BRANA 2253 m - Kamniško Savinjske alpe - start from Kamniška Bistrica

• Опубликовано: 18 сен 2024
  • Started at Kamniška Bistrica hut, where is a big parking place, restaurant and bus from Ljubljana has a bus line to this hut. Walked 4 hours 30 minutes to the Brana peak and back (plus stop at the mountain hut for a beer and lunch on my way back). On the way to the BRANA peak you will find great mountain hut on KAMNIŠKO SEDLO, where you can eat and sleap. Great one day trip, but dangerous from mountain hut to BRANA.
    Dne 11.08.2008 sem odšel preko Kamniškega sedla na Brano in nazaj na izhodišče. Šel sem iz Ljubljane z avtom, sicer pa je važno, da se peljete v Kamnik. Peljite se po obvoznici skozi Kamnik in zavijte na koncu Kamnika levo čez most za smer Velika Planina, Kamniška Bistrica. Takoj čez most je krožišče v katerem morate iti levo za Veliko Planino. Nato pridete v vas Stahovica (cca 4 km iz Kamnika) in na koncu te vasi zavijete levo za smer Velika Planina. Še štiri kilometre seeljete po soteski Kamniške Bistrice, mimo parkirišča pri gondoli za Veliko Planino in sicer do konca asfaltne ceste oz. do koče pri izviru Kamniške Bistrice.
    POT OD IZHODIŠČA:
    Parkiral sem vozilo na velikem parkirišču pod kočo in ob 08:55 zapuščam vozilo ter grem po cesti mimo koče v hrib in tako boste po nekaj 100 metrih prišli do še enega manjšega parkirišča, kjer sta dve planinski smerni tabli. Ena kaže proti Kokrskemu sedlu in druga proti Kamniškemu sedlu. Za obe poti je zapisano, da naj bi potrebovali 3 ure 45 minut. Pojdite v smeri Kamniškega sedla v goz in pot se tukaj strmo vzpenja, a v olajšanje naj povem, da bo to trajalo le približno 15 minut.
    Ob 09.25 sem že pri novi planinski tabli, ki kaže v smeri Kamniškega sedla (na njej je zapisano 2 uri in 30 minut) in nazaj v smeri Kamniške Bistrice (na njej je zapisano 1 ura). Jaz sem za pot od Kamniške Bistrice do te table potreboval 30 minut, tako da naj vas vse te ure, zapisane na tablah, ne presenetijo. Od tu naprej se pot precej časa le rahlo vzpenja skozi gozd, tako da ste zavarovani pred soncem vse do višine 1415 metrov, kjer se nahaja pastirska postojanka, pri kateri si lahko odpočijete in v primeru dežja tudi vedrite, saj je pod streho prostora za cca 20 ljudi. Do pastirske postojanke sem prišel ob 10:15 uri.
    Od pastirske postojanke se spremeni narava in tako gozd praktično izgine ter takoj preide v planinski svet z nizkim grmičevjem in travniki. Od tu naprej nimate več zavetja pred soncem, zato bi predlagal kakšni zaščito pred sončnimi žarki. Sam sem pot po požirku vode nadaljeval v smeri Kamniškega sedla in prišel do koče ob 10:55 uri. Pot je relativno strma, vendar se da lepo hoditi po njej, razgledi proti vrhu in v dolino pa so prekrasni. Za pot sem tako potreboval 2 uri.
    Pri koči na Kamniškem sedlu sem se malo odpočil in ob 11:20 uri pot nadaljeval proti zahodu v smeri Brane, Turske gore in Okrešlja. Od koče lahko greste tudi v nasprotno smer in tako pridete do Planjave in nadaljujete pot vse do Velike planine. Po petih minutah hoje sem prišel do križišča, kjer sem jaz izbral skrajno levo pot proti Brani. Pot vodi najprej po melišču, nakar se začne strmo vzpenjati proti vrhu Brane. Odsvetoval bi jo za ljudi z vrtoglavico, saj na precej mestih vidiš kar precej globoko v dolino. Sicer pa je dobro označena in na kritičnih mestih tudi varovana z jeklenicami. Med potjo sem našel tudi dve tabli, ki označujeta mesto smrtnih nesreč dveh planincev iz leta 1935 in 1975.
    Pri vzpenjanju proti vrhu Brane je še eno križišče ki vas vabi levo na Brano in desno proti Cojzovi koči. Na vrh Brane sem prišel ob 12:05 uri. Za ta vzpon sem potreboval 45 minut. Iz Brane se odpirajo odlični razgledi, ki sežejo tudi precej daleč. Zelo lepo je bila vidna Peca z okolico, Velika Planina... Po zasluženem pivu pa povratek v Kamniško kočo na Kamniškem sedlu za kar sem potreboval 30 minut. V koči sem pojedel pečenico z zeljem in ta obrok lahko pohvalim, le da so mi dali samo en kos kruha.
    Ob 15:00 uri sem se poslovil od koče in že po 1 uri in 15 minutah prispel na izhodišče, torej k koči pri Kamniški Bistrici. Razlog za tako hiter spust je bil tudi ta, da sem spodnji del poti, ki je relativno položen in vodi skozi gozd, tekel.
    Kot že rečeno, je pot med kočo na Kamniškem sedlu in Brano zelo zahtevna in nikakor ni primerna za otroke, vsekakor pa bi priporočal družinam, ki se ne ustrašijo nekaj urne hoje, da se podajo po opisani poti do Kamniškega sedla.