You show me the world!
Edelherten, zeearenden en wilde paarden in de Oostvaardersplassen
In oktober zijn we met een tour geweest van Staatsbosbeheer vanuit Lelystad. Deze tour was met een ecokar door de Oostvaardersplassen, op zoek naar burlende edelherten.
We hebben een burlend edelhert gezien, vele groepen edelherten (al was het ver weg), de hekrunderen, een vos, en de wilde paarden.
En als laatste ook de vele zeearenden.
muziek komt uit de youtube audiobibliotheek

Magnetic Island en Cairns in august
Na 25 dagen Nieuw Zeeland (incl.2 dagen Hong Kong) en Sydney Australië (zie andere filmpjes) reizen we vanuit Townsville met de ferry naar Magnetic Island. In Magnetic Island hebben we een 'ontmoeting' met een kookaburra die mijn hamburger wil stelen en gaan we op zoek naar wilde koala's tijdens de fort hike. Vijf minuten lopen vanaf onze overnachtingsplek zijn de rock wallabies die we elke dag...
Sydney en Townsville in juli
Na 18 dagen Nieuw Zeeland (incl.2 dagen Hong Kong) reizen we met het vliegtuig vanuit Queenstown naar Sydney. In Sydney overnachten we in de wijk Ultimo en bezoeken we daarvandaan de Darling Harbour, de wildlife Sydney Zoo en het Australian Museum. Ook gaan we naar de fishmarket waar we heerlijk lunchen en maken we een walvistour. De laatste dag in Sydney hebben we zon en bezoeken we de wijk th...
Nieuw Zeeland - het Zuidereiland (in juli)
In de zomermaanden hebben we een mooie en lange reis gemaakt die begon met een overnachting in Hong Kong en de dag erna vlogen we naar Auckland in het Noordereiland van Nieuw Zeeland (zie ander filmpje). Dit filmpje gaat over de overtocht vanuit Wellington met de ferry naar Picton, op het Zuidereiland. De eerste overnachting was in Kaikoura, waar we een walvistocht zouden maken met de boot, maa...
Hong Kong (overnight stay between flights)
In juli zijn we met het vliegtuig vertrokken vanuit Schiphol naar Hong Kong. In Hong Kong kwamen we om 15.30 aan en pakten we de bus richting ons hotel in het centrum van de stad (wijk Kowloon, nabij Nathan Road). We hadden alleen handbagage met de eerste benodigdheden, want de koffers zouden gelijk doorgaan naar Auckland Nieuw Zeeland, onze eindbestemming morgen. In Hong Kong zijn we gelijk na...
Hong Kong + Nieuw Zeeland Noordereiland
In juli zijn we vertrokken naar Nieuw Zeeland, Auckland maar eerst hadden we een tussenstop met overnachting in Hong Kong. In Hong Kong zijn we naar de Avenue of the Stars geweest en de volgende dag hebben we een tempel bezocht. In de middag vlogen we vanaf Hong Kong naar Auckland, Nieuw Zeeland. In Auckland hebben we eerst Mount Eden met de vulkaankrater bezocht en de dag erna zijn we, omdat h...
Jordanië - Petra backdoor trail en duiken in Aqaba
In de april-meivakantie zijn we 12 dagen naar Jordanië gegaan. In Jordanië deel 1 zijn we in Amman, Jerash, Mount Nebo, de Dode Zee en Petra de Tresury geweest. In dit filmpje (deel 2) zitten we nog steeds in Wadi Musa en gaan we naar Petra via de backdoor trail, die start vanaf Little Petra. Dag 8 verlaten we mooi Petra en rijden we naar Aqaba om lekker te relaxen en mooie duiken te maken (in ...
Jordanië - Amman, Jerash, Dode Zee en Petra de Tresury
In de april/meivakantie zijn we 12 dagen naar Jordanië geweest. We begonnen in Amman, waar we met de taxi naar Jerash gegaan zijn en de Citadel hebben bezocht. Dag 4 hebben we de huurauto opgehaald en zijn we via Mount Nebo en de The Baptismal Site of Jesus Christ ("Bethany Beyond the Jordan") naar de Dode Zee gereden, waar we 1 overnachting hadden. De dag daarna was een spannende rijdag naar W...
Brussel (Pasen / Easter weekend)
