István Szkalka
Dunaremetével szemközti Szlovák oldali vizek.
Július vége felé egy péntek este megérkeztünk a dunaremetei hajóállomáshouz, ami mellett kiváló parkoló és alvó helyet találtunk. Gyünyörű csillagos volt az ég aznap. Másnap reggel a hajók vízretétele kicsit kalandos volt, mert a part végig elég meredek. Lefelé még csak elment, de visszafelé már a hajóállomás sójájához kötöttünk ki. Igaz onnan egy kis séta volt még az autóig, de így sokkal kényelmesebb volt. Itt Dunaremeténél van az egyetlen átjárás az öreg Dunából a Szlovák hullámtérre. A többi part végig nagyon meredek. Talán egy hely van még, da az elég veszélyes a nagy sodrás és mély víz miatt. A hajóállomás Szlovák oldalán van egy kis öböl, a végén sóderes kempingezésre is alkalmas h...

Kisbodak-Nagybodak-Kisbodak evezés
Ebben a kis szigetközi evezésben a gyönyörű kisbodaki részeken túl átmerészkedtünk a szlovák oldalra is. Jó alaposan elfáradtunk, mert a térképek nem voltak jók és egy hosszú küzdelmes ág végén teljesen elfogyott a víz. Már nem volt kedvünk visszabumlizni, így egy rendes hajócipelés lett a vége. A túloldalról annyit már meg lehet állapítani, hogy a műtárgyak készítésénél nem igazán vették figye...
Cikolasziget felfedezése.
A szigetközi Cikolasziget vizi útjainak felfedezéséről láthattok egy kis videót. 2022 első igazán meleg verőfényes hétvégéjén jártuk be kajakkal az ágakat. Mint mindíg, mi a keskeny, vadregényes, a bedőlt fák és különféle akadályok miatt ugyan küzdősebb, de az eredeti, érintetlen természethez közelebb álló részeket keressük és szerencsére itt is megtaláltuk ezeket a helyeket. Nem csak hogy megt...
Szigetköz Cikolasziget kajakozás
2022 év első lapátozására a Cikola szigetet választottam. Erre még nem jártam. A többi ágrendszer bejárása után nagyon kíváncsi voltam, hogy ez is lesz-e olyan szép, mint a többi. És igen, az lett. Mindegyik más egy kicsit, de mindegyikban találhatók egészen elképesztően szép egyedi részek. Itt is bőven megtaláltuk ezeket a részeket. Egyenlőre ez a videó csak az első rövid kóstoló, a következő ...
Tőserdő - Lakitelki holt Tisza kajakos felfedező út.
Egy rendkívül vadregényes régi tiszai holtág. Keskeny, árnyékos vizi ösvények, széles vizek váltják egymást. Nád, sás és sok-sok madár. Annyira bekebelezte a természet, hogy a hajóból kiszállni nem is igen volt lehetőség. Szerencsére kényelmesek a hajók és maga a holtág sem olyan hosszú, hogy ez probléma lenne, de a Tiszához azért gondoltam volna, hogy kinézünk. A holtágat két részletben lapáto...
Szigetközi barangolás kajakkal a Patkányosi ágrendszer felső területén.
A Patkányosi ágrendszer a kedvenc evezős szigetközi területeim egyike. A vizek változatossága, vadregényessége, a természet abszolút közelsége, a kellemes parti pihenőhelyek, vizi vadlesek teszik különlegessé. A térképen "Gyilkos tónak" nevezett rész valóban a legszebbek közé tartozik, de bőven lenne még mit megemlíteni. Remélem a videóból ez ki fog derülni. Tags: Magyarország Hungary Duna foly...
Szigetköz Bagaméri kifolyó környéke
Ritkán szoktam ugyanarra a helyre visszamenni, de ezen a részen most harmadszorra járok. Csodálatos rész. A part menti táj és a vizi ösvények is. Remélem a videó vissza is tudja ezt adni. Van nagy vízfelület és vannak kicsiny zegzugos ágak. Általában konkrét tervvel érkezem, de most a terv azonnal megdőlt. Az öreg Dani és a Vizafogó ág nem igazán volt járható az alacsony vízszint miatt. Ezután ...
