750 km kétkeréken V. Pustertal és Drautal

• Опубликовано: 18 сен 2024
  • Sziasztok!
    Minden túrának vége szakad egyszer, így van ez a 750 kilométer kétkeréken címet viselő kerékpáros túrafilmmel is! Másfél hét.
    Ennyi nyeregben töltött idő után rengeteg hatás éri az embert! Ha a fizikai oldalát nézzük, akkor beszélhetünk a kellemes (vagy kellemetlen) fáradtságról, az apró sérülésekről, a leégésről, a kényelem hiányáról, de a megerősödésről, a jóeddzettségről is.
    Másrészről nagyon sok élmény is ér! Ha jól tervezted a túrát, akkor szinte csak pozitív tartalommal. De ez egy több ismeretlenes egyenlet.
    Hagyjuk is ezeket a gondolatokat, mert a filmben felszínre kerülnek! Kedvcsinálónak csak annyit, hogy utunk utolsó szakaszát dolgozza fel. A nagyobb kihívások már a hátunk mögött vannak. Egyszerűen csak élvezzük a Pustertal, a Felső-Pustertal és a Drauradweg útjainak pazar panorámáját! Elgurulunk a Sexteni-Dolomitok északi oldala mellett, majd a Drautalról megcsodálható Lienzi-Dolomitok kísérik az utunkat. Végül a jól ismert Millstattersee északi partján visszaérünk a túránk kiindulópontjára.
    Dióhéjban ennyit!
    Sok szeretettel várunk mindenkit a képernyő elé!

• @tamasendresz
    @tamasendresz 8 месяцев назад +1

Érdekes volt egy ugyanazt a túrát két szerző tollából nyomon követni ! Mindkét videó látványos volt . Gratulálok

@steniturak  8 месяцев назад +1

Szia Tomi!
      Az utolsó 30 km két különböző útvonalon haladt. Köszi, hogy időt szakítottál a filmekre! Ha időm engedi, készül egy összefoglaló film is, néhány kimaradt jelenettel, útvonal animációkkal...

• @h_kartagoi
    @h_kartagoi 8 месяцев назад +4

Szia Steni! Kár, hogy vége.
    Bár akkor ott örültem neki, hogy célba értünk a vihar előtt. Minden rendben volt, se betegség, se műszaki probléma, de még egy defektünk sem volt.
    A nulladik nappal együtt 12 napnyi bringázással számolhatunk. Plusz 1- 1 nap az autós utazás. És voltak előkészületek is, mert ugye Te megtervezted az egész túrát. Aztán tartottunk egy pilisi edzőtúrát (Dobogókő- Lajosforrás), majd egy "komoly" megbeszélést a western kocsmában.
    Mindent nem is lehet lefilmezni, de ez az öt részes sorozat nagyon jól meg lett általad szerkesztve. Élmény volt újra élni a képernyőn keresztül.
    Remélem jövőre sem fogunk ki ennél rosszabb időjárást.
    Üdv. T.

@steniturak  8 месяцев назад +1

A legjobb az az egészben, hogy ugyanarról a túráról két filmsorozat is készült! Mivel nem forognak állandóan a kamerák, így a filmek sem egymás ikertestvérei. Ami az egyikből kimaradt, az a másikban épp rögzítésre került. Jobban meg sem tervezhettük volna! :)

• @h_kartagoi
      @h_kartagoi 8 месяцев назад +1

Én is így látom, de azért a közjátékokért irigyellek, mert azokra nagyon jól lecsaptál😄. Ettől eredeti a történet.

• @imrebogdan746
    @imrebogdan746 8 месяцев назад +1

Koszonjuk pazar epizodok voltak es elottetek le a kalappal

@steniturak  8 месяцев назад

Köszönjük szépen! Örülök, hogy időt szakítottál a sorozatra!

• @pro-tone5407
    @pro-tone5407 7 месяцев назад +1

Örömteli várakozással néztük meg mind az öt részt, három esti alkalomra elosztva.
    Mi magunk is tervezünk egy túrát a feleségemmel (hetvenen túl vagyunk) Villachból kiindulva, kifejezetten a vasútvonalakból kialakított kerékpár utakon Krajnska Gora-n, Tarvisio-n keresztül Udine irányába. Úgy vélem, teljes kört nem tudnánk teljesíteni, ezért vonatos utazást kell választanunk. A feleségemnek egy régebbi gyártású, első motoros kerékpárja van, kb. 600 Wh kapacitással az enyém pedig egy Csepel Sas-ból átalakított - Bafang motoros - elektromos, 700 Wh kapacitással.
    Nem tudjuk, hogy a tervezett útvonalon vannak-e hosszú, brutális emelkedők, hogy el kell-e hagynunk valahol a vasúti pályaszakaszokat. Úgy tervezem, hogy két-két akkumulátort vinnénk, két-két töltővel, ha indokolt. Két indoka lehet: egyrészt az útvonal jellemzői, másrészt az útvonal mentén rendelkezésre álló több órás töltési lehetőségek. Az utat június második felére terveznénk sátoros, kempinges stílusban kerékpáros utánfutóval felszerelve (saját), nem tudjuk milyen jellemző időjárási viszonyokkal lesz dolgunk.
    Az elektromos rásegítés nekünk már létszükséglet a korunk, az én szívbillentyű-hibám, valamint a kétezerhétszázas tüdőkapacitásom miatt. Tapasztalt túrázók vagyunk (Én - annak idején, a hetvenes években - megcsináltam az Országos Kerékpáros Körtúrát), de nem alpesi környezetben.
    Örömmel vennék egy tanácsadást Öntől (Önöktől), mint vérbeli extrém túrázóktól! Ha zavarhatom ezzel, akkor igen válasz esetén megadom a magán e-mail címemet, s ha arra kapok egy telefonszámot, akkor előre megbeszélt időpontban felhívnám.
    Válaszát előre is köszönöm!
    A végére hagytam a gratulációkat egyrészt a nagyszerű teljesítmény-sorozathoz, másrészt a kiváló, igényes tartalmú, és kiviteli filmsorozathoz!
    Üdvözlettel
    Nagy Péter

@steniturak  7 месяцев назад

Kedves Péter!
      Nagyon szépen köszönöm a bizalmát! Szívesen elmondom a tapasztalataimat a tervezett útvonallal kapcsolatban.
      Előzetesen annyit, komolyabb megerőltetésre nem kell számítani. Villachtól a tengerig nincs nagy szintemelkedés. A kiindulóponttól Tarvisioig talán 400 méterrel kell számolni. Soha nem megy 5-6% fölé.
      Töltési lehetőségekről nem tudok mit mondani, a kempingekben egészen biztosan megoldható.
      Apropó kemping! Éppen ez a legnagyobb probléma! Villach környékén több is van, de a Friuli-völgyben nincs. Villach után Kranjska Gora mellett a Natural Eco Camping a legközelebbi. A Friuli-völgyben javaslom a Chiuseforte-ban lévő állomásépületből átalakított presso fölötti kiadó szobákat.
      További részleteket talán jobb telefonon megbeszélni.
      06 30 480 5281
      Délutánonként, vagy a hétvégén bátran hívhat!
      Üdvözlettel! Steni

• @pro-tone5407
      @pro-tone5407 7 месяцев назад +1

Kedves József!
      Hálásan köszönöm gyors, és alapjában véve megnyugtató válaszát! Keresni fogom, de inkább a feleségem, mert ő idegenforgalmi szakember.
      Üdvözlettel
      Péter
      @@steniturak

@steniturak  7 месяцев назад +1

@@pro-tone5407 várom a telefonhívást! :)