Tijdens het Paasweekend zijn we op donderdagmiddag met de auto naar Brussel vertrokken, waar we door drukte op de weg pas om 19 uur aankwamen en na inchecken gelijk zijn gaan eten. De volgende dag was het prachtig weer en zijn we Brussel lopend gaan verkennen. We zijn naar het Stripmuseum geweest, hebben Jeanneke en Manneken Pis gezien, de Grote Markt en de Kathedraal bezocht en als laatste het...
Lissabon & Sintra (in februari)
In februari zijn we een week naar Lissabon geweest, waarvan 6 overnachtingen in Lissabon en 2 overnachtingen in Sintra. In Lissabon hebben we het Carmo-klooster gezien, diverse kerken (en kloosters) bezocht, heuvels op en afgesjokt en genoten van de leuke straatjes en prachtige vergezichten in Alfama en natuurlijk het heerlijke eten. Vanuit Lissabon hebben we de trein gepakt naar Sintra waar we...
Kerst en Oud en Nieuw in Aken & Frankfurt am Main
Tweede kerstdag zijn we naar Aken gereden en Oud en Nieuw hebben we gevierd in Frankfurt am Main. Vanuit Aken zijn we (na 2 nachten) langs de rivier de Rijn naar Frankfurt gereden. In Frankfurt hebben we diverse musea bezocht, zoals het mooie Städel museum en hebben we 4 nachten overnacht in het B&B hotel nabij de Hauptbahnhoff. Op oudejaarsdag hebben we de avond doorgebracht in de Ierse pub en...
USA West Coast (Route 66, Palm Springs, Hollywood, Santa Monica, Venice en Malibu, week 4)
In de 4e week van onze rondreis door het westen van de USA, vertrokken we vanaf Williams voor de historische Route 66. Daarna was het door naar Palm Springs en vervolgens Hollywood, waar we een studiotour hadden bij Warner Brothers. Na Hollywood vertrokken we naar onze laatste overnachtingen in Santa Monica. Vanuit Santa Monica zijn we naar Venice Beach en Malibu geweest en hebben we een bezoek...
Londen met de trein (met excursie naar Stonehenge)
In de herfstvakantie (oktober) zijn we met de trein vanaf Rotterdam naar Londen gereisd waar we 1 hele week verbleven. In Londen hebben we uiteraard de highlights gezien (Buckingham Palace, Big Ben etc) maar zijn we ook naar Westminster Abbey geweest die we van binnen prachtig vonden. Ons hotel stond nabij het Paddington Station wat een hele leuke wijk bleek te zijn met leuke en lekkere pubs en...
USA West Coast (Santa Monica, Venice Beach, de Endeavour en Malibu)
Onze reis door de West Coast van Amerika begon bij San Francisco en de kust van Monterey (week 1). Hierna was de woestijn aan de beurt (met Death Valley en Las Vegas in week 2). Na de hitte zijn we naar de Canyons gegaan in week 3. De laatste week begonnen we, na de Route 66, in Palm Springs en vervolgens gingen we naar Hollywood (zie filmpje week 4). Dit laatste filmpje gaat over onze beleveni...
USA West Coast LA (Route 66, Palm Springs, Joshua Tree & Hollywood, week 4)
Tijdens onze reis door West Amerika zijn we begonnen aan de kust (week 1). Vervolgens zijn we richting Nevada gereden voor Death Valley en Las Vegas (week 2). Na de hitte kwamen we bij de canyons (week 3) en de laatste week zouden we in Los Angeles doorbrengen. Vanuit Williams reden we, via de authentieke Route 66 (met leuke, toeristische dorpjes) naar Kingman waar we 1 nacht verbleven. Vanuit ...
USA West Coast (Valley of Fire, Bryce Canyon, Monument Valley & Grand Canyon, week 3)
USA West Coast (San Francisco, Monterey en San Simeon, week 1)
USA West Coast (Death Valley, Hoover Dam & Las Vegas, week 2)
USA West Coast week 1&2 (San Francisco, Monterey, Pacific Coast Highway, Death Valley en Las Vegas)
WW1 sites in Ieper, België
Ostia Antica, Aquaducten en Via Appia (Rome)
Rome in April
Herculaneum - Ercolano in april
Napels (+ Pompeii en Ercolano)
Napels ( Pompeii en Ercolano)
IJsland in februari
Kerstmarkt in Aken & Valkenburg
Sharm el Sheikh (Egypte) duiken, snorkelen en relaxen
Karel de Grote in Aken (Charlemagne/Karl der Große)
Weekje Veluwe (Vierhouten)
Pula (met Rovinj & Brijuni eilanden)