Pilisvörösvár körüli séták
Pilisvörösvár közvetlen környezetében sok szép kiránduló hely van egy kis délutáni csavargásra. tags: Pilisvörösvár körül kerékpár kerékpározás bicikli biciklizés séta túra gyaloglás drone DJI Spark légi felvétel erdő mező kikapcsolódás erdő mező tavak légi felvétel
Ipoly 2020 őszi kajakozás.
Az Ipoly egyik legszebb szakasza Vámosmikolától Ipolyszakállosig. Azért nem fordítva írtam, mert így egyedül bóklászva a folyón kénytelen vagyok lentról felfelé menni, majd visszacsorogni. Jobb lenne persze egyből csak csorogni, de a hajószállítás logisztikáján még csiszolnom kell. Ezt a szakaszt sok erdő és vadregényes part jellemzi. Bedőlt fák, kis patak befolyása, löszfalak jégmadarakkal, zú...
Szigetköz kajaktúra a Bagaméri ágrendszer alsó szakaszán
Még a rossz idő beállta előtt október elején a Szigetköz Bagaméri ágrendszer alsó ágait is bejártam a kis kajakommal. Felkerült az álca hűló is, hátha kevésbé leszek ilyesztó az állatvilágnak és sikerül néhány jó képet készítenem. Egy jégmadár szerencsére bepózolt a nap végén. Sajnos sok ág nem volt járható a bedőlt fák sokasága miatt, kezdve az Öreg Dani ággal, ami mögött jó néhány szép részre...
Szigetköz Bagaméri felső ágak
A Bagaméri ágrendszer kajakos szemmel talán kevésbé népszerű. Nincs a közelben falu, kemping, normális utakon gyakorlatilag megközelíthetetlen, így kevesebb embernuk jut eszébe erre bóklászni. A víz, a part sokkal természetesebb mint a felsőbb részeken, teljesen hiányoznak a felsőbb ágakban megszokott infrastruktúrák, pl stégek, kialakított kikötőhelyek. A természetesség azt is jelenti, hogy a ...
Szigetköz ásvány 4 kajaktúra
Szigetköz Ásványi mellékágrendszer alsó ágak. Ez a túra km-ben igen rövidre sikerült. Gyakorlatilag a Part kempingtől lefelé indulva megkerültük a Völgy-szigetet először a Béka éren indulva, majd vissza a főágon. Azért nem haladtunk rendesen, mert olyan szép hangulatos kis helyeket találtunk, amiket nehéz volt otthagyni. Tags: Magyarország Hungary Duna folyó Duna river Szigetköz Patkányosi Pula...
Szigetköz ásványi mellékág rendszer 3. kajaktúra
A szigetközi ásványi ágrendszer annyira megtetszett nekünk, hogy elhatároztuk, hogy az összes ágát bejárjuk. Most az alsó körök következtek. Part camping, Öntési ág, Farkaslyuki vízszint szabályozó mellett a Szilfási árapasztó csatorna, Szilfási áteresz, Szilfási ág, Gatyai szabályozó, előtte a jól megérdemelt ebédünket beburkoltuk egy horgászhelyen. Az Öntési tó mellett mentünk el, majd a főág...
Szigetköz Ásványi ágrendszer kajakozás 2. túra
Vizi barangolás a Szigetköz Ásványi ágrendszer Farkaslyuki gát környékén. Tags: Magyarország Hungary Duna folyó Duna river Szigetköz Patkányosi Pulai ágrendszer Perception Carolina 14 kajak kayak paddling evezés DJI Spark drone futage waterways wild romance nature wetland wonderful nature Ásványráró
Szigetköz Ásványi mellékág rendszer kajakozás 1 túra
Zirmanja rafting
Gemenci erdő kajakozás 2019
Просмотров 2665 лет назад
parkmaster
Просмотров 487 лет назад

• @ferencjanikovits6834
    @ferencjanikovits6834 5 месяцев назад

Sziasztok ezek milyen kajakok?

