraz évszakban. Balin már esőbe szálltunk le és egy hétig folyamatosan esett, néha szakadt az eső. A taxis érkezésünkkor esőben kirakott az Ubudi szállásunktól kb. 50 perc sétára mert nem volt kedve a dugóban araszolni. Volt, hogy fáztunk is, fent a Bedugul botanikus kertnél, de a szállásunkon sem kellett egyszer sem bekapcsolni a ventilátort! A turistás helyeken ( Mi Ubudban laktunk) több az európai arc mint az ázsiai, ez zavaró volt. A közlekedés iszony lassú Ubud környékén délután mindig dugó volt. 40-50 kilométert több óra alatt lehet csak megtenni autóval, és olyan mintha egy videó-játékban kellene a szembejövő tárgyakat kerülgetned ( tyúk, kecske, gyalogos, biciklis stb.) A tengerpartok napozás miatt nem érdemes Balira utazni attól máshol sokkal szebbeket találsz, de ezt tudtuk! A természet nagyon szép Balin, de már erre is rátelepült egy lehúzó maffia. A Sekumpul vízesés parkolójánál csak hosszas alkudozás árán tudtam lebeszélni az elég fenyegetően fellépő "urakat" hogy nekünk a lefelé vezető lépcsőhöz nem kell guide! A taxis a már előző nap megbeszélt túra helyett máshová akart vinni és mikor ragaszkodtam az eredeti tervhez árat akart emelni, végül elvitt de végig duzzogott nem is igazán beszélt velünk. A szállásunkon az eső pára kombinációnak köszönhetően semmink nem száradt meg, mindennek rothadás szaga volt. A majomerdőben olyan felhőszakadást kaptunk, hogy elázott a zacskóban levő pénzünk egy része aminek szélén barna foltok lettek és nem akarták beváltani. Talán ha vidéken nem turistás helyen foglalsz szállást és onnan motorozol akkor békésebb, nyugodtabb képét látod Balinak és ott még nem a dollár jeleket látod a helyiek szemében, ha rád néznek. Jáván nagyon jól éreztük magunkat, és még nem megy az a tukmálás, lehúzás, hazudozás mint Balin. A templomok, a rizsteraszok ( Fiji rizsterasz - ezt nem szokták reklámozni) az élő vallás, a Kecak táncest, az utolsó kettő napi sofőrünk kedvessége segített feledtetni az előbbi negatív dolgokat.

@SperS-222 4 месяца назад

Túl liheged

• @junesaxon
    @junesaxon 5 лет назад +2

minden szavával egyet értek. nekem nem lett Bali kedvenc pont ezekért, de jó volt ezt is látni. Hasznos videó, köszi

@csapoandras_  5 лет назад

Köszi, igen sajnos sok embernek elveszik ezek a dolgok a kedvét Balitól, de azért szerintem érdemes mindenkinek látni legalább egyszer az életben! :)

• @junesaxon
      @junesaxon 5 лет назад +1

Navigátor úgy érdemes, ha az ember nagyon gyakorlott motoros (rossz utak, mellettük gyakrak kis vizes árok, ellentétes oldali közlekedés), és bejárni a szigetet, elmenni yogyakarta-ba, Gili-re stb., de lehet hogy nekem akkor sem lenne wow, nagyon túrisztik, néha már zaklaktják az embert a taxisok, mondjuk Phuket is ilyen. Elég drága thai vagy vietnam árakhoz szokva.

@csapoandras_  5 лет назад

@@junesaxon Igen a közlekedés sajnos nagyon nem megoldott. Teljesen mást tapasztal meg valaki aki tud motorozni meg aki nem. Én mindkettőt átéltem, mert ott tanultam meg. :D Nem egyszerű sajnos.

• @milanvarga3529
    @milanvarga3529 4 года назад +3

Kedves András!
    Fantasztikusak a videóid😊 Plusz le a kalappal én európaiként nem tudom mennyire tudnék huzamosabb időre egy ilyen távoli országhoz alkalmazkodni mint Indonézia. Nyilván Indonézia hatalmas és sokszínű, nem tudom, hogy ami Balin hétköznapi más szigeteken mennyire van jelen.
    Na de elnézést, hogy elkanyarodtam Balitól😂 minden elismerésem az ott eltöltött idő miatt és amiatt amilyen végtelen őszinteséggel beszélsz a pozitív és negatív tapasztalatokról!
    Minden jót kívánok és örülnék ha még sok hasonló videót láthatnék😊
    Ui: Bali seregélyt láttál az ott töltött idő alatt?:D
    Ha jól tudom ez a faj kizárólag Balin őshonos és az illegális állatkereskedelem miatt ma már nagy ritkaság a vadonban látni...

@csapoandras_  4 года назад +1

Kedves Milán!
      Köszi szépen a kommentedet! Bali nagyon egyedülálló hely Indonézián belül is, főleg a kultúrális és vallási háttere miatt. De persze rengeteg dolog hasonlóan működik a többi szigeten is. Szívesen csinálok majd még hasonló videókat a jövőben, csak most jelenleg hoszabbtávú munkáim vannak így kevesebb időm van a csatornára. De hamarosan jön pár videó Braziliából! :)
      Bali seregélyt sajnos nem láttam. De ami késik nem múlik, remélem majd egyszer láthatok egyet a vadonban.
      Szép napot!