• @rolandblender5624
    @rolandblender5624 25 дней назад

Mooie video. Leuk gemaakt!

• @marliesverhelst
    @marliesverhelst 4 месяца назад

Mooi eerste deel van de reis! Op bewegende beelden oogt het toch altijd weer anders dan op foto's. Indrukwekkend.

• @bobhoukes
    @bobhoukes 5 месяцев назад

Mooie reportage, overzichtelijk. Ga er binnenkort naartoe..

• @vranco
    @vranco 11 месяцев назад

Dat was erg interessant en professioneel gefilmd. 👍🏻👊🏻 Dank, weer meer geleerd and fun to watch 14:28

Ja lekker, jij hebt een lange broek aan! 😂😂😂

@Toerist2290 Год назад

Altijd mooi om Ieper te zien! Ik kom er ook graag! :)

• @XEAN1
    @XEAN1 Год назад

Leuk gedaan. Jammer van de niet werkende mondkapjes. Wij gaan deze zomer ook weer naar Cochem.

• @markbowman7240
    @markbowman7240 Год назад

lovely video ,cochem is my favourite place ..

• @enricagatti9102
    @enricagatti9102 Год назад

Bellissimo!!

• @capturingnaturewithsandip
    @capturingnaturewithsandip Год назад

Nice and beautiful video. Thanks for sharing so wonderful nature scenery. Big Like 3

• @willemtjaffer7356
    @willemtjaffer7356 Год назад

Een mooie vlog, vanuit een mooie plaats

@Toerist2290 Год назад

De prachtige hunebedden van Drenthe!

Ik dacht dat ik alles wel gezien had in Holland, maar blijkbaar toch niet ;)

@Toerist2290 Год назад

Ik vond Aken zelf zeer mooi, Keulen viel een beetje tegen. Maar sowieso zijn het beide steden die je eens moet gezien hebben! Geabonneerd!

• @Kusokzemli

Super брат Привет из Ташкента

• @petralukken
    @petralukken 2 года назад

Vorige week nog op geweest.

• @marliesverhelst
    @marliesverhelst 2 года назад

Wat een bof dat het carnaval was! Het is en blijft een prachtige stad!

• @nicolegro3926
    @nicolegro3926 2 года назад

Mein Cochem mein wunderschönes Cochem darf ich sie fragen in welcher Ferienwohnung sie waren wir waren das letzte Mal in haus Andreas wo es hoch geht zu der Schule sehr schön gelegen lg aus moers wenn man die Gasse wo sie den Strudel gegessen haben hoch geht kommt auf der rechten Seite ein kleines Café da gibt es das Weltbeste Weinberg Pfirsich Eis 🍨☺️

• @franzeickelmann6050
      @franzeickelmann6050 2 месяца назад

Hallo ihr lieben.Haus Andreas,da bin ich immer,wenn unser Jahrgangstreffen stattfindet.Ich bin selber gebürtiger Cochemer.Und bei der Frau Pellny fühlt man sich wie zu Hause,eine nette Person.Und das Cochem ein schönes Städtchen ist,brauch ich nicht zu betonen.Aber leider mußten wir 1958 aus familiären Gründen nach Beckum/Westfalen ziehen.Bis 1971 war ich allerdings jeden Sommer in den Ferien in Cochem.Und alle 5 Jahre geht's in die alte Heimat.Da geht unser Treffen von Freitags bis Montagabend,das ist immer ganz toll.Und das besagte Eis gibt's in der Oberbachstraße bei Conditorei Becker.Da gibt's auch schöne Cochemtassen.L.G.F.E. Und noch was:Ich habe in der Unterbachstraße 5 gewohnt.Heute ist da ein Edelsteinmusem untergebracht.

• @azwanmuh3641
    @azwanmuh3641 2 года назад

Grüße aus Indonesien ♥️

• @campervanontour
    @campervanontour 2 года назад

Mooi! Met heimwee genoten van de film.

• @josefinesuppl3371
    @josefinesuppl3371 2 года назад

wunderschöner Film über meine tatsächliche Heimatstadt, ich bekomme echt Heimweh

• @bianca0830
      @bianca0830 Год назад

Ich auch bin dort Kindergarten und Grundschule gegangen ...gewohnt hab ich Endertstrasse 92 ...

• @franzeickelmann6050
      @franzeickelmann6050 2 месяца назад

​Hallo Bianca,schau dir mal meinen Kom mentar an,seit wann bist du denn aus Cochem weg.Die Endertstraße ist von der Unterbachstraße ja nicht soweit entfernt.Und unsere Schule war damals am Kapuziner Kloster,neben dem Friedhof. Weshalb bist du denn aus Cochem weg?L.G. @@bianca0830

• @devandenBergjesontour

Danke 👍👍👍🙋

• @Panther27
    @Panther27 3 года назад

Bedankt voor deze prachtige video! Ik ben hier vaak geweest en elke keer dat ik hier kom blijf ik het nog steeds leuk vinden.

• @Malexius
    @Malexius 3 года назад

TOP ! Groeten uit Duitsland

• @devandenBergjesontour
    @devandenBergjesontour 3 года назад

wat leeuk een film van mijn geboortestad/woonplaats

• @ivanfrank7311
    @ivanfrank7311 4 года назад

Hi! Keep making great content! Did you consider using smzeus . c o m to promote your channel!?