@istvanszkalka4753 5 месяцев назад

Szia, a nagyobbik Perception Carolina 14, a kisebbik Dag Verso, de ez utóbbit gyorsan el is adtuk és vettünk helyette egy Carolina 12-t. Nagyon instabil volt.

• @ferencjanikovits6834

@miklosboros9286 Год назад

A kedvenc helyeim 🙂

@jegenyekis6872 Год назад

Tisztelt István! Gratulálok a videóihoz! Szeretném megkérdezni, hogy a Carolina 14-et hol lehet megvásárolni? A neten 3-4 forgalmazót találtam csak. Mik a tapasztalatai ezzel a kajakkal? Köszönöm a válaszát.

@istvanszkalka4753 Год назад

Szia! Én is csak néhány helyet tudok. KajakSgop, Vidra vizitúra, és Vitálsport Székesfehérváron. Én Budán vettem a 14-esemet a KajakShopban a műegyetem mellett. A feleségemét Székesfehérváron vettük, ők is nagyon készségesek. Szerintem a kisebbik, azaz a 12-es is teljesen megfelelő, ha nem akarsz több napos túrákra menni. Minden esetre könnyebben felemeled a kocsi tetehjére, stabilabb és fordulékonyabb. Nagyjábol a 14-esre is ezt lehet mondani, atom stabil, nem lassú és rengeteg a hely benne. A két vízmentes rekeszben és az ülés mögött is. A minősége is nagyon jó. pl. a vízmentes záró fedő az nagyságrenddel rugalmasabbb és kezelhetőbb bármilyik tipusnál. Szeintem a legjobb kajak. A számomra. Ha mást kérdezel, akkor azt mondják majd, hogy fürdőkád, nem kajak. Nekem viszont ez a fürdőkád kell. Nem érzem, hogy lassabb lenne, és a stabilitás nekem sokkal fontosabb. Hullámos vízben, zúgókban, kövezéseken át, vagy ha egyszerűen csak be akarsz ülni, vagy ki akarsz mászni belőle egy fatörzsre, vagy akárhol. Simán oldalról beülsz, míg más hajó már borulna, itt meg lúgathatod merőlegesen a lábad. Szerintem tökéletes. Feleségemnek vettünk egy Dag-ot, majd egy év múlva el kellett adni, mert annak ellenére, hogy azt is stabilnak mondták ég és föld a különbség.

@jegenyekis6872 Год назад

@@istvanszkalka4753 Szia István, nagyon köszönöm, hogy részletesen válaszoltál a kérdésemre, sokat segítettél. Vas megyei vagyok, tehát elsősorban a Rábán fogom használni a kajakot, számomra is fontos a stabilitás. Még egyszer köszönöm a választ, videózzatok továbbra is, élmény veletek "utazni"!