• @evavidacs
    @evavidacs 5 лет назад +4

én másfél hónapot voltam kint. egy pici falu volt a bázisom, onnan mászkáltam. nagyjából úgy éltem meg, mint te, de én imádom a balinéz konyhát (persze lehet, h egy év után mást mondanék :) ) a szobámban egyszer sem volt gekko (pedig őket bírom), de csótány!! :D a szemétről annyit, h én majdnem minden nap szedtem a parton - ezt ajánlom másnak is.. az eső nem volt drámai, pedig én január végétől március közepéig voltam. a déli órák előtt sosem esett, és ha szerencsém volt, csak 2-3 körül zendített rá. nekem hatalmas élmény volt és szinte fáj, úgy hiányzik.

@csapoandras_  5 лет назад +1

Az elején még nekem is bejött a kaja, de végén már a könyökömön folyt ki a rizs...haha. :) Ezt nagyon jó hallani, hogy szedted a szemetet, ha mindenki ilyen mentalitású lenne aki ott tartózkodik, akkor egészen más képe lenne a szigetnek. Szerencsére már a helyiek is kezdenek szerveződni, néha én is elmentem velük Kuta tengerpartját megtisztítani. Megértem, hogy hiányzik, én is sokat nosztalgiázom, nekem sokat segít, hogy sok videót készítettem kint, így visszatudok menni, még ha csak a képernyőn keresztül is! :)

• @evavidacs
      @evavidacs 5 лет назад +1

nálam ezekben a hetekben minden napra jut egy "pont egy éve" :) nézegetem a fotókat, videókat és postolok, mint egy őrült :D sokan azt hiszik, most is ott vagyok - én pedig nem cáfolom :D sosem megyek vissza sehova - annyi hely van a világon -, de azt tervezem, a következő utam Malajzia vagy a Fülöp-szigetek lesz, hogy kicsit megállhassak Balin ;)

@csapoandras_  5 лет назад

Hát ezt megtudom érteni! :)

• @anitavamos5756
    @anitavamos5756 5 лет назад +1

Szia! Nagyon tetszenek a videóid, sok hasznos és érdekes tippet adtál az utazáshoz :) Ősszel tervezünk Balira utazni, s Lombokot is meglátogatjuk. Hogy látod, mennyire tett kárt benne a tavalyi földrengés? Kutan vagy Senggigin érdemesebb inkább eltölteni 2-3 napot? Köszönöm :)

Szia Anita!
      Köszönöm szépen a szép szavakat, örülök, ha tudok segíteni! Én a földrengés után már nem voltam Lombokon így sajnos nem tudom, hogy pontosan mi a helyzet, de szerintem a turisták által látogatott helyeket gyorsan visszaépítették. Senggigin nem jártam de Lombokon Kutát nagyon szeretem, szépek voltak a partok a közelben és kényelmesen lehet szállást és elfoglaltságokat találni.

• @ferencsztojka3440
    @ferencsztojka3440 2 года назад +2

Azt azonban érdemes megjegyezni es bizony nyomatékosan, hogy az a sok szemet , bizony a turistáktól van, sajnos majd tönkre teszik ezt a kis szigetet a kapzsi telhetetlen erőszakos trehány viselkedesukkel ,

@SperS-222 4 месяца назад +1

Pontos analízis

@csapoandras_  3 месяца назад

Köszönöm a visszajelzést!

• @zoltanhorvath201
    @zoltanhorvath201 Год назад +1

Szia András.Nagyon tetszett a videó.Azt szeretném kérdezni, hogy az angol nyelvel el lehet e boldogulni.Vagy a helyi nyelv is szükséges.Persze hosszú távú ottlét esetében...
    Köszönettel

@csapoandras_  Год назад +2

Szia Zoltán! Angol nyelven ellehet boldogulni, de ha jobban meg akarod ismerni az ottani kultúrát és embereket illetve, picit kényelmesebben akarod élni a mindennapokat akkor érdemes valamilyen szinten megtanulni a nyelvet!

• @vcapone
    @vcapone Месяц назад +1

Pókok vannak? Feleségem pókfóbiás. Mekkorák és milyen mennyiségben fordulnak elő ? 😊

@csapoandras_  Месяц назад +1

Vannak pókok, de találkoztam sok pokfobiassal aki simán túl élte a túrát, szóval emiatt nem hagynám ki. 👐

@SperS-222 4 месяца назад +1

Azóta megduplázódtak az árak mikor ez készült

@csapoandras_  3 месяца назад

Igen sokaktól hallottam, hogy ott is bőven felmentek az árak a turista helyeken.

• @LaszloRobertZsiros
    @LaszloRobertZsiros 5 лет назад +2

Első.
    Oh wait. 😂

@csapoandras_  5 лет назад +1

Ne aggódj Robi pár nap és jön a Komodo sorozat befejezése, ott valszeg sikerülni fog az elsőzés! :D haha