@oskarszakal9784 Год назад

Szervusz. A Perception Carolina 14-ről István mindent elmodott. Ehhez én annyit fűznék hozzá, hogy kisebb kajakot nem vennék. Ez volt kinézve nekem is, de szembejött egy újszerű Prijon Dayliner L, amit meg kellett venni. Nem bántam meg, mert ez egy jó kajak és a Prijonok viszonteladása nagyon jó. Nem szoknak sokáig száradni az apróhirdetésekben. Felhívnám még a figyelmedet a Perception Expression 15-re. Picit drágább a Carolinától, viszont skeggel szerelt, ami megkönnyíti az egyenes haladást, forduláskor egyszerűen behúzható. Sokan inkább szeretik mint a pedálos kormányszerkezetet. Kajak vásárlásakor meg kell fontolni, hogy mire fogod a hajót használni? Milyen a testalkatod, hány kilót nyomsz. Legjobb a kajakot kipróbálni, de mindenképpen legalább fél órát kell benne ülni akár a boltban, hogy kipróbáld az ülését. Fontos még, hogy a lábfejnek legyen cipőben is elegendő hely. Számolni kell azzal is, hogy megtetszik az evezés és az eredetileg a Rábára vásárolt kajak egyszer csak a Dunán, vagy az Adrián találja magát. És pont ezért írtam a 15 lábas Expressionról. Ahogy István is írja sokak szerint ezek nem kajakok, hanem borjúitatók, de a hazai vizekre, Dunára, Tiszatóra tökéletesek a fordulékonyságuk és sokoldalúságuk miatt. A gyorsaság meg ugye kondíció kérdése is. Hiába az 5 méter feletti gyors tengeri kajak, ha nincs kraft. István ismét remekelt. Köszönöm a szép videókat és főleg a tippeket. Az idén voltunk két alkalommal a Szigetközben evezni. A Dunakiliti és a Doborgazszigeti ágakat barangoltuk be. Ez májusban volt és néhol bizony keményen kellett húzni folyás ellen, hogy vissza tudjunk térni az autóhoz. A Cikolaszigeti rész jövőre van tervben.

@@oskarszakal9784

Köszönöm a kiegészítést! Beszéltem rábai kajakosokkal, és az a tapasztalatuk, hogy a folyással felfelé nagyon körülményes a haladás. Ha kicsi a víz akkor azért, mert nem lehet elmeríteni az evezőt, hogy fogást vegyek. Ha pedig van víz akkor az meg akkora sebességgel folyik, hogy nem tudnék felfelé haladni. Márpedig nekem vissza kellene jutnom a kiindulási pontra. Ez az oda- vissza manőver a Dunán, Tiszán, Szigetközben stb. simán megy. A jelenlegi munkakörülményeim miatt most még annyi időm nincs, hogy ezeket a vizeket rendszeresen felkereshessem, de majd eljön ennek is az ideje. Addig marad István csodás videóinak a nézése. Azért köszönöm a segítséget!

• @pilkolino
    @pilkolino Год назад

Rejtély, hogy tudtad megkerülni a kis szigetet...melyik zúgón eveztél fel? videó nagyon szépre sikerült!

•  2 года назад

Nagyon klassz! Kedvet kaptam a Rezétihez... Üdv.M.

@istvanszkalka4753 2 года назад

Örülök, de a szarvas nem biztos, hogy ott lesz még.

Akkor beírok a panaszkönyvbe 😉

• @jozsefszepiszaniszlo7407
    @jozsefszepiszaniszlo7407 2 года назад

Egy teljes percig néztük a szaros 1000cm3 bevonulását .....szerinted ez érdekli a vízitúrázokat ?

• @mojzespeter
    @mojzespeter 2 года назад

Szia István, nagyon szép ez a rész, mi is tervezünk itt idén hasonlót SUP-pal, autóban alvósan. Megkérdezhetem, hogy hol álltatok meg az autóval? Köszönöm!

@istvanszkalka4753 2 года назад

Szia Peti! Tőserdőn keresztül lemész a partra, átmész a hídon. A híd túloldalán csak balra visz út a víz parton egy erdőn keresztül. kb. egy km-t kell menni utána kiérsz az erőből és egy szántó következik. Mi ugyanezen a bal parton mentünk tovább még 200 métert és egy kis fás rész tövében aludtunk. Másnap világosban már kiderült, hogy a déli ág mentén jobb alvóhelyek vannak, én inkább így utólag ezt javaslom. Amikor tehát kijössz ez erdőből, akkor jobbra fordulsz és a partig elmész. Itt sok árnyékos, vízparti horgászbeálló van, az elsőnél, van egy kis stég is, ahol a mótyót vízreraktuk. Nekem egyébként az északi oldal sokkal, sokkal, sokkal jobban tetszett. A hídhoz közel van egy kis ág, meg a legvége a legtutibb. Úgy számolj, hogy partra szállni sehol sem tudsz. Végig dzsungel. Jó supozást!

• @mojzespeter
      @mojzespeter 2 года назад

@@istvanszkalka4753 köszönöm a részletes leírást! Olvastam a videó alatt, hogy az északi oldal a tuti :) remélem nekünk is jó lesz a stég a vízre rakáshoz

•  2 года назад

Szia István! Nagyon jó kis video, kedvet kaptam a Patkányosihoz. Még sosem jártam ott… Szuper, hogy beraktad a végén a térképet! Üdv. Mikulás

@istvanszkalka4753 2 года назад

Szia, köszi a dícséretet. Tőled különösen megtisztelő. Édemes egyszer kipróbálni. Ráadásul ez a rész van a legközelebb Budapesthez.

• @liliomfi1
    @liliomfi1 2 года назад

Nagyon jó film! Nyáron eveztem csak ott ezért most csak irigykedem. :)

@istvanszkalka4753 2 года назад

Köszönöm a kommentet. Lassan itt van a tél vége :) és mehetünk újra evezni!

• @juliakonarik5874
    @juliakonarik5874 3 года назад

Nagyon szép felvételek.

• @csabatoth8915
    @csabatoth8915 3 года назад

Csodálatos túra lehetett. De hogy találtatok vissza ebből a kanyargásból azt nem tudom.

@oskarszakal9784 3 года назад

Szervusz István. Nagyon jók a videók. Gratula. Egy kérdésem volna: milyen kamerát használsz a fotózáshoz? Jómagam is kajakozgatok, voltak vissza nem térő pillanatok, de sajnos mobiltelefonnal, vagy akciókamerával (SONY ActioCam) nem tudok jégmadarat fotózni az elképzelt minőségben. Az álcázás a fotózás miatt volt? Köszönöm és jó egészséget, korai szezonkezdést kívánok.

@istvanszkalka4753 3 года назад

Szia, köszönöm bíztatást. A mozgó képeket mobiltelefonnal csinálom, de mindíg a lábamnál van a rendes fényképező gép, ha netán gyorsan szükség lenne rá. Sony A6400-as APSC tükörnélküli gépet használok és ilyenkor egy 70-350mm-es stabilizált obi van rajta. A jégmadár egyébként nem egy egyszerű eset. Én már minden létező leírást, videót megnéztem róla, tudom hol élnek, megismerem a hangjukat és tutira megmondom, hogy ha jégmadár lennék melyik ágra szállnék le. És oda is száll le, de ezzel együtt borzasztó nehéz. Arra képtelen vagyok, hogy órákig gubbasszak egy helyen, de így hogy álcázva van a hajó sikerül néha becserkésszem úgy, hogy amikor abba a sávba érek, ahol már amúgy elrepülne, csak nagyon minimálisakat mocorgok, csak éppen becsusszan a hajó. Úgy tapasztaltam, hogy a mozgást veszi tolakodásnak. Amúgy ha véletlenül túl közel kerülnél vigyázz mert gondolkodás nélkül neked esik.

@oskarszakal9784 3 года назад

@@istvanszkalka4753 Köszönöm István. Gondoltam, hogy komoly fotótechnikai háttér kell az ilyen felvételekhez. Hát én nem vagyok ilyen hosszú láncra engedve, de lehet, hogy majd valami használt kamerát azért veszek. Meg ennyi pénzért inkább vennék egy jobb kajakot magamnak. A szezonra várva nézem a videóidat. Nagyszerűek.

• @tiborzahorec3181
    @tiborzahorec3181 3 года назад

Nagyon szép video. Mindha valahol másutt jartal volna, nem is Magyarországon. :)

• @tamasnemeth3280
    @tamasnemeth3280 3 года назад

Gratulálni szeretnék a videóhoz!